Toon posts:

Laptop - ps2 muis geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een externe muis aansluit op de ps2 poort van mijn nieuwe laptop, en de computer opstart, 'freakt' de cursor, er worden windows geopend etc. Als ik de muis eruit haal en er later weer instop werkt de externe muis ineens prima.

Er is al een topic geweest met dit probleem, echter de oplossing heb ik hier niet uit kunnen halen. (ik wil niet een nieuwe usb hoeven kopen als ik nog 2 ps2 muizen heb liggen :) )

In het bios van de laptop kan ik ALLEEN instellen: ps2 muis aan/uit. Als ik deze uitzet werkt zelfs de touchpad niet meer. Verder geen enkele instelling voor deze ps2 poort!

De ps2 poort is een geshared poort, er kan ook een extern keyboard op, dus ik denk dat daar het probleem zou kunnen liggen.

Als ik een nieuwe driver voor de muis installeer, zegt setup dat de software ook een poort gaat aansturen waar een keyboard op kan.. of zoiets.. maar in ieder geval driver veranderen helpt niet zoveel.

Iemand een idee?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 12:39
al eens een bios update geprobeert?

• BoumaBouma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik heb hetzelfde probleem met mijn laptop. Ik wil een (draadloze, optische met een usb aansluiting) muis gebruiken. Deze haal ik dan door een USB to PS2 converter.

Ik krijg dan precies hetzelfde probleem als de topic starter omschrijft. De pointer schiet het hele scherm over en klikt blijkbaar uit zichzelf want er wordt van alles geopend en gedaan. Dit effect heb ik echter alleen als ik de muis beweeg, als ik niks doe gebeurt er niks.

Het lijkt er dus op dat het signaal verkeerd doorkomt. Dit kan misschien dus komen omdat ik ook een laptop heb met een combi PS2 poort dingetje. Je kan er dus een toetsenbord en een muis op aansluiten. Als ik de USB muis op USB aansluit doet hij het prima. Als ik een gewone simpele PS2 muis aansluit gaat alles prima. Iemand een suggestie?