Ik heb een usb modem die onder debian aan het werk moet.
Dit is me nogtoe altijd gelukt, maar doordat ik moest herinstaleren was ik ff genoodzaakt de boel over een andere pc te laten lopen.
De modem moet dus weer terug gezet worden op de debian pc en ik heb dus de normale procedure gevolgt die o.a. op adsl4linux staat.
Echter als ik "pppd call adsl" uitvoer krijg ik de volgende meldingen.
Ik heb al 2 "etc/ppp/peers/adsl" configuraties geprobeerd de eerste is van adslo4linux en de 2e staat in de instal file van de drivers
Ook heb ik de etc/ppp/chap-secrets aangepast zoals in de howto omschreven.
Maar internet kom ik niet op
Dit is me nogtoe altijd gelukt, maar doordat ik moest herinstaleren was ik ff genoodzaakt de boel over een andere pc te laten lopen.
De modem moet dus weer terug gezet worden op de debian pc en ik heb dus de normale procedure gevolgt die o.a. op adsl4linux staat.
Echter als ik "pppd call adsl" uitvoer krijg ik de volgende meldingen.
code:
1
2
3
| pppd: The remote system is required to authenticate itself pppd: but I couldn't find any suitable secret (password) for it to use to do so. pppd: (None of the available passwords would let it use an IP address.) |
Ik heb al 2 "etc/ppp/peers/adsl" configuraties geprobeerd de eerste is van adslo4linux en de 2e staat in de instal file van de drivers
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| kdebug 1 noipdefault defaultroute pty "/usr/local/bin/pppoa2 -vpi 8 -vci 48" nodetach sync user "mijn login" kdebug 7 noaccomp nopcomp # nomagic noccp # passive # lcp-echo-interval 5 # lcp-echo-failure 30 # persist |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| debug kdebug 1 noipdefault defaultroutepty "/usr/local/bin/pppoa2 -vpi 8 -vci 48" sync user "mijn login" novjccomp noaccomp nopcomp nomagic noccp asyncmap 0 usepeerdns holdoff 1 persist maxfail 0 |
Ook heb ik de etc/ppp/chap-secrets aangepast zoals in de howto omschreven.
code:
1
2
3
| # Secrets for authentication using CHAP # client server secret IP addresses mijn login planet mijn paswoord |
Maar internet kom ik niet op