Toon posts:

[cd(rw)] cdrom en brander vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
CD-ROM: Plextor 40 TSi (scsi-2 intern)
CDRW: Yamaha 6416sz (scsi-2 intern)

Is het een goede deal om deze te vervangen door:

Teac cd540E (Cdrom, 40x IDE)
Teac cdrw540E (cdrw, 40x12x48x, IDE)

De reviews van de cd540E waren goed; hij schijnt zelfs op sommige punten de Plextor te verslaan.

De cdrw540E is natuurlijk veel sneller dan de 6416s van Yamaha; de reviews van deze Teac brander zijn ook goed.

Het lijkt erop dat SCSI branders bijna tot niet meer te krijgen zijn... en als er nog een model uit te halen is, dan zijn de prijzen vaak asociaal hoog. (Ongeveer 200 euro voor een 16x10 SCSI-3 brander, en dan moet ik OOK NOG mijn controller vervangen.) Zijn de IDE branders de laatste 2 jaar echt zoveel beter geworden?

En, btw, wat zou ik voor deze SCSI spullen nog kunnen vragen? Ik dacht aan 75-100 euro voor alle onderdelen; cdrom, brander, kaartje.

Verwijderd

Topicstarter
^^
Geen reacties... ;(
Schop!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Om de prijs te vragen kun je hier terecht: [topic=448849/1/50]

Tja, en ide branders zijn niet slechter dan scsi-branders.. Loopwerk enzo is gewoon hetzelfde..
Enig verschil is de manier van aansturen.. SCSI gebruikt gewoon minder processorpower..
Maar doordat er tegenwoordig gewoon gebruik wordt gemaakt van burnproof-like technologie is dat ook geen probleem meer..

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-04 22:06
De TEAC's komen errug goed uit de test en zijn relatief goedkoop in tegenstelling tot de SCSI's.

www.cd-romland.nl en www.nts.nl kopen oude onderdelen op, misschien hebben die interresse in je oude spul.

maar waarom ga je nieuwe onderdelen kopen ? kapot of voor de heb ?

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Waarom?

Omdat ik mijn 6416s brander te traag vind met Rewriten. 6x schrijven is genoeg, maar 4x rewriten vind ik te langzaam. Ik gebruik veel CDRW's.

Als ik mijn SCSI brander weg doe, heb ik ook niet zoveel meer aan de SCSI cdromspeler, vind ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch gekozen voor de 40x 12x Plextor.
Het enige 'nadeel' is blijkbaar dat hij SafeDisk 2.51 niet goed kopiëert icm met CloneCD, maar aangezien dit totaal niet uitmaakt voor mij, heb ik deze brander gekozen ipv de Lite-On. Plextor trekt me toch wat meer.

Lite-On kan nu best heel goed zijn, maar in het verleden heb ik hier een slechte ervaring mee gehad; 3 dode cdromspelers, 1 dode 4x4x brander van een kennis.

De Plextor kostte 156 Euro in Duitsland... vele Euro's goedkoper dan in Nederland.

De Plextor 40Tsi SCSI heb ik laten zitten. Het is een goede CDROM speler. Deze ga ik wel vervangen indien iemand de volledige SCSI set (Plextor 40Tsi, Yamaha 6x4x16x, en de controller) wil overnemen. Dan zal ik waarschijnlijk voor de Teac cd540E kiezen, of voor een DVD speler.

Ik heb een slecht leesbare cd, die tot nu toe door geen enkele cdrom of brander goed is gelezen, ook niet door de 40Tsi. Deze Plextor brander schijnt hem met CloneCD goed gekopieerd te hebben, al heeft hij hem héél langzaam gelezen.
Pagina: 1