Geloof........BAH! [deel 2]

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ga hier verder :)

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Hmm, ik dacht dat sluiten van topics niet meer nodig was met nieuwe forum, ze worden nu toch automatisch onderverdeeld?

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

lijkt me ook... het staat natuurlijk wel stoer, zo'n deel 2, maar echt nuttig is het niet.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Nou ja, anyway:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>JE KON HET NIET LATEN HE![/quote]Nee :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik begrijp het wel. Hou je vast. Ze denken dat het materiaal voor het universum al voor de BB bestond, en dat het zich heeft samengepakt tot een puntmassa, om vervolgens weer door de zo opgebouwde druk te ontploffen.[/quote]Woorden schieten tekort.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Cap. Proton...
als dit zo is, waarom probeer je dan toch 6 miljoen doden af te schuiven op de evolutietheorie??? Die heeft daar net zomin iets mee te maken als de bijbel.
ik heb dit aangevoerd om aan te tonen dat evolutionisten/atheïsten die claimen dat religie gevaarlijk is in feite hypocriet zijn .
evolutie theorie/genetica heeft precies hetzelfde potentieel om gebruikt te worden als excuus voor oorlog,massamoord,genocide en Ethnische zuiveringen
en daarvan is Yugoslavië weer een duidelijk voorbeeld

Genetica is de studie naar de manier waarop genen overerven,
uhm.. evolueren ?

komt trouwens wel mooi uit voor jou he? dat net die ene uitspraak niet in het transscript voorkomt?
hoezo ?
ik wijs jullie op iets opmerkelijks
en verwacht een objectieve beoordeling
ze heeft gezegd wat ze heeft gezegd
en dan moet je niet gaan beginnen van"ja maar als ze nou wat anders had gezegd...blabla"

Aargh -->
ff ivm dat hitler gedoe:
Er is een groot verschil tussen mensen die dingen doen uit naam v/h geloof of naam v/d wetenschap (b.v. evolutie etc.)

wat is het verschil ?
1. gelovigen zijn slecht omdat er oorlogen zijn gevoerd in naam/belang van religie ?
2.Evolutionisten/genetici zijn slecht omdat hitler genocide pleegde in naam/belang van evolutie/genen ?

in beide gevallen is het volk gemanipuleerd door de machthebbers
moord word gerechtvaardigd met een mooi praatje
en het volk vind het best zolang ze er maar beter van worden

LD -->
Sorry hoor, maar de kerk mocht willen dat ze bewijs hadden voor het bestaan van Jezus. Ik daag je uit Flamez om mij 1 betrouwbare bron te geven waarin Jezus genoemd wordt, die stamt van voor de eerste evangelien (zeg 70 C.E., 30 jaar na de al dan niet ware dood van Jezus).
dat word weer een hele lange discussie
over het wel en niet accepteren van bewijs (zoals altijd)
als je dat echt wil start je maar een nieuw topic

wel leuk die quotes uit de bijbel maar ik zie toch nergens "plat" staan

je eigen quote:
Jesaja 40:22 "Hij troont boven het rond der aarde ...; Hij breidt den hemel uit als een doek en spant hem uit als een tent waarin men woont."[/b]

Daarom durfde hij het tijdens zijn leven niet te publiceren? Daarom zetten ze zijn werk op de Index (=lijst van verboden boeken)?
dat was te danken aan een of andere half gare boekdrukker die ook het voorwoord van het boek had veranderd..
die er erbij zetten dat het maar een hypothese was en niet op de waarheid beruste.
en de kerk die dacht dus dat dat de mening van copernicus was..

Welnee! Een willekeurige quantumfluctuatie, gekoppeld aan exponentiele inflatie doet het ook hoor.

als het zo willekeurig is waarom zijn er dan niet meer bigbangs geweest..
dan zouden er toch meer moeten zijn geweest
dan die ene 15 miljard ( ? ) jaar geleden
want hoelang heeft dat 'niets' wel niet bestaan ?

Meneer Flamez gaat mij nu vertellen wat er mis is met het chaotische inflatiemodel en hoe je de roodverschuivingen en de achtergrondstraling wel kan verklaren?
zie ik eruit als Chriet Titulaer ??

Flamez, bied nu je excuses aan! 6.000.000 joden zijn vermoord in naam van het Fascisme!
nope !
fascisme > racisme > genetica > evolutie

Het is gebaseerd op een verkeerde interpretatie van Nietzsche

owja dat was jouw favoriete schrijver meen ik me te herinneren.. en de bron van jouw levensvisie
maar ik herinner me ook quotes over Herrenvolk enzow..

Jaja. En 'Gott mit uns' op zijn emblemen zette. Rare atheist, die Hitler.
net zoals jij een rare atheïst ben.
jij gebruikt ook religieuse symboliek als misleiding

unicorn-->
Ik vind het prima, moeten we alleen Hitler als propagandist van het atheïsme ook schrappen.
dat is 'ie ook niet, maar dat neemt niet weg dat hij genocide heeft gepleegd met het oog op de verdere evolutie van zijn 'super'ras

Maar de Bijbel is heel duidelijk tegen necromantie. Iets zit hier niet helemaal in de haak.
de bijbel erkent wel profeten en meld ook dat er meer profeten zullen komen ( waaronder ook valse)
necromantie is specifiek het oproepen en praten met overleden personen.. (toch ? )
sylvia roept niet op, zij zelf vraagt niks ze krijgt alleen beelden en informatie door
oftwel ze ziet en hoort ze

Ook snap ik niet waarom, als zij haar informatie van bovenaf krijgt, haar profetieën zo inaccuraat zijn.
dat vraag ik me ook wel af
waarschijnlijk omdat de toekomst niet 'helemaal' vaststaat en nog te beinvloeden is

maar dan nog is 40 procent opmerkelijk met hits als de ontdekking van het 'youth gen'
en het Aids 'vaccin '
het is dan wel geen vaccin maar wel een medicijn om te voorkomen dat baby's het virus van de moeder krijgt..
en sommige voorspelde wetenschappelijke ontdekkingen kunnen natuurlijk geheim gehouden worden, waardoor het lijkt alsof het niet uitgekomen is...
en kom daar kom je dan pas jaren achteraf achter..

Nostradamus snap je ook pas achteraf

Toch wel, ze haalde hetzelfde geintje uit met "petite".
petite/grande = klein/groot
small/big = klein/groot
short/tall =kort/lang

als sylvia vraagt of ze klein(small)is en caller reageert met "ze heeft een buikkie"
dan heeft dat niks te maken met het feit of ze klein is ..
sylvia maakt daarop duidelijk wat ze bedoelt met klein en gebruikt de twee andere woorden die in feite dus hetzelfde betekenen.
waarna de caller begrijpt wat er bedoelt word en het bevestigd

geen sprake van dubieuse correctie dus
maar gewoon een verduidelijking

Ik kan best wel in geesten en psi en aliens en weet ik het wat geloven, en toch een atheïst zijn.
maar als je dan wetenschappelijk en logisch verder redeneert...
geesten>zielen>hiernamaals>tunnel>Hemel>God
dingen die de bijbel(en andere geschriften) al beschreven hadden en bevestigd worden door 'geesten'
als het hiernamaals nonlinear is dan is bijv. helderziendheid/dejavu/voorspellen te verklaren doordat je ziel contact maakt met die non lineare 'dimensie' en 'bits of information' mee terug neemt naar je physieke lichaam.. en wat je dan te zien krijgt als visioen/droom etc..

Verwijderd

Geloof... Niks op tegen! Iedereen mag vinden wat hij vind vind ik dan he..

Wist niet dat Tom hier ook kwam, ook uitgekeken op die saaie zooi in onzin?

• Diadem

Diadem

fossiel

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik begrijp het wel. Hou je vast. Ze denken dat het materiaal voor het universum al voor de BB bestond, en dat het zich heeft samengepakt tot een puntmassa, om vervolgens weer door de zo opgebouwde druk te ontploffen.[/quote]En waarom is dat zo'n rare gedachte? Dat dacht ik vroeger ook! Toen ik 3 was!

:P

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Diadem

Diadem

fossiel

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Sorry hoor, maar de kerk mocht willen dat ze bewijs hadden voor het bestaan van Jezus. Ik daag je uit Flamez om mij 1 betrouwbare bron te geven waarin Jezus genoemd wordt, die stamt van voor de eerste evangelien (zeg 70 C.E., 30 jaar na de al dan niet ware dood van Jezus).[/quote]Hier moet ik jullie even verbeteren. Er zijn wel degelijk bewijzen dat jezus heeft bestaan. Er zijn romeinse geschiedsschrijvers geweest die over hem hebben gesproken etc.

Of hij ook daadwerkelijk wonderen kon verrichten en de zoon van god was (zoals de kerk claimt) of slecht een mislukte opstandleider, dat is een heel ander verhaal. Maar bestaan heeft ie.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>fascisme > racisme > genetica > evolutie[/quote]Mjah, Captain Protoss vraagt hier om excuses. Die zijn van mij niet nodig. Sommige dingen worden niet vergeven. Moge je leven snel en pijnlijk eindigen.

Verwijderd

Diadem -->
Mjah, Captain Protoss vraagt hier om excuses. Die zijn van mij niet nodig. Sommige dingen worden niet vergeven. Moge je leven snel en pijnlijk eindigen.

hebbie dat tegen mij ???

puur omdat ik je confronteer met iets wat je liever niet wil horen.. ???

dan vind ik dat best wel een ernstig trieste opmerking van jou... :r en zeker als moderator

dus speciaal voor jou zet ik er nog een kwootje bij van adolf zelf<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> If Nature does not wish that weaker individuals should mate with the stronger, she wishes even less that a superior race should intermingle with an inferior one; because in such a case all her efforts, throughout hundreds of thousands of years, to establish an evolutionary higher stage of being, may thus be rendered futile.

