[debian] x-window boot probleem :(

Pagina: 1
Acties:

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Topicstarter
na het bijna compleet installen van debian woody 3,0 moest ik reboote enzo ging allemaal keurig en toen moest ik inloggen en kon ik doen wat ik wou dus ik denk ff naar startx

het invoeren van dat commando geeft echter:

/usr/X11R6/lib/X11/xinit/xserverrc: /usr/bin/X11/X no such file or directory

/usr/X11R6/lib/X11/xinit/xserverrc: /usr/bin/X11/X cannot execute no such file or directory
giving up.

en dan einde, nu heb ik toch echt X-window en alle attributen geinstalled iemand idee-en wat ik nu moet doen :'(
ben nu even de apt-get command maar proberen om opnieuw de x-window te installen maarja heb ik nu normale progs ook wel?

get rich or die try'in

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:45
ook de apt-get optie mocht niet baten, dan krijg ik errors dat ie allemaal packages mist en dependencies kloppen niet dit is toch wel hoogst vreemd net na een fresh install met alles erop en eraan?
ben wel nieuw met Debian maar ik heb de hele uitleg van oddyseus goed doorgelezen en dacht dat het me toen wel zou lukken...
please help me out yáll :'(

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 21:46 schreef The_Dart het volgende:
ook de apt-get optie mocht niet baten, dan krijg ik errors dat ie allemaal packages mist en dependencies kloppen niet dit is toch wel hoogst vreemd net na een fresh install met alles erop en eraan?
ben wel nieuw met Debian maar ik heb de hele uitleg van oddyseus goed doorgelezen en dacht dat het me toen wel zou lukken...
please help me out yáll :'(
Ah, je hebt t dus toch geprobeerd ;)
Je moet wel alle X dingen hebben, en daar kunnen idd behoorlijk wat pakketten bijzitten. Je kunt misschien het best ff 'tasksel' starten en kiezen wat je wilt hebben.

• GeeMoney
Op maandag 06 mei 2002 22:00 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Ah, je hebt t dus toch geprobeerd ;)
Je moet wel alle X dingen hebben, en daar kunnen idd behoorlijk wat pakketten bijzitten. Je kunt misschien het best ff 'tasksel' starten en kiezen wat je wilt hebben.
ok en als ik dan dus hele rotzooi ervan install moet ie het zeker weten doen toch?

(dacht ik tijdens install ook :+ maar goed doenw e het gewoon nog een keer..)
bedankt als het niet lukt hoor je het zo

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Topicstarter
nou vervolgens dus de tasksel geprobeerd en opnieuw aangezet wat ik wilde helpen hierna krijg ik fouten zoals packagaes are needed but are not going to be installed en wat dependencie errors maar als ik het toch aanzet moet ie toch zelf gewoon installen wat ie nodig heeft om correct te werken??

get rich or die try'in

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 22:08 schreef ModmaN het volgende:
nou vervolgens dus de tasksel geprobeerd en opnieuw aangezet wat ik wilde helpen hierna krijg ik fouten zoals packagaes are needed but are not going to be installed en wat dependencie errors maar als ik het toch aanzet moet ie toch zelf gewoon installen wat ie nodig heeft om correct te werken??
Moet jee ff de complete foutmelding geven. Maar dit soort fouten zouden trouwens niet in woody mogen zitten. Heb je wel de goede versie gedownload, heb je in /etc/apt/sources.list ook woody staan en wat gebeurd er als je eerst een 'apt-get dist-upgrade' draait?

• GeeMoney
Op maandag 06 mei 2002 22:10 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Moet jee ff de complete foutmelding geven. Maar dit soort fouten zouden trouwens niet in woody mogen zitten. Heb je wel de goede versie gedownload, heb je in /etc/apt/sources.list ook woody staan en wat gebeurd er als je eerst een 'apt-get dist-upgrade' draait?
complete foutmelding is dit
<betreffende package>.deb is needed but is not going to be installed

ja heb de juiste cd's gedownload 2 stuks want ik denk das alles wat ik wel nodig zal hebben die dist-upgrade zal ik ff doen, trouwens ook tijdens de installatie was het niet mogelijk mijn netwerkkaart die die wel juist detecteerde te configureren op DHCP kon geen verbinding maken zei die ook vaag maarja ik denk dat doe ik handmatig dan wel later.
ik zal ff kijken wat er gebeurd als ik apt-get dist-upgrade doe.

Verwijderd

het invoeren van dat commando geeft echter:

/usr/X11R6/lib/X11/xinit/xserverrc: /usr/bin/X11/X no such file or directory

/usr/X11R6/lib/X11/xinit/xserverrc: /usr/bin/X11/X cannot execute no such file or directory
giving up.
Ik had gisteren ditzelfde probleem toen ik KDE had geinstalleerd in Debian.

Heb je ook x-window-system en x-window-system-core geinstalleerd met apt-get ?

• GeeMoney
Op maandag 06 mei 2002 22:17 schreef epauli het volgende:

[..]

Ik had gisteren ditzelfde probleem toen ik KDE had geinstalleerd in Debian.

Heb je ook x-window-system en x-window-system-core geinstalleerd met apt-get ?
dat werkt dus niet hij mist deze packages:

heroes
lbreakout2
luxman :S

• GeeMoney
Op maandag 06 mei 2002 22:10 schreef banaan-X het volgende:

[..]

(apt-get dist upgrade)heb ik nu gedaan en kom dit komt dan in beeld:

sorry but the following packages have unmet dependencies:
junior - arcade:depends heroes
lbreakout2
luxman

echter als ik deze probeer te installeren met apt-get krijg ik weer hetvolgende:

Archive has invalid signature
en archive is not a Debian package

iemand ideeen ??
:'( :'(

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 22:23 schreef The_Dart het volgende:

[..]

(apt-get dist upgrade)heb ik nu gedaan en kom dit komt dan in beeld:

sorry but the following packages have unmet dependencies:
junior - arcade:depends heroes
lbreakout2
luxman

echter als ik deze probeer te installeren met apt-get krijg ik weer hetvolgende:

Archive has invalid signature
en archive is not a Debian package

iemand ideeen ??
:'( :'(
Niemand?? :'(

get rich or die try'in

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 23:18 schreef ModmaN het volgende:

[..]

Niemand?? :'(
cd's waren beide neit goed, tijdens booten emt cd1 gaf ie heel snel in een flits (kon ent op pause knop drukken) een missing module aan en dit ging 3 pagina's door een gokje dat de cd's dus niet goed zijn??

al komen ze van debian.org en zijn het normale .raw maarja install dus maar weer ff een mandrake distro heeft iemand voor mij WEL goede .raw files of?
( ik heb de .raw files eerst omgezet naar .iso en toen gebrand is dit de juiste volgorde??)

get rich or die try'in

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Ehm, heb je in tasksel 'Debian Jr.' aanstaan? Zo ja, zet die eens uit, en probeer het dan nog eens.
Pagina: 1