Toon posts:

DIV tags en scrollbalk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van DIV tags, waarbij deze na een klik uitklappen (clip vergroten).

In IE gaat dit allemaal goed, en als de lagen buiten het scherm dreigen te raken, geeft IE een scrollbar (zoals het hoort).

NS doet dit dus lekker niet... kent iemand hier een makkelijke oplossing voor?

Alvast bedankt

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

*zucht* welke NS?
Stukje voorbeeld code zou ook wel makkelijk zijn...

Intentionally left blank

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 09:42 schreef crisp het volgende:
*zucht* welke NS?
idd, misschien iets voor in de FAQ? zie het de laatste tijd wel heel vaak voorbij komen. Ik gok trouwens op 4.x en in dat geval kan je het dus shaken. voor NS 6.x is het wel mogelijk nl. overflow: auto; of overflow: scroll; waarbij de eerste alleen een horizontale scrollbar geeft.

Verwijderd

Topicstarter
is jammer dat je zo reageert, maar ben blij dat je toch wil helpen...

NS 4.7
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<div id="submenu6" style="position:absolute; left:10px; top:270px; width:770px; height:30px; z-index:1; clip: rect(0 770 30 0); visibility: hidden"> 
  <table width="770" border="0" cellspacing="1" cellpadding="1">
<tr class="content">
<td height="30" width="137">&nbsp;</td>
<td height="30" width="110"><a href="#" onclick=clipBy(6,2);plusMinus("submenu6","image6")>[img]"../images/plus.gif"[/img]</a>Klant4</td>
<td valign="middle" width="135" >&nbsp;</td>  
<td valign="middle" width="132" >&nbsp;</td>  
<td valign="middle" width="98" >&nbsp;</td>  
<td valign="middle" width="144" >&nbsp;</td>
</tr>
<tr class="content">
<td height="30" width="110">&nbsp;</td>
<td width="135">000000</td> 
<td width="132">A.Spek</td> 
<td width="98">Code 7001</td>
<td width="144"><a href="#">Overeenkomst relatie</a> <a href="#">Specificatie</a></td>
</tr>
<tr class="content">
<td height="30" width="110">&nbsp;</td>
<td width="135">000000</td> 
<td width="132">A.Spek</td> 
<td width="98">Code 7001</td>
<td width="144"><a href="#">Overeenkomst relatie</a> <a href="#">Specificatie</a></td>
</tr>
</table>  
</div>

het is dus een laag, en alleen de rij met het woord Klant wordt getoond. Na klik op het plaatje ervoor, wordt de laag vergroot in de hoogte...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 09:52 schreef Shadow3333 het volgende:

[..]

idd, misschien iets voor in de FAQ? zie het de laatste tijd wel heel vaak voorbij komen. Ik gok trouwens op 4.x en in dat geval kan je het dus shaken. voor NS 6.x is het wel mogelijk nl. overflow: auto; of overflow: scroll; waarbij de eerste alleen een horizontale scrollbar geeft.
OK bedankt, dan weet ik het...

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Shadow3333:
overflow: auto; of overflow: scroll; waarbij de eerste alleen een horizontale scrollbar geeft.
euh :?

correctie: waarbij er bij de eerste enkel een scrollbar verschijnt wanneer deze nodig is, en bij de tweede er altijd een scrollbar is (disabled als de inhoud binnen de height en width blijft) :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Op dinsdag 07 mei 2002 09:55 schreef marnix_nr_nog_wat het volgende:
is jammer dat je zo reageert, maar ben blij dat je toch wil helpen...
Ik snap dat je het zo op kan vatten, maar waar ik op doel is dat NS4.x en NS6.x gewoon 2 compleet verschillende browsers zijn qua techniek. Waarbij, zoals Shadow3333 al aangaf, NS4.x gewoon veel beperkingen heeft (is tenslotte al een verouderde browser).
Het is in dit soort gevallen dus gewoon handig om te weten om welke versie het gaat.

Intentionally left blank

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 09:52 schreef Shadow3333 het volgende:
Ik gok trouwens op 4.x en in dat geval kan je het dus shaken.
Ik heb nu ff geen tijd, maar als je een beetje creatief bent met het volgende, moet je het wel kunnen fixen voor NS4.x:
code:
1
2
3
4
pseudo-code:
if(bottom van layer > hoogte van browser) {
    document.height = bottom van layer;
}

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 10:18 schreef drm het volgende:

euh :?

correctie: waarbij er bij de eerste enkel een scrollbar verschijnt wanneer deze nodig is, en bij de tweede er altijd een scrollbar is (disabled als de inhoud binnen de height en width blijft) :)
je hebt helemaal gelijk, dank u voor de correctie, ben een beetje in de war vandaag.
Pagina: 1