Mein Kampf hoofdstuk 11[/quote]
en nog een kwootje van iemand anders<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>However one may react morally against Hitler, he was certainly a consistent evolutionist. Sir Arthur Keith, one of the leading evolutionary anthropologists of our century, said:

"The German Fuhrer … has consciously sought to make the practice of Germany conform to the theory of evolution."[/quote]

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Diadem<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hier moet ik jullie even verbeteren. Er zijn wel degelijk bewijzen dat jezus heeft bestaan. Er zijn romeinse geschiedsschrijvers geweest die over hem hebben gesproken etc.
Of hij ook daadwerkelijk wonderen kon verrichten en de zoon van god was (zoals de kerk claimt) of slecht een mislukte opstandleider, dat is een heel ander verhaal. Maar bestaan heeft ie.[/quote]Waar staan die bewijzen?
Hebben hun het ook toevallig niet overgeschreven?
Hoe kan je zeggen dat het zeker is dat ie heeft bestaan als we van de gelofigen onder ons nogeneens mogen zeggen dat de evolutietheorie waar is?
For Crying Out Loud !

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Flamez:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Genetica is de studie naar de manier waarop genen overerven, uhm.. evolueren ?[/quote]Nee. Overerven is niet evolueren. Veranderen en dan overerven is evolueren, maar dit is een ander onderwerp.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>wel leuk die quotes uit de bijbel maar ik zie toch nergens "plat" staan[/quote]Heer Flamez, hoe kan je op een ronde aarde op een berg staan en de hele aarde zien? Hoe kan je op een ronde aarde een boom hebben die je vanaf de hele aarde kan zien? Hoe kan je een ronde aarde ondersteboven keren? Hoe kan een ronde aarde vier hoeken hebben?

En hoe kan het wereldbeeld ven een cirkelvormige aarde met de hemel als blauwe koepel daarboven beter worden uitgedrukt dan met die Jesaja kwoot?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>dat was te danken aan een of andere half gare boekdrukker die ook het voorwoord van het boek had veranderd..
die er erbij zetten dat het maar een hypothese was en niet op de waarheid beruste.
en de kerk die dacht dus dat dat de mening van copernicus was..[/quote]Net zo als ze dachten dat Galileo loog? En Bruno?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>als het zo willekeurig is waarom zijn er dan niet meer bigbangs geweest..
dan zouden er toch meer moeten zijn geweest[/quote]Dit kon alleen gebeuren in een waar vacuum. In ons helaal is alleen maar vals vacuum.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>want hoelang heeft dat 'niets' wel niet bestaan ?[/quote]Voor de BB was er geen tijd.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>zie ik eruit als Chriet Titulaer ??[/quote]Weet ik niet. Zie jij eruit als Chriet Titulaer? (En kan Chrietje mij wel vertellen wat er mis is met het chaotische inflatie model?)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>fascisme > racisme > genetica > evolutie[/quote]Vrije associatie, Flamez? Wat denk je van: Hitler > Christen > Gelovige > Flamez?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>owja dat was jouw favoriete schrijver meen ik me te herinneren.. en de bron van jouw levensvisie[/quote]Nee hoor, helemaal niet. Wel een koele filosoof. En als je eens zijn anti-duitsland stukjes had gelezen zou je wel drie keer nadenken voordat je hem een fascist zou noemen. Bovendien was hij geen racist. Hij had wel een hekel aan Christenen :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>net zoals jij een rare atheïst ben.
jij gebruikt ook religieuse symboliek als misleiding[/quote]Ah, maar er stond niet "Satan mit uns", wel?

Diadem:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hier moet ik jullie even verbeteren. Er zijn wel degelijk bewijzen dat jezus heeft bestaan. Er zijn romeinse geschiedsschrijvers geweest die over hem hebben gesproken etc.[/quote]Hier moet ik je even verbeteren. De opmerking van Josephus is een vervalsing uit de 4e eeuw. (Dit wordt nu door iedereen onderschreven.) De opmerking van de andere gast (even z'n naam kwijt) die wel eens als tijdgenoot wordt gezien stamt uit 110, dus 40 jaar nadat de evangelieen verspreid werden.

Lord Daemon

• Diadem

Diadem

fossiel

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>If Nature does not wish that weaker individuals should mate with the stronger, she wishes even less that a superior race should intermingle with an inferior one; because in such a case all her efforts, throughout hundreds of thousands of years, to establish an evolutionary higher stage of being, may thus be rendered futile.

Mein Kampf hoofdstuk 11[/quote]Dit is dus precies de fout die Hitler, en jij, maakt. Jullie denken dat de natuur wat wil. De natuur wil niets. De natuur doet geen verwoede pogingen om het ras te verbeteren. Onzin, de natuur doet helemaal niets! De natuur gebeurt gewoon! Daarom is het ook helemaal niet nodig dat wij gaan zitten selecteren, want dat gebeurt vanzelf wel voor ons via de evolutietheorie. Bovendien is het ook nog eens zo dat het mixen van 'rassen' juist evolutionair geien voordelig is, maar das een heel ander verhaal.

De gevolgtrekking die jij maakt is op alle punten fout. Uit fascisme volgt niet rascisme (het fascisme van Mussolini was niet rascistischer dan alle andere landen op dat moment). Uit rascisme volgt niet genetica (wat heeft een politieke stroming in godsnaam te maken met een subdicipline binnen de de biologie die zich bezig houdt met celdelingen?) en genetica heeft ook helemaal niets te maken met evolutie.

Er zijn dus 2 mogelijkheden. Of jij bent echt ongelooflijk dom, of je bent kwaadaardig. Nu wil ik best geloven dat je dom bent, maar zo dom? nee, dat gaat mij toch net iets te ver. Dus moet ik het 2e aannemen.

en dat ik toevallig moderater ben heeft er niets mee te maken. Dat zou het pas hebben als ik jou reactie ga zitten editen ofzo. En dat heb ik dus niet gedaan.

Verwijderd

Diadem
ik dom ? LOL
ik kwaadaardig ? LOL^2 :) >:)
ik geef toe dat ik de verkeerde haakjes heb gebruikt, en dat het er zo moest er zo staan

fascisme < racisme < genetica < evolutie

oftewel voor de duidelijkheid..
fascisme is een vorm van racisme,racisme is gebaseerd op genetica,genetica is onderdeel van evolutie

Dit is dus precies de fout die Hitler, en jij, maakt. Jullie denken dat de natuur wat wil. De natuur wil niets.
1. ik denk niet zo
2. het gaat erom dat hitler de evolutie theorie heeft gebruikt om zijn genocide te rechtvaardigen
het was tevens de reden voor hem om geestelijk en lichamelijke gehandicapten te vermoorden..
en minderheden te steriliseren

een feit wat jij niet wil accepteren

Hitler was GEEN christen,zijn haat tegen christenen kwam op de tweede plaats na zijn haat tegen joden...

het christelijk geloof is tegen racisme,anti semitisme, genocide en het uitmoorden van de zwakken

LD -->
hitler < christen < gelovige < Flamez

hij's leuk maar ik ben niet de oorzaak van het geloof (tenzij je me echt goddelijk vind :) :P :7 )

Dit kon alleen gebeuren in een waar vacuum. In ons helaal is alleen maar vals vacuum.
goed excuus.. NOT
als ons heelal uitdijt bestaat daarbuiten nog steeds dat 'vacuum' waar nog steeds big bangs kunnen plaatsvinden

Voor de BB was er geen tijd
*prrroest*

Bovendien was hij geen racist. Hij had wel een hekel aan Christenen
dat maakt hem dan weer een fascist toch ?

Verwijderd

FLAMEZ<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik heb dit aangevoerd om aan te tonen dat evolutionisten/atheïsten die claimen dat religie gevaarlijk is in feite hypocriet zijn .
evolutie theorie/genetica heeft precies hetzelfde potentieel om gebruikt te worden als excuus voor oorlog,massamoord,genocide en Ethnische zuiveringen
en daarvan is Yugoslavië weer een duidelijk voorbeeld [/quote]Elke theorie/stelling/geloof/whatever kan misbruikt worden door een gek. Maar daar hebben wij het helemaal niet over. Want geloof is ook bij "normaal gebruik" misdadig: kijk maar naar de paus die het gebruik van condooms verbiedt en zo miljoenen mensen de aidshel injaagt. Of wou jij soms zeggen dat de paus het geloof misbruikt???

Daarentegen geeft een wetenschapper geen moreel oordeel en dus verbiedt een wetenschapper ook niets: hij geeft alleen de consequentie aan.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>uhm.. evolueren ?[/quote]NEE! evolueren is iets totaal anders dan overerven... Bovendien, genetica en geloof gaan prima samen. Zie Mendel.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Flamez, bied nu je excuses aan! 6.000.000 joden zijn vermoord in naam van het Fascisme!
nope !
fascisme > racisme > genetica > evolutie[/quote][nasty mode]
geloof > morele superioriteit > genocide
geloof > volk wordt dom gehouden > aristocratie
geloof > onderdrukking > dictatuur
[/nasty mode]

Deze vergelijkingen zijn precies even geldig als die van jou... Lees je eigen verhaal over 6 million ways to deny nog maar eens...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nostradamus snap je ook pas achteraf[/quote]LOL! Zoek in je duitse woordenboek de betekenis van het woord hineininterpretierung maar eens op. Dan snap je wel wat ik van Nostradamus vind...

