[Win2K] Netwerk traag

Pagina: 1
Acties:

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14
Ik heb net Windows 2000 advanced server geinstaleerd op p3 533 met 128 mb met 2 realtec netwerkkaarten erin. Nu werkt het netwerk opzich wel aardig goed. Alleen als ik bestanden kopieer naar of van de win2k server dan doet ie er 12 min over om 20 mb te kopieeren :( Weet iemand waar dit aan kan liggen. Ik heb al sp2 + driver updates van de netwerkkaarten gedownload en geinstaleerd.

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Specs... types netwerkkaarten. Ook is het handig te weten op welke modus de netwerkkaarten staan, 10/ 100 mbit half/ full?

Daarnaast kan je eens kijken met DUMeter bijvoorbeeld of je netwerkkaart continu op een bepaalde snelheid blijft, of dat de snelheid steeds varieert...

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• victorv
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02-2024

victorv

Locallost

Heb je "offline files" aan staan? Het zou best wel eens kunnen zijn dat de files die je kopieert automatisch ook in de offline file cache worden neergezet.

Explorer | Tools | Folder Options | Offile Files tab

"Accomplishing the impossible means only that the boss will add it to your regular duties."

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> [forum=19]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Afgezien daarvan vindt Windows het heel lekker als je er bv 512MB-tjes van maakt.

Ik zou dat eerst proberen, ik had nl ook "bij elkaar geraapt" geheugen erin, en nu 2x128MB pc133 Kingston RAM, wat dus duidelijk merkbaar is.

• KeeP IT ReaL
Op dinsdag 07 mei 2002 09:17 schreef CybErvee het volgende:
Afgezien daarvan vindt Windows het heel lekker als je er bv 512MB-tjes van maakt.

Ik zou dat eerst proberen, ik had nl ook "bij elkaar geraapt" geheugen erin, en nu 2x128MB pc133 Kingston RAM, wat dus duidelijk merkbaar is.
jah dat weet ik maar, ik heb nu alleen effe geen geld daarvoor.

• KeeP IT ReaL
Op dinsdag 07 mei 2002 08:45 schreef Rotjeknor het volgende:
Specs... types netwerkkaarten. Ook is het handig te weten op welke modus de netwerkkaarten staan, 10/ 100 mbit half/ full?

Daarnaast kan je eens kijken met DUMeter bijvoorbeeld of je netwerkkaart continu op een bepaalde snelheid blijft, of dat de snelheid steeds varieert...
Dit staat op de site waar ik ze gekocht heb ( www.Digiworldbv.nl ) Realtek PCI 10/100Mbps W/LAN
Dus ik weet niet percies welke chipset daarvoor moet ik thuis effe kijken. Verder heb ik de kaartjes standaard ( full duplex ) staan en staan ze op 100 mbit.

Verwijderd

Welk OS gebruik je aan de andere kant om te kopieren ?

• KeeP IT ReaL
Op dinsdag 07 mei 2002 11:29 schreef MaDDo het volgende:
Welk OS gebruik je aan de andere kant om te kopieren ?
Ik heb het met WinXp geprobeert en toen dat traag ging heb ik het ook nog effe met mijn broertje zijn pc (Win 98) getest. Tussen deze pc's ging het wel snel dus daaraan kan het niet liggen

• KeeP IT ReaL
heeft iemand nog een idee waar het aan kan liggen :?

Verwijderd

Probeer ze eens op half duplex.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Drivers. De standaard drivers van win2k en vooral winxp zijn echt retetraag.

Verwijderd

Maak je gebruik van een geaard stopcontact ?

Het kan zijn dat er bijvoorbeeld storing op de netwerkkabel voorkomt, omdat de server/hub niet aangesloten zijn op een geaard stopcontact.

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 16:26 schreef Skaah het volgende:
meen je dat :?

ik draai hier nu een win2k-server en 5 XP-clients, allen met el-cheapo Realtek kaartjes, gewoon door Win laten installen >> no problem :)

behalve dat een ouwe Crompaq die kaartjes niet lust :P

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:41
Op dinsdag 07 mei 2002 16:26 schreef Skaah het volgende:
Daarom trekken die Windows drivers voor m'n Realtek 8139 ook maar 8 MB/s en die van de 8019/8029 zo'n 950 kB/s :+
Pagina: 1