[CM] PSU mod

Pagina: 1
Acties:

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 12:02
Hallo,

Nu ben ik bezig met een mod en mijn ATX voedingsstekker was te kort. Nu heb ik een oude kapotte ATX voeding gepakt en daar de bos draden bij de bron afgeknipt. Nu heb ik dus een stekker met zo'n 40cm snoeren.

Nu heb ik de werkende voeding gepakt en daar de ATX stekker vanaf geknipt net onder de stekker zelf. Toen heb ik alle uiteinden gestript en kleur bij kleur er aan gesoldeerd met een stukje krimpkous er omheen. Hij start gewoon op en alles werkt gewoon :) .

Maar nu had ik wel zoiets van, die lengte heeft dat nu nog invloed op bv de stabiliteit van het systeem? Kan ik nog andere rare dingen verwachten?

Of kan ik dat gewoon ongestraft doen?

Alvast bedankt!

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 18:08

Arioch

<geek>

Op maandag 06 mei 2002 23:57 schreef JWR het volgende:
Of kan ik dat gewoon ongestraft doen?

Alvast bedankt!
jij hebt dringend een spanking nodig

graag gedaan...

ok! terug on-topic!
Je kabels verlengen heeft geen invloed op de stabiliteit van je systeem. Kijk maar eens even naar bv. enermax voedingen. Die mobo-kabel (weet iemand de juiste benaming?) is misschien wel 1m lang.

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Woei! Grof geweld! :P

Als alles goed is vastgemaakt (geen lossige contacten) heeft het geen effect op je stabiliteit. :)

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 12:02
Nou spanking had ik niet in gedachten...

Maar ik bedoel zonder dat ik spullen kapot maak.

Nou Hij draait stabiel, alleen HWmonitor heb ik net geinstalleerd en die geeft geen -5 en -12 aan? Heel vreemd
maar ik heb hwmonitor voor die tijd er niet op gehad, dus ik kan ook niet controleren of hij het toen ook wel aangaf.

Maar alles is netjes gesoldeerd en geisoleerd, dat moet dus goed gaan.

Verwijderd

Kan je zonder problemen verlengen die snoertjes.

Ik gebruik de connectors van oude voedingen ook altijd, want vaak worden in voedingen niet eens alle output plaatsen in de print van de voeding gebruikt.

Je kan ook direct op de kabel/connector solderen, dan heb je splitter/verlenger in 1.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[Voeding]------[connector]

+

-------[connector]

=

[Voeding]------[connector]-------[connector]

Wel even rekening houden met het maximum vermogen van je voeding als je het aantal connectoren vermeerderd door te splitten...

Als je bezorgt ben ivm storingen, dan kun je ook een 20 jaar oude truuk toepassen door de 5V met 1 Ground te twisten, en de 12V met de overblijvende Ground.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11