En dan moet je daarna ook je engelse woordenboek erbij pakken. Dan zie je namelijk dat "petite" niet zozeer op lengte slaat maar meer het tegenovergestelde van "to have a stomach" is...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>geesten>zielen>hiernamaals>tunnel>Hemel>God[/quote]geesten>zielen hoeft niet. Tenzij je ze als synoniem ziet. Ik ben er zeker van dat iedere mens een geest heeft omdat we dit waar kunnen nemen, een verstand dus, maar dit betekent niet dat er ook een ziel is, een onsterfelijk "iets".

zielen>hiernamaals: ook deze connectie is niet perse noodzakelijk. Zelfs als er na de dood nog iets is, hoeft dit niet het hiernamaals te zijn. Het kan ook zo zijn dat zielen gewoon op aarde blijven. Of onmiddelijk reincarneren...

hiernamaals>tunnel: Het tunneleffect is een gewoon neurologisch effect, waar al diverse studies naar zijn gedaan. En bovendien, als het hiernamaals bestaat betekent dit niet dat er een tunnel is. Dat is net zoiets als zeggen dat er ook wel een automatische oogstmachine zal bestaan als bananenvla bestaat, ofwel: er is geen connectie.

tunnel>hemel: weer geen connectie...

hemel>god: o ja? dus al die hindoes zitten fout??? of al die andere geloven waarin er niet een god is of die geloven die een andere god hebben dan jouw god...

Je moet nog maar even rustig oefenen op logisch en wetenschappelijk denken...

En jij bent wel degelijk de oorzaak van het geloof, of op zijn minst een van de vele veroorzakers: bekijk de projectietheorie maar eens...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>kijk maar naar de paus die het gebruik van condooms verbiedt en zo miljoenen mensen de aidshel injaagt.[/quote] Even een vraagje aan jouw; is het jouw bekent dat de Paus ook wisselende seksuele contacten verbied? En hoe versprijd Aids zich? Via bloed of gemeenschap. Als die gemeenschap niet plaatsvind vind ook de versprijding van Aids niet plaats in zo'n grote mate als die nu plaats vind in Afrika.

Het is toch eigelijk een beetje 'vreemd' dat het ene gebod van de Paus wel word nageleefd, en het andere niet?

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen en zolang de secularisatie maar doorzet vind ik alles best.

Dog bless!

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Want geloof is ook bij "normaal gebruik" misdadig: kijk maar naar de paus die het gebruik van condooms verbiedt en zo miljoenen mensen de aidshel injaagt. Of wou jij soms zeggen dat de paus het geloof misbruikt???

tuurlijk gaat de paus condooms niet goedkeuren.. condooms staan symbool voor meerdere sexuele relaties en overspel..

als mensen monogaam waren gebleven zoals de kerk ze al had aangeraden dan waren condooms niet nodig geweest
maarja als mensen hun leuter in alles wat beweegt gaan stoppen, moeten ze niet gaan klagen als ze wat oplopen
en als je toch al in het rond naait neem je het sowieso niet zo nauw met het geloof dus boeit het gebod van de paus je ook weinig

maarre.. is het de paus die medicijnen tegen aids onbetaalbaar maakt voor de zwaarst getroffen landen ?

is het de paus die voedsel voorraden vernietigd om zo de prijs kunstmatig hoog te houden ?
in plaats van het aan hongersnood gebieden te schenken

Zelfs als er na de dood nog iets is, hoeft dit niet het hiernamaals te zijn
erhm... hoe wil je het dan noemen ??
hiernamaals = hetgene hierna = waar we komen als we dood gaan enzow ... jij begrijpen nu ?

Bovendien, genetica en geloof gaan prima samen.
oh.. nu ineens wel

[nasty mode]
geloof > morele superioriteit > genocide
geloof > volk wordt dom gehouden > aristocratie
geloof > onderdrukking > dictatuur
[/nasty mode]
Deze vergelijkingen zijn precies even geldig als die van jou

neuh.. niet echt

En dan moet je daarna ook je engelse woordenboek erbij pakken. Dan zie je namelijk dat "petite" niet zozeer op lengte slaat maar meer het tegenovergestelde van "to have a stomach" is...
petite is frans
en betekent klein

tunnel>hemel: weer geen connectie
via die tunnel ga je naar de hemel DUH

hemel>god: o ja? dus al die hindoes zitten fout??? of al die andere geloven waarin er niet een god is of die geloven die een andere god hebben dan jouw god...

echt weer een onzinnige reply die niet terzake doet..

ik zal het nog een keer duidelijk uitleggen

het gaat om een redelijk logische redenering...
als er geesten zijn dan dan betekent dat dat mensen zielen hebben en dat er na dit physieke leven een hiernamaals is, als er een hiernamaals is dan is ook die tunnel daar en dus ook een hemel want daar gaat die tunnel heen en als de hemel er is dan betekent dat, dat God er ook is..

Je moet nog maar even rustig oefenen op logisch en wetenschappelijk denken...

mwoehhhahahahahahaha... wel ironisch dat jij dat zegt hahaha

En jij bent wel degelijk de oorzaak van het geloof
God is de oorzaak van het geloof
Jesus is de oorzaak van het christendom
maar als jij een volgeling wil worden van de Flamez vind ik het ook best :D

effe denken hoe we het gaan noemen ehm....

---------------------
en toen was er Flamez en God zag dat 'ie goed was :)

Verwijderd

flamez:
zoals jij het zegt komt het de paus eigenlijk wel goed uit dat half afrika aan de aids dood gaat: net goed, worden ze vast gestraft, schrikt de andere zondigen ook meteen af
maar hoe katholiek zijn die afrikaanse landen eigenlijk? in elk geval waren ze dat niet voordat ze vanuit europa gekoloniseerd werden en als ze nooit gekoloniseerd waren was er daar ook geen aids uitgebroken op zo'n grote schaal, dan was alles er nog gewoon zoals het er een paar honderd jaar geleden bij hun aan toe ging. met de harde wetten van de natuur en hun eigen goden.
de europeanen hebben ze vreemde ziektes, geld en dus armoede, overbevolking en nog een handje vol problemen gebracht, die ze niet gehad zouden hebben als ze hun eigen leven waren blijven leven.
met hun harde, maar onafhankelijke leven zijn ze ook (deels?) hun traditionele godsdiensten kwijtgeraakt. in plaats daarvoor werd ze een hele nieuwe godsdienst opgedrongen die ze dan ook nog eens verbied om zichzelf tegen sommige van die nieuwe dreigingen te beschermen (niet dat ze daar het geld voor hebben, maar ok) toeval? misschien. misschien ook niet....

Verwijderd

HEt HIV virus heeft z'n oorsprong in afrika
of er nou wel of geen europeanen waren geweest, uiteindelijk zouden de afrikanen er toch mee besmet raken
dit geld ook voor het Ebola virus..

[conspiracy mode]
tenzij deze virussen een uitvinding zijn van 1e wereld landen en ingezet zijn om van de inheemse 'inferieure' bevolking af te komen...
is dit mogelijk ? ja dit is mogelijk
de israeli's hebben ook een dodelijk virus ontwikkelt dat reageert op een specifiek gen dat alleen in arabische volken voorkomt
[/conspiracy mode]

de Ethiopische Koptische kerk is een van de oudste vormen van christendom

Ethiopië en Egypte spelen belangrijke rollen in de bijbel
ik hoef jou niet uit te leggen dat deze landen in Afrika liggen

afrika was dus allang bekend met het christendom voordat de europanen kwamen, op zoek naar goud,nieuwe kolonies en slaven

de fascist Mussolini viel Ethiopië binnen om dat het te goed ging met het land dat onder leiding was van de religieuse Ras Tafari

Mussolini heeft Ethiopië gebroken en geplunderd achtergelaten.. waar ze nu dus nog steeds onder lijd
had dit alles niet gebeurd dan was Ethiopië nu 1 van de meest welvarende landen geweest

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>zoals jij het zegt komt het de paus eigenlijk wel goed uit dat half afrika aan de aids dood gaat: net goed, worden ze vast gestraft, schrikt de andere zondigen ook meteen af
maar hoe katholiek zijn die afrikaanse landen eigenlijk?[/quote]De Rooms Katholieke kerk ziet Aids absoluut niet als een straf die door God gegeven zou zijn. Aids kan helaas wel een gevolg zijn van wisselende seksuele relaties (zonde).

De Paus wil niet iemand straffen, of afschrikken. Ook hij vind het verschrikkelijk wat er in Afrika gebeurt, maar blijft ondanks dat de officiele Rooms Katholieke standpunten verkondigen.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>of er nou wel of geen europeanen waren geweest, uiteindelijk zouden de afrikanen er toch mee besmet raken
dit geld ook voor het Ebola virus..[/quote]dat weet ik nog zo net niet. in elk geval hebben de europeanen er behoorlijk aan bijgedragen. die virussen hoorden eerst niet bij mensen thuis, maar ergens diep in het oerwoud. doordat dat voor een groot deel teruggedrongen is, is het virus ook op mensen "overgestapt" omdat de apen (oorspronkelijke dragers) in de dorpen kwamen. de europeanen hebben een behoorlijk grote invloed gehad in het terugdringen van het oerwoud.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:33

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 29 september 2000 22:46 schreef Peter het volgende:
Even een vraagje aan jouw; is het jouw bekent dat de Paus ook wisselende seksuele contacten verbied? En hoe versprijd Aids zich? Via bloed of gemeenschap. Als die gemeenschap niet plaatsvind vind ook de versprijding van Aids niet plaats in zo'n grote mate als die nu plaats vind in Afrika.

Het is toch eigelijk een beetje 'vreemd' dat het ene gebod van de Paus wel word nageleefd, en het andere niet?[/quote]Die mensen zal het echt een worst zijn wat de paus zegt. de reden dat ze geen condooms gebruiken heeft niets met de paus te maken.
heb je er ooit bij stilgestaan dat condooms voor dat soort mensen vrij onbetaalbaar kunnen zijn ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Er werd gesuggereerd dat het aan de Paus lag, ik spreek dat tegen.

En idd. het probleem van het kopen en de distributie van condooms heb ik dan nog geeneens bespropken...

Verwijderd

Dit wordt een lange...

