Toon posts:

Bootloader op flop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een dualboot maken met win xp en Mandrake. Als ik nu de bootloader op flop zet en m,n pc opstart zonder de flop start deze dan gewoon door naar XP?
En als ik deze opstart met flop dat ik t keuzemenu vd bootloader krijg? :?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm je zou LILO op de flop kunnen zetten, met daarop je vmlinuz image, en standaard opstarten met je XP MBR. Via LILO op een floppy heb je in feite dan een bootloader... zoiets?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 22:31 schreef blackd het volgende:
Hmm je zou LILO op de flop kunnen zetten, met daarop je vmlinuz image, en standaard opstarten met je XP MBR. Via LILO op een floppy heb je in feite dan een bootloader... zoiets?
Ja dat is t plan ja, dus gewoon (grafische) LILO op flop zetten en klaar?

• blackd
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 22:33 schreef naadnek het volgende:

[..]

Ja dat is t plan ja, dus gewoon (grafische) LILO op flop zetten en klaar?
Zou inderdaad moeten werken :) effe LILO configgen dat ie dan WinXP en Linux pakt, dan heb je op die manier je bootloader met keuze, en als je flop er niet in zit, dan kan je booten naar XP.

Overigens wel ff je bootvolgorde aanpassen in je bios: eerst je floppy, dan je hdd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 22:35 schreef blackd het volgende:

[..]

Zou inderdaad moeten werken :) effe LILO configgen dat ie dan WinXP en Linux pakt, dan heb je op die manier je bootloader met keuze, en als je flop er niet in zit, dan kan je booten naar XP.

Overigens wel ff je bootvolgorde aanpassen in je bios: eerst je floppy, dan je hdd ;)
En wat moet er aan LILO geconfigd worden (ben niet zo,n bootloader-held :) ). Bios aanpassen, aii, heb nogal primitieve bios, is geen update voor ook :) maar moet lukken.

• blackd
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 22:38 schreef naadnek het volgende:

[..]

En wat moet er aan LILO geconfigd worden (ben niet zo,n bootloader-held :) ). Bios aanpassen, aii, heb nogal primitieve bios, is geen update voor ook :) maar moet lukken.
Je moet aangeven dat je zowel een Windows partitie wilt opstarten, als een Linux partitie. Ik denk dat Mandrake daar wel mooie tooltjes voor heeft? (ik ben ook niet zo'n linux held eigenlijk..)

Verwijderd

Topicstarter
Een Mandrake-held :D, naja tnx alvast ga ff in me bios kloten en dan proberen we maar s wat, als nie lukt kom ik weer zeuren :7 .

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 11:00

markvt

Peppi Cola

pqboot, partitiebooter misschien een optie ?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Je kunt ook in lilo aangeven dat je standaard in windows boot is gewoon een kwestie van "default=je windows naam" in lilo te plaatsen.
Krijg je wel het lilo bootmenu aan het begin van de opstart, maar na de timeout (bij mandrake standaard 10 sec) boot gewoon windows.
Misschien dat dit makkelijker is :)
Pagina: 1