Toon posts:

fdisk op bootdisk zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens rond gekeken naar een manier om fdisk op een bootdisk te krijgen maar ik krijg paginas vol met voor mij ingewikkelde uitleg. Over wat ik wel niet allemaal in de ram wil loaden bla bla. Wat ik graag zou willen is een korte duidelijke uitleg hoe ik fdisk op een bootflop kan zetten.

plz delete em niet, kom net terug van lan en heb 100 gb aan spellen en divx gedownen en ik wil kijken :D

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:55
Ik weet niet precies wat je met fdisk wilt, maar je kunt volgens mij geen veranderingen aanbrengen met fdisk op een schijf waar wat op staat.
Het is dus wel handig als je even vertelt wat je gaat doen.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Format a: /s
Copy c:\windows\command\fdisk.exe a:

Is dat zo moeilijk :?

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

gewoon kopieren ? (nadat je een bootdisk heb gemaakt) :?
Ik neem aan dat je met fdisk een lege schijf wil patitioneren...

Poep, net te laat.... |:(

Verwijderd

Topicstarter
sorry, als jullie mijn andere post hadden gelezen zal t jullie wel duidelijk zijn geweest.
Wat het probleem is, is dat ik dus niet windows kan booten want na het opstartscherm verschijnt er plotseling "LI" in het scherm en dat was het dan. Enne, op me moeders pc heb ik dat al geprobeerd maar dan zegt ie gewoon invalid system disk. Ik heb btw win me.

• Aetje

Aetje

:D lilo dualboot mislukt LOL

Heb je wel een bootdisk? Zo niet: www.bootdisk.com
ff de bootflop van je windows versie downloaden. En dan schrijven. Je boot van floppy...
Daarna,

c:
cd \windows\command
fdisk /mbr

Hierna is je windhoos schijf wel weer bootbaar. Lukt je dit nie, drop ff een meel naar Aeternus@hetnet.nl, fix it je wel ff een zipje... van een geldige bootflop

Forget your fears...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Op dinsdag 07 mei 2002 01:07 schreef ShoarmaSchaap het volgende:
sorry, als jullie mijn andere post hadden gelezen zal t jullie wel duidelijk zijn geweest.
Wat het probleem is, is dat ik dus niet windows kan booten want na het opstartscherm verschijnt er plotseling "LI" in het scherm en dat was het dan. Enne, op me moeders pc heb ik dat al geprobeerd maar dan zegt ie gewoon invalid system disk. Ik heb btw win me.
maw: je hebt je bootsector of opstartfiles verneukt.

Ik snap om eerlijk te zijn niet wat het probleem is...
hang hem als slave in mamma pc, leeghalen dat ding, en opnieuw installeren (als mbr fixen niet lukt)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Op dinsdag 07 mei 2002 01:10 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

maw: je hebt je bootsector of opstartfiles verneukt.

Ik snap om eerlijk te zijn niet wat het probleem is...
hang hem als slave in mamma pc, leeghalen dat ding, en opnieuw installeren (als mbr fixen niet lukt)
Shit.. weer te laat :)

idd, fdisk /mbr
die fixt je bootsector.

En voor de volgende keer : Installeer geen linux als je voor het eerst het gaat doen op een disk met belangrijke data

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ok ik heb het gedownd, maar stel dat ik nu geen fdisk op mijn pc heb (weet niet zeker) kan het dan nog wel of moet ik die fdisk op dat bootfloppy krijgen (gewoon kopieren ofzo?)

• Aetje

Aetje

Alssie niet meer op je comp staat, gewoon ff vragen hier (wel ff windows versie noemen).

Forget your fears...

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Euh...is het niet zo dat op een huis-tuin-en-keuken opstarttflop van Windows gewoon standaard Fdisk zit? :?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Aetje

Aetje

Nee. Wel format en sys.com ...

Forget your fears...

Verwijderd

Topicstarter
hey hij doet het hoor :)