Peter<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Even een vraagje aan jouw; is het jouw bekent dat de Paus ook wisselende seksuele contacten verbied? En hoe versprijd Aids zich? Via bloed of gemeenschap. Als die gemeenschap niet plaatsvind vind ook de versprijding van Aids niet plaats in zo'n grote mate als die nu plaats vind in Afrika.[/quote]Zeker. Mensen zondigen nu eenmaal. Maar je moet naar de huidige situatie kijken. Op dit moment heeft een groot deel van de afrikanen AIDS. In sommige landen tot 30%. Dus als er dan binnen het huwelijk sex plaatsvindt, is er een kans van 0.7*0.7=0.49 dat beide partners onbesmet zijn, en dus 0.51 dat een van beide besmet is. En hoewel de kans dat aids overgedragen wordt aan het kind niet 100% is, zal toch een nog groter deel van de bevolking over een paar jaar aids hebben. De paus jaagt dus wel degelijk mensen de aidshel in. Maar dat maakt hem niets uit: gaat heen en vermenigvuldigt u is heilig.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het is toch eigelijk een beetje 'vreemd' dat het ene gebod van de Paus wel word nageleefd, en het andere niet?[/quote]oftewel: De hypocrysie van de paus. Net alsof hij niet weet dat niemand zich daaraan houdt. Maar de paus zou condooms niet moeten verbieden: dat maakt de problemen in afrika alleen maar erger.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>tuurlijk gaat de paus condooms niet goedkeuren.. condooms staan symbool voor meerdere sexuele relaties en overspel..[/quote]Condooms zijn daar wel een goede manier om aan geboortebeperking te doen, want in wat voor wereld komen die kinderen terecht??? Als ze niet sterven aan aids dan wel aan honger. Maar nee hoor, volgens de bijbel moeten ze heen gaan en zich vermenigvuldigen en daar luistert de paus naar. Die ellende is toch ver van het vaticaan.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>als mensen monogaam waren gebleven zoals de kerk ze al had aangeraden dan waren condooms niet nodig geweest
maarja als mensen hun leuter in alles wat beweegt gaan stoppen, moeten ze niet gaan klagen als ze wat oplopen
en als je toch al in het rond naait neem je het sowieso niet zo nauw met het geloof dus boeit het gebod van de paus je ook weinig [/quote]En het is een illusie te denken dat in een ontwikkelingsland de enige manier om aids te krijgen via sex is. Ooit gehoord van besmette naalden? Ze kunnen daar zich het gewoon niet veroorloven om voor iedere patient nieuwe te kopen. Het ligt niet aan de sexuele gewoonten dat mensen daar zoveel aids hebben. En de paus is zoals gebruikelijk weer hypocriet. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>maarre.. is het de paus die medicijnen tegen aids onbetaalbaar maakt voor de zwaarst getroffen landen ?[/quote]Dat zijn een paar bedrijven die van mij gedwongen zouden moeten worden hun patenten op te geven, waarna de overheid de medicijnen kan gaan produceren. Maar dit heeft er niets mee te maken. Bovendien, alles wat die medicijnen doen is het leven iets verlengen. Maar genezen is niet mogelijk.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>is het de paus die voedsel voorraden vernietigd om zo de prijs kunstmatig hoog te houden ?
in plaats van het aan hongersnood gebieden te schenken[/quote]Het is wel de paus die die voedseltekorten veroorzaakt door de mensen aan te moedigen zich snel voort te planten...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>erhm... hoe wil je het dan noemen ??
hiernamaals = hetgene hierna = waar we komen als we dood gaan enzow ... jij begrijpen nu ?[/quote]Ik prima begrijpen. Maar jij niet begrijpen duidelijk. want als je onmiddellijk doorreincarneert is er geen hiernamaals<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>oh.. nu ineens wel[/quote]Jij snapt niet dat genetica en evolutie twee totaal verschillende onderdelen van de biologie zijn. Vraag maar aan Xetar. Die gelooft maar heeft niets tegen genetica, gebruikt het zelf vaak genoeg in zijn redeneringen.

En ik wacht nog steeds op een reden waarom die redeneringen niet even geldig zijn als die van jou.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>petite is frans
en betekent klein[/quote]petite in het engels is een frans leenwoord dat een andere nuance heeft dan small. Daarom zei ik ook dat je het op moest zoeken in een engels woordenboek!<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>via die tunnel ga je naar de hemel DUH[/quote]Zoals ik al eerder heb gezegd is de tunnel gewoon een neurologisch effect...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>echt weer een onzinnige reply die niet terzake doet..[/quote]Nog eenmaal: ZITTEN DIE HINDOES FOUT? denk daar maar eens goed over na, want welk antwoord je ook geeft, je hebt daarna een groot probleem. Heb ik al vaker uitgelegd.

Jij noemt hem onzinnig omdat JIJ er niet zinnigs op kan zeggen omdat je dit probleem vanuit je geloof niet kan oplossen... Dat is heel zwak van je!<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>als er geesten zijn dan dan betekent dat dat mensen zielen hebben en dat er na dit physieke leven een hiernamaals is, als er een hiernamaals is dan is ook die tunnel daar en dus ook een hemel want daar gaat die tunnel heen en als de hemel er is dan betekent dat, dat God er ook is..[/quote]heb ik al weerlegd: geen van die 5 stappen is correct. geesten leiden niet tot zielen, je hebt nog niet bewezen dat zielen onsterfelijk zijn, als er een hiernamaals is hoeft er nog geen tunnel te zijn, die is gewoon een illusie, een neurologisch effect dus, en er is geen enkele redenwaarom er, als er een hemel is, dit de christelijke hemel is.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>mwoehhhahahahahahaha... wel ironisch dat jij dat zegt hahaha[/quote]Jij maakt 5 fouten in een redenering van 5 stappen en je durft dit tegen mij te zeggen???

Jij bent een van de veroorzakers van het geloof.

De projectietheorie is heel kort als volgt: waarom is er religie? Om de problemen die de mens ziet en die hij niet kan verklaren op te lossen. De mens projecteert dus zijn eigen gedachten daarover op een godheid, met andere woorden: hij lost ze op door een godheid erbij te fantaseren die de oplossing van die problemen is.
Dus die godheid komt alleen maar uit de gedachten van de gelovigen, en dus ben jij een van de scheppers van god.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>HEt HIV virus heeft z'n oorsprong in afrika
of er nou wel of geen europeanen waren geweest, uiteindelijk zouden de afrikanen er toch mee besmet raken
dit geld ook voor het Ebola virus..[/quote]Als de europeanen het regenwoud niet gesloopt hadden niet...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>de Ethiopische Koptische kerk is een van de oudste vormen van christendom

Ethiopië en Egypte spelen belangrijke rollen in de bijbel
ik hoef jou niet uit te leggen dat deze landen in Afrika liggen

afrika was dus allang bekend met het christendom voordat de europanen kwamen, op zoek naar goud,nieuwe kolonies en slaven[/quote]Afrika is groot. en hoewel een paar kolonies al christelijk waren, geldt dat niet voor 90% van afrika. Die zijn de vernieling in geholpen door kolonisten en daarna door missionarissen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>de fascist Mussolini viel Ethiopië binnen om dat het te goed ging met het land dat onder leiding was van de religieuse Ras Tafari

Mussolini heeft Ethiopië gebroken en geplunderd achtergelaten.. waar ze nu dus nog steeds onder lijd
had dit alles niet gebeurd dan was Ethiopië nu 1 van de meest welvarende landen geweest[/quote]Welnee, Mussolini viel het binnen omdat hij een groot rijk wilde en het een gemakkelijke verovering was.

Maar als dit niet gebeurd was, was ethiopie niet rijk geweest: ze waren toen al arm vergeleken met de westerse wereld, en bovendien, een theocratie gaat altijd fout...

Peter

De paus kan er wel degelijk iets aan doen door condoomgebruik niet langer te verbieden. Hij doet dit niet...
Maar het ligt niet aan de paus als persoon. Het ligt aan het systeem, aan de kerk zelf. DIE is misdadig in het afkeuren daarvan.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Die mensen zal het echt een worst zijn wat de paus zegt. de reden dat ze geen condooms gebruiken heeft niets met de paus te maken.
heb je er ooit bij stilgestaan dat condooms voor dat soort mensen vrij onbetaalbaar kunnen zijn ?[/quote]Dus niet... als de paus zegt dat condooms slecht zijn, ga je toch zeker niet zo'n ding gebruiken? En als de paus het verspreiden van condooms ondersteunt, zou er ook eens iets aan die prijs kunnen gebeuren.

Dit probleem is alleen een praktisch probleem. Zolang echter mensen bekrompen reageren op condooms kan dit echt niet aangepakt worden...

Verwijderd

1. Paus verbied wisselende seksuele contacten
2. Paus verbied condooms en andere voorbehoeds middelen

Als je een van deze twee stantpunten weglaat ben je tegenstrijdig bezig. Dus als je maar een seksueel contact heb in je hele leven dan is de kans op een SOA/Aids veel kleiner (ja, het is mij ook bekend dat Aids via bloed versprijd word).

Tevens verbied de Paus niet zomaar voorbehoeds middelen, daarvoor is weldegelijk een theologisch verklaarbare reden.

