Toon posts:

Welke videokaart heeft dé beste 2D beeldkwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1) Welke videokaart heeft dé beste 2D beeldkwaliteit?
De G400 of de G450?

2) Welke uitvoering moet ik dan nemen rekening houdende met het feit dat ik geen behoefte heb aan TV-out of dualhead.

Dank bij voorbaat.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Dat wordt maar gaan voor de G400, volgens mij zit er niet fundamenteel iets anders op de G450, behalve een chippie, dat in een kleinere die gemaakt is..

Verwijderd

Topicstarter
Omhoog ermee. :)

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-08 16:05
schei alsjeblieft uit met dat gespam om je topic bovenin de lijst te krijgen :( Leer anders de search te gebruiken, wil ook wel 's helpen.

Verwijderd

Die 450 is nergens te koop of wel soms?

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>schei alsjeblieft uit met dat gespam om je topic bovenin de lijst te krijgen Leer anders de search te gebruiken, wil ook wel 's helpen.[/quote]Doe eens ff rustig jij ... waar maak jij je druk om man.

Je zegt dat je Dual Head toch niet gaat gebruiken, en volgens mij komt de G450 er alleen in Dual Head (?). Dat is het enige waar hij zich ik kan onderscheiden van derest van de videokaarten (+ beeldkwaliteit). Het ligt eraan, ik neem aan dat als je een Matrox koopt je niet echt geintereseerd bent in het spelen van games>:), dus misschien een 16MB (of 32MB) G400 Single Head? Het enige belangrijke verschil (naast de die-shrink) tussen de G400 en de G450 is dat de secundaire RAMDAC bij de G450 nu op de chip zit en een stuk beter is dan de losse RAMDAC bij de G400 Dual Head ... is voor jou niet echt belangrijk:). G400 kaarten zijn trouwens sneller dan G450 kaarten in 3D (2D is niet te merken).

[edit]-> 2D is bij beide gelijk (=the best), de core is namelijk zo goed als identiek.

PC Specs

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Wat wil je ermee gaan doen, de Radeon heeft ook een goeie 2d (maar als je geen games speelt, overkill)en op welke resolutie ga je je desktop (2d) draaien?
Omhoog ermee;)

Niet op voorraad.

• Bomberman
Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/net5/AZZANGEL.gif <h1 size=60px>Up</h1> Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/net5/AZZANGEL.gif

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
1) Wat is het verschil tussen de Matrox G400 32MB en de Matrox G400 MAX 32 MB?

2) Hoe zit het met de beeldkwaliteit van de Radeon? Moet hij onderdoen voor die van de Matrox?

Thx.

• Bomberman
G400Max is een sneller geklokte G400;

G400:
-125MHz corespeed
-166MHz memspeed

G400Max:
-150MHz corespeed
--200MHz corespeed

Verder zijn ze exact gelijk, de G400Max is er echter maar in 1 smaak, DualHead.

Ikzelf heb de G400Max gehad en heb nu de Radeon en ik zie geen verschil (wel van beide met de GeForce2!). Er wordt gezegd door mensen die ze wel naast elkaar hebben staan/gezien dat ze zo goed als even goed:) zijn. Je zult het verschil niet zien. Het is iig zeker dat de Radeon en G400 bovenaan staan als het gaat om 2D-kwaliteit. Daar onder de Voodoo4/5 - Viper II en daar (toch best een heel stuk) onder de GeForce (1/2/MX).

Als geld niet uitmaakt kun je de Radeon nemen, anders is de G400 een goede keuze (alleen als je geen hoge eisen stelt aan 3D/Games!!!).

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Thx, Bomberman. :)
Pagina: 1