Toon posts:

alcatel adsl modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een probleempje op mijn modem gaat alleen het rode lampje knipperen en daarna word ie oranje en gaat weer uit.
Dit blijft zich herhalen het modem is dus niet meer te benaderen.
Heb achterop al geprobeerd het hele ding te reseten ,maar geen suc6.
Is ie nou overleden of is er nog wat aan te doen ????
:(

Verwijderd

Wat heb je gedaan. Is die nieuw of getweakt oid ?

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Welke van de (5?) lichtjes wordt rood/oranje? En wat doen de andere lichtjes?

Verwijderd

Topicstarter
het lampje waar pwr/alarm bij staat het meest rechtse dus

en het was een 2jaar oud adsl modem en niet getweaked.

het enige wat ik gedaan heb is het proggie autoportmapping gebruikt en daarna was het einde verhaal

Verwijderd

als het pwr lampje knippert gaat er iets mis in de opstartsyclus van het modem (maar daar was je al achter)
Heb je echt goed gereset? (modem uit, pen er achterin rossen, aan zetten en ingedrukt houden tot het middelste? lampje gaat knipperen)

• bakkiepleur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08-2021

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

Andere firmware inladen??

hhhmmm nee dat gaat niet want je kan de modem niet benaderen |:(

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op maandag 06 mei 2002 23:03 schreef LJ het volgende:
het lampje waar pwr/alarm bij staat het meest rechtse dus

en het was een 2jaar oud adsl modem en niet getweaked.

het enige wat ik gedaan heb is het proggie autoportmapping gebruikt en daarna was het einde verhaal
als je modem niet getweaked is...waarom gebruik je dan autoportmapping....die is alleen nodig bij getweakte modems. Je probeert nu dus poorten te mappen, waar dat helemaal niet mogelijk is om poorten te mappen. Waarschijnlijk dat je de software in de modem dus om zeep hebt geholpen.
Hopen dat nieuwe firmware dit probleem oplost....
Je kunt anders ook nog proberen om dat ding een ping-of-life te geven. Dat doe je door het mac-adres van de modem met een IP-nummer eraanvast gekoppeld in de Arp-tabel van een pc te zetten die direct op het modem is gezet (dus geen switch oid ertussen...hub mag wel) en dan binnen een minuut je modem uit en weer aan te zetten. Voor meer info moet je effies in de handleiding van je modem kijken.
3e mogelijkheid is dat ding terugbrengen naar de kpn en doen alsof je van niets weet........met een beetje mazzel trappen ze dr in en denken dat t een virus oid is.....
lijkt mij de laatste optie.....t is in ieder geval niet best wat je daar hebt...succes ermee

iRacing Profiel

Pagina: 1