• Aaargh!
  • Laatst online: 07:33

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 september 2000 15:42 schreef Peter het volgende:
Tevens verbied de Paus niet zomaar voorbehoeds middelen, daarvoor is weldegelijk een theologisch verklaarbare reden.[/quote]Geef die reden er dan meteen ff bij, dan hoeven wij er niet naar te vragen. :+

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>De Paus wil niet iemand straffen, of afschrikken. Ook hij vind het verschrikkelijk wat er in Afrika gebeurt, maar blijft ondanks dat de officiele Rooms Katholieke standpunten verkondigen.[/quote].... waar hij zelf niet eens achter staat.
de paus is zelf voor het gebruik van condooms, maar hij blijft ertegen prediken. lekker hypocriet. voor zijn "directe omgeving" maakt het dan wel niet veel uit, omdat de meeste (west) europese katholieken toch wel zelf nadenken en niet naar zulke onzin luisteren, maar in latijns amerika wordt er wel naar geluisterd en daar preekt hij dus eigenlijk armoede en overbevolking (aids is daar (nog) niet zo'n groot probleem)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dus niet... als de paus zegt dat condooms slecht zijn, ga je toch zeker niet zo'n ding gebruiken? En als de paus het verspreiden van condooms ondersteunt, zou er ook eens iets aan die prijs kunnen gebeuren.[/quote]zo'n grote macht heeft de paus niet. zelfs als hij het zou willen zou hij niet voor alle afrikanen condooms beschikbaar kunnen maken. kun je beter bij de fabrikanten gaan klagen. al geeft hij ze natuurlijk wel een smoes om het lekker te laten zoals het is door het te verbieden. maar uiteindelijk zijn zij het die zorgen dat de condooms te duur zijn.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>.... waar hij zelf niet eens achter staat.
de paus is zelf voor het gebruik van condooms, maar hij blijft ertegen prediken. lekker hypocriet. voor zijn "directe omgeving" maakt het dan wel niet veel uit, omdat de meeste (west) europese katholieken toch wel zelf nadenken en niet naar zulke onzin luisteren, maar in latijns amerika wordt er wel naar geluisterd en daar preekt hij dus eigenlijk armoede en overbevolking (aids is daar (nog) niet zo'n groot probleem)[/quote]Volgensmij heb je mijn tekst verkeer begrepen. Wat ik bedoel is dus dat de Paus niemand wil straffen, of afschrikken zoals word beweerd.

Hij vind het natuurlijk ook verschikkelijk wat in Afrika gebeurd. Maar ondanks dat blijf hij dus bij de kerkelijk leer. Want die leer zecht dus ook iets over wisselende seksuele contacten. En de inhoud van de kerkelijke leer bepaald alleen de Paus (natuurlijk in overleg met theologen en dergelijken).

Wat ik dus duidelijk wil maken is dat de Paus weldegelijk mee leeft met de problemen in Afrika, en hij niet wil straffen of affschikken zoals hier word beweerd.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En de inhoud van de kerkelijke leer bepaald alleen de Paus (natuurlijk in overleg met theologen en dergelijken). [/quote]ok, de paus bepaald de leer niet zelf, dan moet je overal waar kritiek op de paus wordt geleverd die theologen er maar bij denken, maar dat verandert niets aan de situatie. dan is de kerk hypocriet. wel medeleven tonen, maar maatregelen verbieden.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Want die leer zegt dus ook iets over wisselende seksuele contacten. [/quote]met het verbieden van condooms bereikt hij niet dat de hele wereld opeens monogaam wordt. het enige resultaat is dat hij de condoomfabrikanten een smoes geeft om van een goede en goedkope verspreiding van condooms in de 3e wereld af te zien. als hij dus realistisch nadenkt helpt hij die mensen meer door zijn officiele standpunt in te trekken en condooms toe te staan. (hij is er persoonlijk toch al voor)
bovendien beschermd hij daarmee ook de monogame mensen, want hoe meer mensen besmet zijn, hoe groter de kans om via een niet seksuele weg besmet te raken. en dus verkleint hij het risico voor deze mensen als hij de verspreiding van aids zoveelmogelijk tegengaat. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wat ik dus duidelijk wil maken is dat de Paus weldegelijk mee leeft met de problemen in Afrika[/quote]het is goed dat hij medelijden heeft, maar waarom doet ie er dan zo weinig mee?

• Diadem

Diadem

fossiel

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>en toen was er Flamez en God zag dat 'ie goed was[/quote]Hmmm...... Beste Flamez, ken je de tien geboden? Zo niet, dan moet je die eens gaan lezen, en dan vooral eens letten op dat 2e gebod.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik geef toe dat ik de verkeerde haakjes heb gebruikt, en dat het er zo moest er zo staan

fascisme < racisme < genetica < evolutie

oftewel voor de duidelijkheid..
fascisme is een vorm van racisme,racisme is gebaseerd op genetica,genetica is onderdeel
van evolutie[/quote]Dit heeft niet zoveel met verkeerde haaktjes te maken, ik had jouw uitspraak al zo geinterpreteerd zoals jij hem nu uitlegt. En zoals ik al zei, Alle 3 de gevolgtrekkingen zijn onzinnig. Fascisme is geen vorm van rascisme, rascisme is niet gebaseerd op genetica (De Grieken en Romeinen kenden het al in beperkte mate en de christenen waren er ook zeer goed in. Het moderne rascisme is (in Europa dan) een 'bijproduct' van het nationalisme. En dat is een 19e eeuwse uitvinding. En genetica is ook geen onderdeel van evolutie.
nogmaals:
evolutie = de theorie die het onstaan van soorten verklaard
genetica = een subdisicpline binnen de biologie die zich bezighoudt met onderzoek naar celdeling en daaruit voortvloeiend erfelijkheid.
De enige relatie tussen genetica en evolutie is dat de 2e door de huidige vindingen binnen de eerste wordt ondersteunt.

Kortom, je loopt ongelooflijk uit je nek te lullen. Vandaar mijn eerder gedane conclusie.

Overigens is er (behalve dat je dom of kwaadaardig bent) nog een 3e mogelijkheid, die zeer waarschijnlijk de waarheid is. Dat is namelijk dat je niet inziet dat je ongelijk hebt, niet omdat je dom bent, maar omdat je het niet wilt inzien, omdat je zelfbeeld en zelfrespect afhankelijk zijn van je geloof. Religie is opium van het volk.

• Jag
  • Laatst online: 09:01

Jag

Mooi gesproken Diadem.

Jag

Verwijderd

diadem<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>nog een 3e mogelijkheid, die zeer waarschijnlijk de waarheid is. Dat is namelijk dat je niet inziet dat je ongelijk hebt, niet omdat je dom bent, maar omdat je het niet wilt inzien, omdat je zelfbeeld en zelfrespect afhankelijk zijn van je geloof. Religie is opium van het volk.[/quote]als jij het feit, dat hitler de evolutie theorie heeft gebruikt als excuus om genocide te plegen,niet wil erkennen
dan ben jij degene die vlucht voor de waarheid

of ik dom ben ?... overtuig jezelf en zoek 's naar de IQ test topics..

mijn zelfrespect en zelfbeeld zijn totaal niet afhankelijk van mijn geloof..

het grappige is dat voordat deze discussies waren begonnen
ik dezelfde twijfels had over religie en de bijbel als jullie..
maar de discussies dreven mij ertoe om het goed uit te zoeken
waarna ik niks anders kon concluderen dan dat jullie beschuldigingen vals en hypocriet zijn en jullie redenaties krom..

[reality check]
en me dan nog snel een pijnlijke dood wensen omdat ik een andere mening heb..
wat maakt dat jou ?
[/reality check]

---------------
we zijn zo bij u terug, nu eerst naar de reclame

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>As much as they wish that the general public would forget all about eugenics, evolutionists must accept the fact that their favourite idea, "the fact of evolution," was the basis for eugenics, which led directly to Hitler's death camps. The idea of an evolutionary theory, which Darwin timidly proposed, was seized upon by many men of great intellect and forced on the scientific world as fact. The motivation of those men should be clear--by excluding God and accepting themselves as members of the evolutionary superior species, they decided they could be as God.

When Darwin proposed his theory of evolution, it was hailed by many as the end of any scientific justification for the existence of a Creator God. Science was now freed from having to conform to "outdated" Biblical ideas. In the resulting vacuum of religious authority, men such as Darwin's agnostic cousin, Francis Galton, founded a new religion based on the idea of improving the human race according to the theory of evolution. In 1883, Galton called this improved-race idea "eugenics."(1)

In Germany, the leaders of the eugenics movement, using evolution as their justification, caused sterilisation laws and immigration restriction laws to be enacted during the 1930s. Immigration should be limited, they said, owing to the "biological inferiority" of people from southern and eastern Europe.(4) The racism of such leaders was founded on evolution, and the German people were being prepared to regard themselves as the superior race.

Many scientists came to see the promotion of eugenic programs as almost a religious duty imposed by the theory of evolution.(5) Leading eugenists became Nazi officials, and the eugenics movement in Germany became totally interwoven into the Nazi system. Eugenics became the scientific justification for Hitler's extermination program.(6)[/quote]maar deze zijn ook leuk<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Evolutionism is a fairy tale for grown-ups. This theory has helped nothing in the progress of science. It is useless."

Prof. Louis Bounoure, Former:
President Biological Society of Strassbourg,
Director of the Strassbourg Zoological Museum,
Director of Research at the
French National Centre of Scientific Research
The Advocate, March 8, 1984, p. 17

"Today our duty is to destroy the myth of evolution, considered as a simple, understood, and explained phenomenon which keeps rapidly unfolding before us. ... The deceit is sometimes unconscious, but not always, since some people, owing to their sectarianism, purposely overlook reality and refuse to acknowledge the inadequacies and falsity of their beliefs."

Pierre-Paul Grasse
past-President, French Acadamie des Science
Evolution of Living Organisms
Academic Press, New York, 1977, p 8

"I myself am convinced that the theory of evolution, especially the extent to which it's been applied, will be one of the great jokes in the history books of the future. Posterity will marvel that so very flimsy and dubious an hypothesis could be accepted with the incredible credulity that it has."

Malcolm Muggeridge
Well-known Journalist and philosopher
Pascal Lectures, University of Waterloo

"After having chided the theologian for his reliance on myth and miracle, science found itself in the unenviable position of having to create a mythology of its own: namely, the assumption that what, after long effort could not be proved to take place today, had, in truth, taken place in the primeval past."

Loren Eiseley, Ph.D. Anthropology
The Immense Journey
Random House, NY, 1957, p. 199

"Scientists who utterly reject Evolution may be one of our fastest- growing controversial minorities... Many of the scientists supporting this position hold impressive credentials in science."

