Ik heb op dit moment 3 pc's (server, eigenpc, firewall/router/linux tesbak) Maar helaas 1 monitor. Nu wilde ik zelf een "monitor switch" maken Maar is dit goed te doen, gewoon draadtjes door verbinden enzo. Of geeft dit te veel kwaliteits verlies... Of heb ik daar extra elektronica voor nodig ??
Koop er maar eentje, als je tenminste fatsoenlijk beeld wilt. Zowiezo is de kwaliteit erg matig.
Trouwens, 4x15 draadjes is geen kattepis hoor. Plus dat je een 15 polige 3 standen schakelaar nodig hebt. Kopen is net zo duur of goedkoper.
Trouwens, 4x15 draadjes is geen kattepis hoor. Plus dat je een 15 polige 3 standen schakelaar nodig hebt. Kopen is net zo duur of goedkoper.
Verwijderd
't is te doen, ook met goede beeldkwaliteit, als je goede kabels gebruikt en goed soldeerd heb je geen kwaliteits verlies
maar 4*15 draadjes solderen, is nogal een werk hoor, spreek uit ervaring.....
en de schakelaar zal ook niet cheap zijn, of je moet er een hebben liggen.
maar 4*15 draadjes solderen, is nogal een werk hoor, spreek uit ervaring.....
en de schakelaar zal ook niet cheap zijn, of je moet er een hebben liggen.
Zou je niet gewoon een 14" of 15" opscharrellen? Als ik zo in de V&A kijk, heb je voor minder dan 50 euro een mooie monitor. Een swicht kost minstens hetzelfde.
Als je het zelf doet, dan zijn dat dus 120 draadsolderingen... Lekkere klus. Je zou het eventueel met een printplaatje kunnen doen, maar het blijft veel werk.
Als je het zelf doet, dan zijn dat dus 120 draadsolderingen... Lekkere klus. Je zou het eventueel met een printplaatje kunnen doen, maar het blijft veel werk.
Een switch voor 2 monitoren is denk ik ongeveer € 20