Toon posts:

.pak files op cd, .kip files op hd, hoe openenen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een cdrom waarop een hoop plaatjes staan die ik op een website moet krijgen
nu is het een soort presentatie cd en op de cd zit alles in .pak files ingepakt
ik heb al programmaŽs als pak explorer geprobeerd maar dan zegt ie dat het geen geldig archief is enzo
als je het programma installeert komen er op de harde schijf .kip bestanden (cd is ook van kip productions ofzo dus eigen formaat ofzo :? )
weet iemand hoe ik die plaatjes toch zou kunnen uitpakken want het zijn er teveel op screenshots van te maken :p

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-10-2025
Zelf ken ik het .kip bestandstype niet. Maar misschien is het gewoon .jpg renamed :)

Kan je met een hex-editor de eerste bytes bekijken? Vaak kan je daaruit opmaken wat voor file het is.

Verwijderd

Topicstarter
zijn niet gewoon renamed want t zijn honderden plaatjes en slechts enkele (tientallen) .pak files op cd en .kip files op hd dus moeten wel ingepakt zijn
ik zal es met een hex editor kijken ja, goed idee
maar hoe zie je daar wat voor bestanden het zien dan
kben geen cracker ofzo dus heb daar verder weinig verstand van :)

Verwijderd

Topicstarter
als ik de .kip files bekijk met een hex editor staat er :

Copyright 1984 - 1998 Filemaker, Inc
HBAM2016AUG95 Pro 3.0

maar ff naar filemaker pro 3.0 op zoek dus :)
zou je dat daarmee weer kunnen openen..khoop t wel :)

Verwijderd

Topicstarter
kheb nu filemaker 5.5 gedownload en dan opent ie de bestanden wel, de .kip bestanden
hij zet ze dan om naar 5.5 formaat en opent ze maar je ziet alleen het logo dan van de cd, verder geen inhoud of plaatjes
weet iemand misschien wat meer van file maker pro
tis een database achtig programma dus misschien kan ik er wel bijkomen maar zie ik niet hoe...
of zou dat beveiligd kunnen zijn net als flash dat je t wel gwoon kan openen maar alleen om te bekijken...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 mei 2002 @ 13:54:
kheb nu filemaker 5.5 gedownload en dan opent ie de bestanden wel, de .kip bestanden
hij zet ze dan om naar 5.5 formaat en opent ze maar je ziet alleen het logo dan van de cd, verder geen inhoud of plaatjes
weet iemand misschien wat meer van file maker pro
tis een database achtig programma dus misschien kan ik er wel bijkomen maar zie ik niet hoe...
of zou dat beveiligd kunnen zijn net als flash dat je t wel gwoon kan openen maar alleen om te bekijken...
Ik weet niet of het al opgelost is, unpack, downloaden op http://www.dsoftusa.com/download/unpak.exe schijnt goed te zijn om pak files mee uit te pakken!!
Pagina: 1