Larry Hatfield
"Educators Against Darwin"
Science Digest Special, Winter 1979, pp. 94-96

"Today, a hundred and twenty-eight years after it was first promulgated, the Darwinian theory of evolution stands under attack as never before. ... The fact is that in recent times there has been increasing dissent on the issue within academic and professional ranks, and that a growing number of respectable scientists are defecting from the evolutionist camp. It is interesting, moreover, that for the most part these 'experts' have abandoned Darwinism, not on the basis of religious faith or biblical persuasions, but on strictly scientific grounds, and in some instances regretfully, as one could say."

"We are told dogmatically that Evolution is an established fact; but we are never told who has established it, and by what means. We are told, often enough, that the doctrine is founded upon evidence, and that indeed this evidence 'is henceforward above all verification, as well as being immune from any subsequent contradiction by experience'; but we are left entirely in the dark on the crucial question wherein, precisely, this evidence consists."

Wolfgang Smith, Mathematician and Physicist
Prof. of Mathematics, Oregon State University
Former math instructor at MIT
Teilhardism and the New Religion:
A Thorough Analysis of the Teachings of de Chardin
Tan Books & Publishers, 1988, pp. 1-2

"Scientists who go about teaching that evolution is a fact of life are great con-men, and the story they are telling may be the greatest hoax ever. In explaining evolution we do not have one iota of fact."

Dr. T. N. Tahmisian, Physiologist
Atomic Energy Commission. As quoted in:
Evolution and the Emperor's New Clothes,
3D Enterprises Limited, 1983, title page

"In fact, evolution became in a sense a scientific religion; almost all scientists accepted it and many are prepared to 'bend' their observations to fit in with it."

H. J. Lipson, F.R.S.
"A physicist looks at evolution"
Physics Bulletin, vol 31, 1980

"One of the reasons I started taking this anti-evolutionary view, was ... it struck me that I had been working on this stuff for twenty years and there was not one thing I knew about it. That's quite a shock to learn that one can be so misled so long. ...so for the last few weeks I've tried putting a simple question to various people and groups of people. Question is: Can you tell me anything you know about evolution, any one thing that is true? I tried that question on the geology staff at the Field Museum of Natural History and the only answer I got was silence. I tried it on the members of the Evolutionary Morphology Seminar in the University of Chicago, a very prestigious body of evolutionists, and all I got there was silence for a long time and eventually one person said, 'I do know one thing -- it ought not to be taught in high school'."

Dr. Colin Patterson, Senior Palaeontologist
British Museaum of Natural History, London
Keynote address at the
American Museum of Natural History,
New York City, 5 November, 1981

"The twentieth century would be incomprehensible without the Darwinian revolution. The social and political currents which have swept the world in the past eighty years would have been impossible without its intellectual sanction. ... The influence of the evolutionary theory on fields far removed from biology is one of the most spectacular examples in history of how a highly speculative idea for which there is no really hard scientific evidence can come to fashion the thinking of a whole society and dominate the outlook of an age. Considering its historic significance and the social and moral transformation it caused in western thought, one might have hoped that Darwinian theory ... a theory of such cardinal importance, a theory that literally changed the world, would have been something more than metaphysics, something more than a myth."

Michael Denton, Molecular Biologist
Evolution: A Theory in Crisis
Adler and Adler, 1985, p. 358

"One is forced to conclude that many scientists and technologists pay lip-service to Darwinian theory only because it supposedly excludes a Creator..."

Dr. Michael Walker
Senior Lecturer, Anthropology, Sydney University
Quadrant, Oct 1982, p. 44

"I think we need to go further than this and admit that the only acceptable explanation is creation. I know this is an anathema to physicists, as indeed it is to me, but we must not reject a theory that we do not like if the experimental evidence supports it."

H. S. Lipson
Prof of Physics, University of Manchester
A paper published by The Institute of Physics
IOP Publishing Ltd., 1980

"In a certain sense, the debate transcends the confrontation between evolutionists and creationists. We now have a debate within the scientific community itself; it is a confrontation between scientific objectivity and ingrained prejudice - between logic and emotion - between fact and fiction. " (pp. 6-7)

"...In the final analysis, objective scientific logic has to prevail - no matter what the final result is - no matter how many time-honored idols have to be discarded in the process." (p. 8)

"... After all, it is not the duty of science to defend the theory of evolution, and stick by it to the bitter end - no matter what illogical and unsupported conclusions it offers.... If in the process of impartial scientific logic, they find that creation by outside superintelligence is the solution to our quandary, then let's cut the umbilical cord that tied us down to Darwin for such a long time. It is choking us and holding us back." (pp. 214-215)

"... every single concept advanced by the theory of evolution (and amended thereafter) is imaginary as it is not supported by the scientifically established facts of microbiology, fossils, and mathematical probability concepts. Darwin was wrong." (p. 209)

"... The theory of evolution may be the worst mistake made in science." (p. 210)

I. L. Cohen, Mathematician, Researcher, Author,
Member New York Academy of Sciences
Officer of the Archaeological Institute of America
Darwin Was Wrong - A Study in Probabilities
New Research Publications, Inc., 1984.[/quote]*Grijns*

---------------------
I can only show you the door Neo...

Verwijderd

en nog een paar quotes van adolf hitler zelf aangaande christendom<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Quotes Establishing Hitler's Non-Christianity
Hitler may in public have claimed to be doing the will of God, but records of his private conversations show otherwise. Many of these were recorded by his secretary and published in a book called Hitler's Table Talk (Adolf Hitler, London, Weidenfeld & Nicholson, 1953). I have lifted the text of these from the soc.religion.christian newsgroup's Hitler FAQ.
Night of 11th-12th July, 1941

"National Socialism and religion cannot exist together....
"The heaviest blow that ever struck humanity was the coming of Christianity. Bolshevism is Christianity's illegitimate child. Both are inventions of the Jew. The deliberate lie in the matter of religion was introduced into the world by Christianity....
"Let it not be said that Christianity brought man the life of the soul, for that evolution was in the natural order of things." (p 6 & 7)

10th October, 1941, midday

"Christianity is a rebellion against natural law, a protest against nature. Taken to its logical extreme, Christianity would mean the systematic cultivation of the human failure." (p 43)

14th October, 1941, midday

"The best thing is to let Christianity die a natural death.... When understanding of the universe has become widespread... Christian doctrine will be convicted of absurdity....
"Christianity has reached the peak of absurdity.... And that's why someday its structure will collapse....
"...the only way to get rid of Christianity is to allow it to die little by little....
"Christianity <is> the liar....
"We'll see to it that the Churches cannot spread abroad teachings in conflict with the interests of the State." (p 49-52)

19th October, 1941, night

"The reason why the ancient world was so pure, light and serene was that it knew nothing of the two great scourges: the pox and Christianity."

21st October, 1941, midday

"Originally, Christianity was merely an incarnation of Bolshevism, the destroyer....
"The decisive falsification of Jesus' <who he asserts many times was never a Jew> doctrine was the work of St.Paul. He gave himself to this work... for the purposes of personal exploitation....
"Didn't the world see, carried on right into the Middle Ages, the same old system of martyrs, tortures, faggots? Of old, it was in the name of Christianity. Today, it's in the name of Bolshevism. Yesterday the
instigator was Saul: the instigator today, Mardochai. Saul was changed into St.Paul, and Mardochai into Karl Marx. By exterminating this pest, we shall do humanity a service of which our soldiers can have no idea." (p 63-65)

13th December, 1941, midnight

"Christianity is an invention of sick brains: one could imagine nothing more senseless, nor any more indecent way of turning the idea of the Godhead into a mockery.... <here insults people who believe
transubstantiation>....
"When all is said, we have no reason to wish that the Italians and Spaniards should free themselves from the drug of Christianity. Let's be the only people who are immunised against the disease." (p 118-119)

14th December, 1941, midday

"Kerrl, with noblest of intentions, wanted to attempt a synthesis between National Socialism and Christianity. I don't believe the thing's possible, and I see the obstacle in Christianity itself....
"Pure Christianity-- the Christianity of the catacombs-- is concerned with translating Christian doctrine into facts. It leads quite simply to the annihilation of mankind. It is merely whole-hearted Bolshevism,
under a tinsel of metaphysics." (p 119 & 120)

9th April, 1942, dinner

"There is something very unhealthy about Christianity." (p 339)

27th February, 1942, midday

"It would always be disagreeable for me to go down to posterity as a man who made concessions in this field. I realize that man, in his imperfection, can commit innumerable errors-- but to devote myself deliberately to errors, that is something I cannot do. I shall never come personally to terms with the Christian lie."
"Our epoch in the next 200 years will certainly see the end of the disease of Christianity.... My regret will have been that I couldn't... behold <its demise>." (p 278)[/quote]conclusie : Hitler was niet christelijk ( maar dat had ik al gezegd )

Verwijderd

Xetar is dus niet de enige die quote-zoekmachines kan gebruiken... Maar dat kan iedereen...

Deze truuk is al een beetje te vaak gebruikt, vind je ook niet? de halve evo fof thread staat vol met dit soort quotes, maar overtuigen? ho maar... Soms worden ze afgekraakt, soms ook niet, hangt ervan af of iemand daar zin in heeft.

Maar 1 ding: Hitler was geen echte christen en ook geen aanhanger van de evolutietheorie, hij was namelijk gewoon krankzinnig. En hij misbruikte alles en verboog het, net zoals gelovigen zoals jij overigens, zodat het pastte in zijn theorieen. Je kan er nog zoveel quotes tegenaangooien die iets bewijzen wat niet terzake doet, mar als jij echt jouw post over oneigenlijke manieren om te ontkennen navolgt, moet je je gaan schamen...

