PC te warm in me kast?

Pagina: 1
Acties:

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 22:54
Ik heb de mogelijkheid om mijn pc in een kast te bouwen en dat heb ik nu dan ook tijdelijk gedaan, maar het probleem is dat deze kast zo goed afsluit dat me cpu idle nu 62 graden is en me chassis 52 en me cpu strest naar de 65 graden. Is dit nu al schadelijk voor de onderdelen in me pc? Ik neem aan dat me Radeon koeler blijft dan de rest, zijn hier ook programma's voor? En ik heb gelukkig wel een HD-Cooler. In de kast waar ik de pc in heb gebouwt zitten geen ventilatie gaten, het is gewoon in een dichte kast gebouwt...

Verwijderd

je cpu slijt er wel sneller van dus die gaat eerder dood maak anders een blowhole in je zijpaneel

Verwijderd

Helemaal dicht is niet goed. Ik zou een klein gat voor luchtinlaat en een gat voor luchtuitlaat (jaja, ik weet het slecht woord) maken, bv 80 mm met papst NGL. Die produceren maar 12dB aan geluid, dat hoor je (bijna) niet. Maar het kost uiteraard wel moeite.

Verwijderd

:) ist trouwens een verstandig idee als je case fans achter in je Biggie tower heb om die roostertjes er uit te dremelen ? zijn gewoon een hoop ronde gaatjes

Verwijderd

dat scheelt wel erg in geluid..

• THPSrulez
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 21:30

THPSrulez

Kijk uit malloot een kokosnoot

Misschien een idee voor waterkoeling? Heb je ook niet veel last van geluid...

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 22:54
Ik heb de pc er namelijk in gebouwd om het geluid te dempen. Nu ik de kast helemaal dicht heb hoor ik de pc echt amper als het helemaal stil is. Haal ik een plank iets opzij om een gat te maken voor ventilatie, dan hoor ik de pc weer keihard blazen...
Pagina: 1