Maxtor 7200 rpm ata133 zonder koeler....

Pagina: 1
Acties:

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 08:06
hoi
ik heb 1x een quantum 40 gig 7200 rpm in mn com met een hd cooler eronder..

en dinds 2 dagen heb ik mn 20 gig 5400 in mn removable bay vervangen voor een maxtor 40 gig 7200 rpm die op ata133 gaat nu..

kan dat wel???

word ie niet vet warm in die removable bay?

ik wil et wel graag zeker weten anders zet ik hem los in mn systeem met koeler dan en dan gaat die 20 gig weer in die removable...

Verwijderd

Als ik jou was, zou ik het niet doen, want hij wordt HEEEEEL warm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb hier zelfs een 60 gig 7200 rpm van MAtrox in een removable bay werk al meer dan een jaar ermee nergens last van..

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

er zijn toch ook removable bays met een fan?

mijn 2 maxtors worden 34 en 26 graden, staat wel een papst 8412 NGM voor.
zonder fan zo'n 45 graden.

• mr_niceguy
ja...

maar als ik die aan zou willen schaffen dan zou ik er 2 moetne nemen omdat ik 2 computers heb...

maar oke weet je een iste die ook plaatjes heeft van een dergelijke bay MET koeler?

en ik heb die bay met maxtor had er net uitgehaald en hij was echt superheet

Verwijderd

Ik heb hier op GOT al meerdere topics voorbij zien komen over het nut van koeling op HD's. Ik ga er nog steeds maar vanuit dat het niet per se noodzakelijk is om HD's te koelen, removable bay of niet. Begrijp me goed ik zeg niet dat koelen geen zin heeft, maar geloof ook niet dat niet koelen problemen geeft. Naar mijn idee dus geen probleem zoals je het nu hebt!

Verwijderd

Het koelen van 7200RPM schijven bevorderd de levensduur van de schijf.

Geen koeler installeren zal dus niet direct een merkbaar effect opleveren. Echter de levensduur van je schijf zal ernstig inkrimpen.

En voor de kosten die een hdd cooler met zich mee brengt zou ik het zekere voor het onzekere nemen.

:( (zo'n heethoofd in je systeemkast is gewoon geen lekker idee toch)

Verwijderd

Ik heb 2 hd's(zie sig) en die worden redelijk warm omdat ze kort op elkaar zitten...

Maar in principe is koeling bij een hd niet nodig...(alhoewel ik een dikke fan aan de onderkant van de kast heb geplaatst, recht onder de hd's :+ )

Gewoon even in de gaten houden, kun je er een eitje op bakken, dan wordt het koelen ;)

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens mij is er op voorhand niets over te zeggen. Je moet het gewoon voelen. Er is geen regel dat alles boven de 7200 ineens gekoeld moeten worden.

Ik heb zelf een 10.000RPM schijf die niet actief gekoeld wordt. Hij wordt gewoon nauwelijks warm. Een andere 7200 schijf van mij wordt warmer.

Als je voelt dat hij te warm wordt, koelen.
Voel je dat niet, lekker zo laten.
Meten is weten.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• mr_niceguy
Op dinsdag 07 mei 2002 12:09 schreef Apocalypse666 het volgende:
Ik heb 2 hd's(zie sig) en die worden redelijk warm omdat ze kort op elkaar zitten...

Maar in principe is koeling bij een hd niet nodig...(alhoewel ik een dikke fan aan de onderkant van de kast heb geplaatst, recht onder de hd's :+ )

Gewoon even in de gaten houden, kun je er een eitje op bakken, dan wordt het koelen ;)
eehm ik voelde eraan en ik brandde bijna mn hand dus kan ik bijna een eitje bakken ik heb hem er nu uit en ik gaa snel mn hd cooler...
Pagina: 1