Toon posts:

WAP, I-Mode, UMTS, etc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij wordt dit het in nederland allemaal nooit, wie wil nou met zijn telefoon dingen doen die thuis veel beter achter de pc kunnen, wat voor achterlijk figuur gaat nou hotels zoeken met een telefoon, NIEMAND, er staan toch alleen maar dure hotels die willen betalen om op je schermpje te komen..

Wap;

Grote flop naar mijn idee je kan er 10 keer niets mee, alleen maar heel matig zoeken naar woordjes :?

I-Mode:

Nou ja.. nog 10 keer niets .. leuke ringtones .. nou poeh :Z fotootje sturen .. ( oh wat was de snapcam van KPN een success ;) )

UMTS:

Volgens mij ongeveer hetzelfde dan bovenstaande 2.

In Japan is het WEL een groot success, maar volgens mij komt dat alleen maar omdat in japan veel meer dingen er mee worden gedaan dan alleen maar de oneindige commercie van Nederland..

ze hebben daar telefoons met zelfs streetfighter er op, kun je waarschijnlijk online spelen in de trein ofzo.. maar op de manier zoals het in Nederland wordt aangepakt zal het ( volgens mij ) nooit iets worden ..

het ENIGE waar het huidige I-mode handig voor kan zijn is de zakelijke klant .. Op je netwerkje aan het werk in de trein aan je documentje werken.. maarja .. dan heb je nog die Datalimiet van een paar MB |:(

• Kiki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 10:19
Wap heeft degelijk bij mij een functie met name bij file informatie is het zeer handig om ff te wappen om te kijken naar de status van files e.d. Ook is het handig om even naar nieuws te lezen wanneer je aan het vervelen bent bijv tijdens treinreis.

Alleen vroeger was het wel een nadeel met het instellen. Tegenwoordig is dat geen probleem meer met de toestellen van nokia en sonyericsson daar wordt door middel van een sms bericht je toestel ingesteld.

Wat ook van invloed is dat er misschien teveel gehypt is met wappen en dat er daardoor veel mensen erover teleurgesteld zijn.

Ik hoop dat imode doorbreekt. Het kan een nodige push geven aan de ontwikkeling van het netwerk en toestellen. Laatste tijd zie je bij veel fabrikanten de ontwikkeling van de toestellen erg langzaam gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 21:59 schreef Kit-Lin het volgende:

Ik hoop dat imode ook doorbreekt.
Ook?

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
wap is veel te traag, pas moest ik een telefoonnummer hebben, ben je 5 minuten aan het prutsen voor je het hebt.
I-mode ziet er erg stoer uit, maar je moet voor de interessante content een abonnement extra afsluiten(weer, verkeer routeplanner, etc.) en als je die dingen sporadisch gebruikt, schiet dat echt niet op. veel beter zou zijn als je bijv 10 eurocent ofzo voor zoiets moet betalen(voor nix gaat alleen de zon op)
ook messenger achtige dingen lijken mij wel errug leuk werken.

Verwijderd

Het komt volgens mij omdat het veel te duur is hiero... Voorbeeld in Hongkong... Daar zijn abbo kosten bijna hetzelfde maar dan krijg wel 10x zoveel meer belminuten... Daar is dus ook veel concurrentie... Eignelijk is in NL ook concurrentie maar de kosten gaan alleen maar samen omhoog ipv omlaag... Dus mensen daaro willen wel ff wat wappen I-moden enzzzz...

• Kiki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 10:19
Op dinsdag 07 mei 2002 11:36 schreef normal888 het volgende:
Het komt volgens mij omdat het veel te duur is hiero... Voorbeeld in Hongkong... Daar zijn abbo kosten bijna hetzelfde maar dan krijg wel 10x zoveel meer belminuten... Daar is dus ook veel concurrentie... Eignelijk is in NL ook concurrentie maar de kosten gaan alleen maar samen omhoog ipv omlaag... Dus mensen daaro willen wel ff wat wappen I-moden enzzzz...
In Hong Kong is het systeem anders als in Europa. Voor het bellen en het ontvangen van een gesprek betaal je er kosten voor. Daarbij is het zo wanneer je een toestel aanschaft + abonnement je weinig subsidie over je toestel krijgt. Je betaalt dan bijna de volledige waarde van het toestel.

Ook nog iets anders als je een abonnement heb moet je ook in Hong Kong voor het wappen een aparte abonnement aanschaffen, daardoor is het wappen niet aangeslagen in Hong Kong.

Ook een weetje sinds een jaar kun je pas in Hongkong onderling sms versturen naar verschillende maatschappijen. Vroeger kon dat niet terwijl dat in NL nooit een probleem is geweest.

De kosten in NL is wel redelijk voor het bellen alleen je moet wel even goed vergelijken met de maatschappijen onderling.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 20:58

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

WAP is zeker wel handig. Vooral WAP via GPRS gebruik ik meestal om mijn e-mail even snel onderweg te checken, even Tweakers te bekijken B-) of even Teletekst te kijken. En het kost niet zoveel, 1MB kost mij €1 (BEN GPRS Intensief abbonnement) dus een WAP pagina kost omgerekend vrijwel niets (1 cent ofzo).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik gebruik dat wap eigenlijk alleen op vakantie, effe kijken wat het weer is, nieuws enzo. want tv hebbie nie bij je op vakantie( wij niet anyway)
Pagina: 1