Toon posts:

eigen mailserver achter NAT/Dynamisch IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn Alcatel ST Home getweakt naar PRO. Zit dus met mijn lannetje op internet.
Wil nu graag eigen domein laten registreren en enkele e-mail adressen (user@mydomain.be) in gebruik nemen. Dit allemaal echter met mijn gewone home-ADSL abonnement. Zag dat Zoneedit (www.zoneedit.com) gratis DNS-service aanbiedt. Je moet dan blijkbaar een stukje software van hun installeren dat hun DNS op de hoogte houdt van IP-adreswijziging van jou computer/router. Zij hebben het echter enkel over www -en ftp-toepassingen. Werkt dit ook met mailserver? En hoe zit dat met de TTL? Is mijn domein wel ten allen tijde (enkel minuten niet te na gesproken) bereikbaar? En werkt dit ook als het IP-adres dat de provider toekent in feite aan een 'router' en niet aan de computer zelf wordt toegekend?

Of bestaat er ook een server die via POP3 alle mails voor mijn domein (alle mails voor mydomain.be komen samen in 1 mailbox bij service provider) bij de SP afhaalt en opnieuw verdeelt per gebruiker?

Vragen, vragen, vragen... :?
En dan heb ik ze nog niet allemaal gesteld!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 18:08

Crazy D

I think we should take a look.

Zoals je kunt lezen op de site van zoneedit.com, ondersteunen zij ook MX records, als die ook automatisch bijgewerkt wordt moet het dus gewoon werken.

En de meeste (goede) mailservers kunnen een bestaand popaccount uitlezen, eventueel ook via bSMTP als je provider dat ondersteunt.

Exact expert nodig?

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:41

qless

...vraag maar...

MX via dynamisch ip is niet zo'n goed idee... -> beter idee is mailserver configgen voor multi-mail-drop, dan kun je die 1 pop account laten leeghalen en dan verdelen onder gebruikers die je lokaal aanmaakt.

Zie Linux, Sendmail, Qmail, Fetchmail.
Ik zelf gebruik Fetchmail+Sendmail op een Linux Slackware 8.0 bak

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 18:08

Crazy D

I think we should take a look.

Ze hebben ook een "fail and recovery service" (oid), dus om je mail op te vangen als net je ip adres gewijzigt is.
Maar ik ben met je eens dat het handiger is om alle mail in popboxes te laten droppen, en die uit te lezen en te sorteren.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 09:32 schreef qless het volgende:

Zie Linux, Sendmail, Qmail, Fetchmail.
Ik zelf gebruik Fetchmail+Sendmail op een Linux Slackware 8.0 bak
Bestaan er ook zulke mailservers voor Windows (W2K)? Ben nl. complete Linux/Unix-leek.

BTW, ben ook even gaan kijken bij TZO (www.tzo.com). Zij bieden ook zo'n dynDNS service aan ... Waarom werkt MX niet goed met DynIP?

groet.