Muziek cd's geschreven, wel tracks, geen muziek

Pagina: 1
Acties:

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 11:24
Ik heb zojuist met mijn nieuwe Plextor 40/12/40A een backup een een muziekcd geprobeerd te maken met de nieuwste versie van EasyCreator. Ik gebruik cd-merk Platium (max 32 speed) waar ik nooit problemen mee heb gehad.

Op de cd staan wel de tracks maar geen muziek c.q. enig geluid. Weet iemand hoe dit kan?

Verwijderd

Heb je in je Device Manager bij de eigenschappen van je nieuwe brander "enable digital audio for this drive" aangevinkt?

• Brakius
Ja, hoezo?

Verwijderd

Had laatst een collega met ongeveer hetzelfde probleem. hij kon geen vers gebrande cd's afspelen op zijn brander (waar kabeltje naar de geluidskaart aan zat).

Enable digital audio aangevinkt, probleem opgelost.

maar als ik je goed begrijp kun vers gebrande cd's ook niet op andere speler afdraaien. Brandprogramma heb je geupdate (wild guess)?

• Brakius
Ik heb zelf de cda files effe omgezet naar wav, maar 1 streep, geen data. Natuurlijk gebruik ik de laatste versie van de software. Ik heb zojuist eentje op 8 speed geschreven en dat gaat goed. Kan het liggen dat mijn brander geen muziek kan schrijven op een snelheid van 16?? De lege cd heb ik op 16 speed geschreven.

Ik heb al 4 lege cd's....

Verwijderd

ik pen 32x met mub gloednieuwe Aopen :)

Verwijderd

Je moet natuurlijk wel de CD branden als audioCD, en niet als dataCD met daarop de CDDA bestanden....

Als je direct CD copy doet, heb je dan dezelfde fouten (ook als je de CDR afspeelt op een echte audio CD-speler)?

Het ligt in ieder geval niet aan de CD's of de brandsnelheid. Platinum moet je toch wel op 40x speed kunnen writen.

• Brakius
Laat effe duidelijk zijn dat ik weet hoe ik een cd moet schrijven, dus that's not the problem. Ik wil niet zoveel cd'tjes kapot schrijven... dus vroeg mij af of iemand hier ervaring mee had.

Ik heb zojuist nieuwe ide minidriver geinstalleerd. Kijken of dit een verschil maakt. Ga zo eens een muziek cd'tje schrijven op 32 speed, kijken of dit werkt.

• Brakius
Weer een cd'tje naar de kloten. Lijkt erop dat snelheid een bepaalde factor is voor het slagen van een cd. Dus snelheid 8 speed geen probleem, 16 / 32 speed geen muziek.

Ik schrijf via een image welke op de hd staat. Deze heb ik niet gewijzigd!

• Brakius
Effe een ander cd geprobeerd: Taiyo Yuden. Ook deze cd is niet gelukt.

• Brakius
Effe Nero gebruikt en deze schrijft de muziek cd wel met 32 speed.... Ligt dus toch aan de nieuwste versie van EasyCreator 5.1.0.104.
Pagina: 1