spec's
mobo asus p4t-e bios 1005
proc p4 1800 northwood
geheugen 2*256 mb rambus ( samsung)
probleem 1
als ik ga overklokken kom ik niet verder dan een fsb van 118. ik draai dan de 4X rambus instelling dus geheugensnelheid 472 mhz en 2124 mhz proc snelheid.
bij een fsb van 120 word er niet meer opgestart ongeacht de vcore instelling.
probleem 2
als ik mijn rambus instellling op 3X zit kan ik booten met een fsb van 133 maar nadat ik hem dan helemaal uit gezet heb dan start hij niet meer op(ook ongeacht de vcore instelling)
in beide gevallen komt de temperatuur niet boven de 35 graden uit dus dat kan het probleem niet zijn
ik denk persoonlijk dat het een geheugen probleem is??
anders had hij wel geboot op 120 fsb??
tips, ideen en meningen???
edit
ben er net achtergekomen dat als ik mijn oude promise ata 100 kaart er uit trek ik dan wel kan booten op fsb van 120 . zou het een pci/agp probleem kunnen zijn?
mobo asus p4t-e bios 1005
proc p4 1800 northwood
geheugen 2*256 mb rambus ( samsung)
probleem 1
als ik ga overklokken kom ik niet verder dan een fsb van 118. ik draai dan de 4X rambus instelling dus geheugensnelheid 472 mhz en 2124 mhz proc snelheid.
bij een fsb van 120 word er niet meer opgestart ongeacht de vcore instelling.
probleem 2
als ik mijn rambus instellling op 3X zit kan ik booten met een fsb van 133 maar nadat ik hem dan helemaal uit gezet heb dan start hij niet meer op(ook ongeacht de vcore instelling)
in beide gevallen komt de temperatuur niet boven de 35 graden uit dus dat kan het probleem niet zijn
ik denk persoonlijk dat het een geheugen probleem is??
anders had hij wel geboot op 120 fsb??
tips, ideen en meningen???
edit
ben er net achtergekomen dat als ik mijn oude promise ata 100 kaart er uit trek ik dan wel kan booten op fsb van 120 . zou het een pci/agp probleem kunnen zijn?