• Unicorn
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Flamez:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik heb dit aangevoerd om aan te tonen dat evolutionisten/atheïsten die claimen dat religie gevaarlijk is in feite hypocriet zijn .
evolutie theorie/genetica heeft precies hetzelfde potentieel om gebruikt te worden als excuus voor oorlog,massamoord,genocide en Ethnische zuiveringen[/quote]Klopt, in principe kun je alles als een excuus aanwenden. Als ik de oorlog wil verklaren aan Venezuela omdat koeien uiers hebben en auto's niet, dan kan dat. Maar dat was mijn oorspronkelijke punt ook niet. Ik wou alleen aantonen dat Hitler geen atheïst was.

Overigens is het niet zo dat wetenschappen aanstoot geven tot het voeren van oorlog en andere WO2-praktijken. Religies doen dit wel. De Islam heeft er zelfs een woord voor bedacht (jihad). En lees het laaste stukje uit Nehemia maar eens. Maar religies doden geen mensen. Alleen mensen doen dat.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>fascisme < racisme < genetica < evolutie[/quote]Genetica impliceert geen racisme. Je kunt hooguit zeggen dat rassenverschillen (en dan vooral de uiterlijke kenmerken) genetisch zijn, maar ik moet nog de eerste racist zien die een genenkaart bekeken heeft en uitriep, "Hee! Die negers zijn genetisch afwijkend genoeg om ze als een ander ras te bestempelen!"<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>dat vraag ik me ook wel af
waarschijnlijk omdat de toekomst niet 'helemaal' vaststaat en nog te beinvloeden is[/quote]Nou, daar gaat dan de notie van een omnisciente god...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>maar dan nog is 40 procent opmerkelijk met hits als de ontdekking van het 'youth gen' en het Aids 'vaccin'[/quote]Dienteverstaan dat het youth gen geen youth gen was, en het AIDS vaccin geen AIDS vaccin. Maar met wat goeie wil kunnen we inderdaad haar voorspellingen achteraf uit laten komen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>en sommige voorspelde wetenschappelijke ontdekkingen kunnen natuurlijk geheim gehouden worden, waardoor het lijkt alsof het niet uitgekomen is...[/quote]Jaaaa, zo kan ik ook voorspellen! :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Nostradamus snap je ook pas achteraf[/quote]Nee. Bij Nostradamus (en alle andere voorspellers die zich beroepen op wazigheid) heb je achteraf pas materiaal wat je kunt gaan kneden om het op 1 van zijn voorspellingen te laten lijken. Zoals die grootschalige ramp in Europa in juli vorig jaar.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>petite/grande = klein/groot[/quote]Jah, in het Frans. Maar ze ne parlez pas Francais daar bij die show. In het Engels heeft het de betekenis van "small, slender, and trim. Used of a girl or woman". Met dank aan de online Webster's (www.websters.com).

Dusss...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>maar als je dan wetenschappelijk en logisch verder redeneert...
geesten>zielen>hiernamaals>tunnel>Hemel>God[/quote]Even zien of dat wel zo logisch is.

geesten en zielen definieer ik als synoniemen, betekenende, "autonome representatie van het zelfbewustzijn, welke transcedent is en met de werkelijkheid in contact staat". Zoek de tegenstelling. Maar ik hoor graag alternatieve definities. (Die allemaal kloppen, omdat ziel en geest cognitief lege begrippen zijn.)
Zielen impliceren geen hiernamaals. Immers, er is zoiets als reïncarnatie. Wanneer je zegt dat het "hiernamaals" alles is wat op de dood volgt, dan is het leven zelf synoniem voor het hiernamaals, en zijn we alsnog weer terug bij af.
Een hiernamaals impliceert geen tunnel. Die tunnel treedt op bij zuurstoftekorten, en heeft te maken met hoe je netvlies is opgebouwd, het kan dus goed zijn dat de transitie op een hele andere manier verloopt. Bijvoorbeeld met een veerpont over de rivier de Styx.
Een tunnel impliceert geen hemel. Het kan ook een Brahman of een Nirvana zijn, die conceptueel verschillen van ons idee van de hemel.
Een hemel impliceert geen god. Ook zonder een big boss kan er een hemel bestaan.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>als het hiernamaals nonlinear is dan is bijv. helderziendheid/dejavu/voorspellen te verklaren doordat je ziel contact maakt met die non lineare 'dimensie' en 'bits of information' mee terug neemt naar je physieke lichaam.. en wat je dan te zien krijgt als visioen/droom etc..[/quote]Ik denk dat deze informatie als spin-statussen (afkomstig van quantumresontantieoverdrachten in een holistisch tijdruimte-net) is opgeslagen in pindakaas, en dat de menselijke geest hier onderbewust informatie uit kan halen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>goed excuus.. NOT
als ons heelal uitdijt bestaat daarbuiten nog steeds dat 'vacuum' waar nog steeds big bangs kunnen plaatsvinden[/quote]Nee. Er is alleen nog vals vacuum. Zelfs al zou je nog een twaalfde dimensie erbij verzinnen om "iets" te hebben wat je zou kunnen definieren als "buiten het heelal", dan nog is er binnen die dimensie genoeg onzekerheid om Heisenberg buiten de deur te houden (namelijk ons universum).

Aan de andere kant, als je gelijk hebt dan zou daar niks van te merken zijn :).<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>*prrroest*[/quote]Raar gevoel voor humor... maar ik weet dan nog wel een leuke grap voor je: er is niets ten noorden van de noordpool! {drumroll}

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dank U, heer Unicorn. Scheelt mij weer 2 minuten.

Lord Daemon

Verwijderd

Cap proton -->
De hypocrysie van de paus. Net alsof hij niet weet dat niemand zich daaraan houdt. Maar de paus zou condooms niet moeten verbieden: dat maakt de problemen in afrika alleen maar erger.
volgens mij begrijp jij de term hypocrysie niet...
pas als de paus condooms verbied maar ze zelf wel gebruikt is hij hypocriet..

Het is wel de paus die die voedseltekorten veroorzaakt door de mensen aan te moedigen zich snel voort te planten...
er zijn geen voedseltekorten..
de enigste redenen dat die mensen honger lijden is $$$$$$$$$ en corrupte regeringen die voedselhulp in beslag nemen en verkopen voor wapens

Ik prima begrijpen. Maar jij niet begrijpen duidelijk. want als je onmiddellijk doorreincarneert is er geen hiernamaals
die kende ik nog niet
dus jij bedoelt : wel een ziel maar geen hiernamaals want je plopt bij je overlijden gelijk weer ergens anders uit de baarmoeder

Zoals ik al eerder heb gezegd is de tunnel gewoon een neurologisch effect...
mensen treden eerst uit en zien daarna pas de tunnel
ik moet hier het verhaal van m'n opa weer effe aanhalen.. hij had een hersenbloeding( of infarct ? ) daarbij trad hij (ziel) buiten zijn lichaam en stond ( op z'n gemak ) toe te kijken hoe familie leden bezig waren met z'n physieke lichaam.. hij heeft op dat moment geen tunnel gezien..
dit duid erop dat de tunnel pas later komt en niet gebonden is aan het lichaam

daarom wijzen mediums de geesten die zijn 'blijven hangen' erop dat ze naar het licht moeten gaan of zoeken
pas als deze geesten zich naar het licht keren, vormd de tunnel zich

maar dit verschijnsel is ook al in andere topics behandelt

ZITTEN DIE HINDOES FOUT? denk daar maar eens goed over na, want welk antwoord je ook geeft, je hebt daarna een groot probleem. Heb ik al vaker uitgelegd
wil je daarmee zeggen ? dat hindoe's geen goden hebben of een hiernamaals,hemel(of iets vergelijkbaars net als bijv. Walhalla,eeuwige jachtvelden,etc...) )

want als je dat beweert dan heb je je huiswerk niet zo goed gedaan

ik zelf heb me niet verdiept in het hindoeïsme dus kan IK niet zeggen of het goed of slecht is
vanuit christendom gezien zou men kunnen zeggen dat ze het verkeerde geloof belijden.

en breng nu dat grote probleem maar van je..

en dus ben jij een van de scheppers van god.
schuift dat nog wat ? :)

En als de paus het verspreiden van condooms ondersteunt, zou er ook eens iets aan die prijs kunnen gebeuren.

hou nou toch op ! alsof condoomfabrikanten zich ook maar ene ruk aantrekken van een goed of af keuring door de paus

alsof ik drie gulden per condoom(van 10 cent) betaal vanwege de paus... en alsof het ook maar 1 cent goedkoper zou worden als de paus het goedkeurd..
Get real !

Diadem
Hmmm...... Beste Flamez, ken je de tien geboden? Zo niet, dan moet je die eens gaan lezen, en dan vooral eens letten op dat 2e gebod.
ehm is dat deze ?
You shall not make for yourself a carved image9 or any likeness10 of anything11 that is in heaven above, or that is on earth under it, or that is in the water below.12 20: 5 You shall not bow down to them or serve them,13 for I, the Lord, your God, am a jealous14 God, visiting15 the iniquity of the fathers on the children to the third and fourth generations to those who hate me,16 20: 6 but showing faithful love17 to thousands18 belonging to those who love me and to those who keep my commandments.

wat heeft dat maken met mijn komisch bedoelde sig.. ?(ookal vond je hem blijkbaar niet zo komisch >:) )

Cap. proton-->
Xetar is dus niet de enige die quote-zoekmachines kan gebruiken... Maar dat kan iedereen...
nee hoor was gewoon yahoo met de keywords hitler en evolution

unicorn -->
Overigens is het niet zo dat wetenschappen aanstoot geven tot het voeren van oorlog en andere WO2-praktijken. Religies doen dit wel. De Islam heeft er zelfs een woord voor bedacht (jihad).
religie puur op zichzelf geeft geen aanleiding of aanstoot tot oorlog voering
maar zoals eerder is gezegd word een verkeerde interpretatie gebruikt als excuus door oorlogzuchtige gefrusteerde randdebielen waarbij de macht naar hun hoofd is gestegen.. ook bij de islam

een klein voorbeeld hiervan is bijv. het zuur in het gezicht van een vrouw gooien als ze een huwelijk weigerd (schijnt nog wel eens in pakistan en india voor te komen)
de daders rechtvaardigen zich door zich te beroepen op de koran waar dit in zou staan en goedgekeurd zou worden..
als je dan vraagt waar het precies staat noemen ze zelfs een hoodfstuk en vers..
maar dat hoofdstuk en vers gaat dan totaal ergens anders over... want er staat gewoon echt niks over in de koran..

maar wat blijft hangen bij ons westerse mensen is 'mishandeling van vrouwen' en 'islam'

en zo krijgt islam en religie een stempel

maar ik moet nog de eerste racist zien die een genenkaart bekeken heeft en uitriep, "Hee! Die negers zijn genetisch afwijkend genoeg om ze als een ander ras te bestempelen!"
zeg dat maar niet te hard want ik ben al aardig wat Quotes tegengekomen...

