Toon posts:

[Laserjet 6p] Dag en nacht laten aanstaan slim?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is het slim om dat ding dag en nacht aan te laten staan?

Ik zal niet zo heel veel printen, maar et is gewoon irritant om de knop steeds aan te zetten ...

Brandgevaar? Voor en nadelen?
Iemand ervaringen?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
heeft-ie een energy saver, standby iets oid :?

if not wordt dat ding vrij warm, en laserprinters zijn ook niet bepaald zuinig qua energieverbruik... :)

en ik denk dat je eigelijk altijd een ozon-uitstoot zult hebben wat niet gezond kan zijn :)

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:47
Op maandag 06 mei 2002 21:59 schreef veldmuis het volgende:
heeft-ie een energy saver, standby iets oid :?

if not wordt dat ding vrij warm, en laserprinters zijn ook niet bepaald zuinig qua energieverbruik... :)

en ik denk dat je eigelijk altijd een ozon-uitstoot zult hebben wat niet gezond kan zijn :)
Apparaat inderdaad op de energy save stand laten staan. In principe kan er niets kapot. Laserjets zijn gemaakt om vaak aan te staan en te printen.

Verwijderd

Topicstarter
Hij gaat niet echt op standby, ja ik weet et niet, hij is wel stil op dit moment :)

Maare, maar stel ik print weken niks, is dat dan weer slecht voor zo`n ding, kan ie indrogen ofzo?

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 11:28

Tjark

DON'T PANIC

tis een laserprinter: toner kan niet opdrogen (is poeder).

Maar zelfs in zo'n slaapstand verbruikt een printer stroom. Als je dus echt weinig print (1x/week) dan zou ik 'm tussendoor echt uit zetten.

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 22:12 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
tis een laserprinter: toner kan niet opdrogen (is poeder).

Maar zelfs in zo'n slaapstand verbruikt een printer stroom. Als je dus echt weinig print (1x/week) dan zou ik 'm tussendoor echt uit zetten.
Maar et kan kwa kwaliteit kwa printen weinig invloed hebben als je hem lang heb aan of uit staan?

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:59

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

meeste bedrijven e.d. laten die dingen 24/7 aanstaan, kan gerust..

Maar als je niet heel vaak print, kun je stroom besparen door em uit te zetten als je hem niet gebruikt. Hij valt wel in stand-by stand, maar blijft een beetje stroom gebruiken..

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

niet milieuvriendelijk als je em 24/7 aan laat staan voor enkel 1x in de week.

Laserprinters zijn echt gemaakt voor bedrijven:
- snel
- uitstekende kwaliteit
- op bedrijven laten ze dat ding aan staan omdat ze em telkens weer aan moeten doen. Daar krijgen ze door het regelmatige printen wel het geld eruit van het aan laten staan. met 1 keer per week gebeurt dat niet.

als jij dat ding aan laat staan voor niks is het onzinnige energie verspilling. Kost je misschien alleen maar extra geld. trouwens, ik kan me niet voorstellen dat et zo veel moeite kost om dat ding aan te zetten. Bedoel anders ga je toch wat anders doen terwijl dat ding opstart ?? misschien het document nog ff doorlopen op spelfouten ofzo ? of nog ff tweakers.net surfen ?? :):?

Verwijderd

ik repareer kyocera laserprinters en idd je kan m makkelijk een jaar op standby zetten. Maar mijn printer verbruikt online 880 watt en op standby nogsteeds 190 (!) watt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 11:30 schreef reg10 het volgende:
ik repareer kyocera laserprinters en idd je kan m makkelijk een jaar op standby zetten. Maar mijn printer verbruikt online 880 watt en op standby nogsteeds 190 (!) watt.
Dan houdt ik em lekker uit :)

Overigens hoe kan k zien hoeveel er nog checken aan mijn toner hoe vol hij zit?
Pagina: 1