Toon posts:

[oc] hulp nodig met asus p4t-e

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
spec's

mobo asus p4t-e bios 1005
proc p4 1800 northwood
geheugen 2*256 mb rambus ( samsung)

probleem 1

als ik ga overklokken kom ik niet verder dan een fsb van 118. ik draai dan de 4X rambus instelling dus geheugensnelheid 472 mhz en 2124 mhz proc snelheid.

bij een fsb van 120 word er niet meer opgestart ongeacht de vcore instelling.

probleem 2

als ik mijn rambus instellling op 3X zit kan ik booten met een fsb van 133 maar nadat ik hem dan helemaal uit gezet heb dan start hij niet meer op(ook ongeacht de vcore instelling)

in beide gevallen komt de temperatuur niet boven de 35 graden uit dus dat kan het probleem niet zijn

ik denk persoonlijk dat het een geheugen probleem is??
anders had hij wel geboot op 120 fsb??

tips, ideen en meningen???

edit
ben er net achtergekomen dat als ik mijn oude promise ata 100 kaart er uit trek ik dan wel kan booten op fsb van 120 . zou het een pci/agp probleem kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
is er niemand met ideeen??

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op maandag 06 mei 2002 20:53 schreef donicpiranja het volgende:
ben er net achtergekomen dat als ik mijn oude promise ata 100 kaart er uit trek ik dan wel kan booten op fsb van 120 . zou het een pci/agp probleem kunnen zijn?
Met ander woorden:

Je promise kaart kan die fsb niet aan.

Je kunt hoogstens proberen om je proc te unlocken en je multiplier omhoog te gooien. Dan kun je je fsb laten staan en kun je wel die promise kaart gebruiken.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Ik heb echt PRECIES hetzelfde probleem met mijn P4T-E.
Ik dacht zelf ook dat het aan het geheugen zou liggen,
maar ik ga toch maar even al mijn sloten leegtrekken om te weten te komen of 1 van mijn kaarten de boel "lockt"

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 09:18 schreef Fire_escape het volgende:

[..]

.

Je kunt hoogstens proberen om je proc te unlocken en je multiplier omhoog te gooien.
Ja tuurlijk...
Zegt de naam Intel Pentium4 Northwood je niets?
Jij mag dan anders wel eens bewijzen hoe je die gaat unlocken! Als je raad geeft, geen dan goeie raad en zo geen praat die je ooit wel eens bij de bakker gehoord hebt :r

Die P4T-e bordjes clocken nochthans vlotjes, als je cpu & geheugen meewillen tenminste... Niet elke cpu kan zo hoog geclockt worden, kunnen exemplaren tussenzitten die absoluut niet willen clocken. En dit geldt ook voor het geheugen, het is een kwestie van geluk hebben...
Onder de 2.5ghz kom je overigens ruimschoots toe met 1.75v
Probeer anders eens de wiretrick, dan heb je direct 1.85v op je cpu... Wie weet biedt dit een oplossing.

Voorbeeldjes: Origin z'n 1.8a wou net 2.5ghz doen, nu overlaats heeft hij zich nieuwe gekocht (kennis van me heeft z'n "oud" speelgoed gekocht) en die cpu doet 2.7ghz
Idem met durondude's 1ste 1.6a, dat ding deed maar 2.3ghz, nu z'n nieuwe doe + 2.9ghz, idem voor mijn 1.6a...
Geheugen: Origin's latjes 150*4, Durondude's 142*4, nu die kennis van me had ook rimms nodig, die getest en doen 148*4 (Durondude heeft die latjes nu, voor die kennis speelt dat toch geen rol hoe hoog ze gaan ;) )
Zo zie je maar dat er veel verschil kan zijn tussen cpu's & geheugen...

Verwijderd

Topicstarter
maar dat van mij komt niet ens boven de 120 uit en dat vind ik toch wel erg laag

Verwijderd

'k Zou anders zeggen kom even lang, zal er mijn cpu insteken, maarja, 'k denk dat Gent niet bepaald bij de deur is voor je ;)

Verwijderd

Doe het gewoon met een wire trick(proc volt mod).
En dan de dipswich instellen op 133/33.3/66.7 ,
Jumper JEN op manual(dus niet jumper free)
swich 1t/m4 instellen zoals boekje zegt voor jouw proc en dan 5 niks aan doen(off), 6>off, 7>on, 8>on, 9>on, 10>off.
als je dit doet moet het denk ik wel lukken.

Verwijderd

Topicstarter
a.p. versteeg?? en jij wilt die mod wel voor mij doen???
Pagina: 1