Nou, daar gaat dan de notie van een omnisciente god...
maar er is nog een andere mogelijkheid..
een mooi voorbeeld hiervan is de matrix waarin morpheus tegen Neo zegt "The Oracle told you exactly what you needed to know"

en sommige voorspelde wetenschappelijke ontdekkingen kunnen natuurlijk geheim gehouden worden, waardoor het lijkt alsof het niet uitgekomen is...

ik geef hier aan dat dit een mogelijkheid is..
of wou jij soms beweren dat dit absoluut niet mogelijk is ?

en jouw reply van "ja zo kan ik ook voorspellen " doet dan niet terzake

het Petite vraagstuk
ik geef haar het voordeel van de twijfel
en jij haar het nadeel van de twijfel
klaar...

Ik denk dat deze informatie als spin-statussen (afkomstig van quantumresontantieoverdrachten in een holistisch tijdruimte-net) is opgeslagen in pindakaas, en dat de menselijke geest hier onderbewust informatie uit kan halen.
ehm jaahaaaa :? ... is dat met nootjes ? :)

*prrroest*
Raar gevoel voor humor...

vind jij het niet grappig dan... zo'n bewering dat er voor de Big Bang geen tijd was ?
dat zou kunnen als je tijd verbind aan atomen enzow maar da's fout
atomen en zon,etc.. zijn alleen maar 'instrumenten' om tijd mee te meten
dat wil niet zeggen dat tijd niet doorloopt bij hun afwezigheid

met de volgende zin moet dat wel duidelijk zijn "er was een tijd dat er niets was"

-------------------------
Behold... it's Flamez :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik zelf heb me niet verdiept in het hindoeïsme dus kan IK niet zeggen of het goed of slecht is
vanuit christendom gezien zou men kunnen zeggen dat ze het verkeerde geloof belijden.

en breng nu dat grote probleem maar van je..[/quote]Dus zelfs Flamez gebruikt struisvogelmethoden tegenover andere religies. Makkelijke manier om onder de dilemma's uit te komen...
Door te zeggen dat je er niets vanaf weet hoef je je geen oordeel te vormen. Heel verstandig eigenlijk als je christen wil blijven. Dan moet je ook zeker niet doorlezen...

Want als jij met zekerheid zou stellen dat het hindoeisme fout is omdat het christendom waar is, is voor iemand die bijvoorbeeld atheist of jood of islamiet of boeddhist (vul maar een willekeurige godsdienst anders dan christendom of hindoeisme in), deze redenering precies even geldig als die van de hindoe die zegt dat het christendom fout zit vanuit zijn geloof. Argumenten hebben in dit geval weinig zin aangezien beide religies zo inconsistent als de pest zijn en beide ook dezelfde dingen kunnen verklaren. Dus wat overblijft zijn circelredeneringen, die alleen maar leiden tot spanningen aangezien beide groepen hetzelfde kunnen beweren vanuit hun eigen geloof. Maar het is duidelijk wat er gebeurt: Beide groepen maken de fout van special pleading.
Maar als jij zegt dat beide geloven waar zijn, op zich heel nobel, is er dus tegelijkertijd 1 god en vele goden... wat is dan nog de betekenis van 1 en veel? Omdat dit de regels van noncontradictie overtreedt, is ook deze oplossing uitgesloten. De enige mogelijkheid die je dan overhoudt is atheisme... Dit behandelt immers alle geloven gelijk.

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Flamez:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>mensen treden eerst uit en zien daarna pas de tunnel[/quote]Mensen zien ook gelijk al de tunnel, of treden uit en zien helemaal geen tunnel (ze staan nog op aarde of ze zijn al in de hemel o.i.d.).<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>vanuit christendom gezien zou men kunnen zeggen dat ze het verkeerde geloof belijden.
en breng nu dat grote probleem maar van je..[/quote]Lees het verhaal van Herman Philipse nog maar eens. Vanuit het Christendom bekeken zitten de Hindoes fout, vanuit het Hindoeïsme bekeken zitten de Christenen fout. Hiermee schiet je dus niets op. Je kunt dus alleen iets zinnigs erover zeggen indien je je uitspraken niet binnen het raamwerk van een religie bouwt (en dat hoeft nog niet eens je eigen religie te zijn).<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>religie puur op zichzelf geeft geen aanleiding of aanstoot tot oorlog voering
maar zoals eerder is gezegd word een verkeerde interpretatie gebruikt als excuus door oorlogzuchtige gefrusteerde randdebielen waarbij de macht naar hun hoofd is gestegen.. ook bij de islam[/quote]Interpreteer er maar op los, zie maar of je tot een andere conclusie komt: http://bible.ca/islam-jihad.htm
En wat valt er te misinterpreteren aan Nehemia?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>maar er is nog een andere mogelijkheid..
een mooi voorbeeld hiervan is de matrix waarin morpheus tegen Neo zegt "The Oracle told you exactly what you needed to know"[/quote]Daar kom je weinig verder mee. Ook dat orakel kan alleen informatie overbrengen die ze zelf bezit. Nee, omniscientie kan afgeschaft worden.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik geef hier aan dat dit een mogelijkheid is..
of wou jij soms beweren dat dit absoluut niet mogelijk is ?[/quote]Nee, maar jij hebt de bewijslast.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>en jouw reply van "ja zo kan ik ook voorspellen " doet dan niet terzake[/quote]Als je de bewijslast bij mij wilt leggen toch zeker wel. Dan komt namelijk iedere voorspelling uit, en dan is de kunst er van af. Dan kan Sylvia een vak gaan leren, want ik heb in een uurtje een script geschreven dat haar kan vervangen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik geef haar het voordeel van de twijfel
en jij haar het nadeel van de twijfel[/quote]Jij vroeg om een verklaring. Zie maar wat je ermee doet.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ehm jaahaaaa ... is dat met nootjes ?[/quote]Dan kan, maar hoeft niet. Het gaat om de pindakaas. Was de dimensie binnen jouw verhaal lineair of gesloten? Indien gesloten, wat is de omvang? Zijn er meerdere dimensies bij betrokken? Welke topologie hebben die?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>vind jij het niet grappig dan... zo'n bewering dat er voor de Big Bang geen tijd was ?
dat zou kunnen als je tijd verbind aan atomen enzow maar da's fout
atomen en zon,etc.. zijn alleen maar 'instrumenten' om tijd mee te meten
dat wil niet zeggen dat tijd niet doorloopt bij hun afwezigheid[/quote]Lees jij nooit de andere topics op dit forum? Tijd is een dimensie, net als alle andere. We hebben het hier niet over atomen weghalen, maar over de dimensies die ons heelal vormen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>met de volgende zin moet dat wel duidelijk zijn "er was een tijd dat er niets was"[/quote]Was ook niet helemaal correct omschreven, maar anders werd dat ook zo'n verhaal en ik neem aan dat je snapt wat hij ermee bedoelt. Tijd en ruimte bestonden pas vanaf de singulariteit van de big bang. Je kunt geen moment aanwijzen dat voor de BB ligt, net zoals er geen plek op aarde ten noorden van de noordpool ligt. Nu alles duidelijk?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> als je dan vraagt waar het precies staat noemen ze zelfs een hoodfstuk en vers..
maar dat hoofdstuk en vers gaat dan totaal ergens anders over... want er staat gewoon echt niks over in de koran.. [/quote]ooit gehoord van tussen de regels door lezen? zeker in religieuze boeken barst het van de symboliek. als je niet weet waar je op moet letten staat er inderdaad niets, lijkt het. met literatuur is het net zoiets, als je niet weet waar je moet zoeken, kom je er nooit achter waar het om gaat<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>dit duid erop dat de tunnel pas later komt en niet gebonden is aan het lichaam[/quote]hoe kan het dan dat het tunneleffect soms al voorkomt bij piloten tijdens een G krachten training? niet omdat ze de aarde tijdelijk verlaten. dus toch een neurologisch effect.

• Diadem

Diadem

fossiel

E.D.!!!
I found you! finally! my long search has ended!
|:(

(sorry voor de off-topic)

Verwijderd

hmm.. ik geloof zelf niet in god...
Ik heb zelf zoiets van:
Als het je vaak genoeg verteld wordt ga je het vanzelf geloven.

Verwijderd

found? is that what you call found???

oh well...

me too :)

• Diadem

Diadem

fossiel

What else should I call found?

Verwijderd

Well, I wouldn't call it "found" if someone just walked up to you and said: "I'm the one you're looking for..."

Maar da's gewoon mijn mening...

En flamez: toch maar quote-zoekmachines gaan gebruiken. Scheelt tijd :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

WIE is E.D.??

Lord Daemon

• Unicorn

Unicorn

rogue soeper

Ja, nou wil ik het ook wel eens weten. E.D. schijnt nogal te roeleren :).
Pagina: 1