Voodoo 3 TV out en monitor out

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:15

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik heb een Voodoo 3 in m'n Linux bakje, hoe krijg ik de TV-out aan het werk, tegelijk met de normale monitor out?

Op internet heb ik hier niets van kunnen vinden, op het GoT heb ik een topic hierover gevonden, maar dit was dezelfde vraag, zonder antwoord, en een jaar oud.

Weet iemand hoe ik dat doe?

Het gaat dus om beide monitors in X aan het werk te krijgen, voor console maakt het me niet zoveel uit.

Tja

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Dat gaat alleen werken als je monitor op 50Hz nog lekker werkt. Op je TV zie je hetzelfde als op je monitor, je kan ze niet naast elkaar gebruiken. (Mijn Iiyama VMPro450 kan 50Hz net weer geven, maar de kleuren gaan dan wel enigsinds de mist in.)

Ik heb zelf een soort howto-tje gemaakt, die je hier kunt vinden. Als er dingen onduidelijk zijn, of er staan fouten in, dan hoor ik het graag!

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Tsja, mijn monitor komt niet hoger dan 60Hz dus dan maakt de daling naar 50 ook niet zoveel uit, als ik daarvoor een DivXje fullscreen kan zien op mn TV :)

Bedankt in ieder geval, ik ga je HOWTO ff bestuderen, je hoort nog van me.

Tja

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Het werkt wel, alleen blijkt mn TV's S-video in opgeblazen te zijn(ja op andere TV werkt het wel).
Moet maar ff naar de reparateur :( Goeie howto, behalve dat je erin vertelt dat je je kernel opnieuw moet compilen als je I2C niet erbij hebt.
Je kan ze gewoon aanvinken als modules, en alleen make modules modules_install doen
Dat gaat een flink stukkie sneller en bespaart een reboot!

Tja