Toon posts:

matrox milennium

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zag gisteren op een computer dump beurs een video kaartje liggen van Matrox een Milennium 8 MB. Ik heb het gekocht voor 20 euro. Bij thuiskomst blijkt dat ik hem niet in mijn pc kan monteren omdat hij niet in een pci slot of graphic port past. Kan iemand mij hier iets over vertellen?
Natuurlijk dom dat ik hier niet op gelet heb, maar de man van de stand wist dat ik hem in een pc wilde monteren om een tweede monitor eraan te gaan hangen.
Alvast bedankt Mthree.

Verwijderd

Welkom op GoT.

Kun je misschien pics plaatsen van de desbetreffende kaart?

Verwijderd

ISA?

Maar volgens mij is de matrox millennium alleen in PCI formaat te krijgen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Misschien VLB? (Vesa Local Bus)

Matrox heeft in vroegere tijden VLB Milleniums geproduceerd.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 21:37

Tjark

DON'T PANIC

EISA misschien?

*insert signature here

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Wat Femme zegt, VLB misschien. Ik geloof niet dat er ooit (E)ISA Milleniums hebben bestaan ...

PC Specs

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Maareuh, hoe ziet de niet passende connector eruit?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
is de connector echt anders, dat je op het oog al ziet dat het niet past? Of gaat ie alleen erg stroef?

Verwijderd

Topicstarter
http://members.home.nl/gerrie1/matrox.jpg

Ik weet nog niet hoe je een plaatje kunt invoegen maar op deze manier kun je het ook zien.

Groeten Mthree.

• Palomar
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gerrie1/matrox.jpg (dus [ img] http:// [ /img] )

maar zo te zien is dat een AGP kaart.. en je hebt natuurlijk al een andere AGP kaart, en aangezien je maar 1 AGP slot hebt die waarschijnlijk al bezet is (of je hebt helemaal geen AGP slot), heb je waarschijnlijk niks aan deze kaart.. :o

een AGP slot is te herkennen aan de bruine kleur, PCI sloten zijn wit en ISA sloten zwart (en lang)

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is een AGP kaart en die heb ik er al in zitten. Had ik maar op moeten letten dat ik een kaart voor een PCI slot nodig heb.
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Mthree.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
geloof mij: test even of ie werkt zoja: haal em eruit en bewaar hem ergens goed! een extra kaartje is zoo extreem handig bij probleempjes ed dat je ze echt niet weg moet doen!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, hij werkt prima.

Groeten Mthree.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mocht je ergens een oude PCI S3 Virge tegenkomen, die kun je uitstekend voor een 2e monitor gebruiken. En nog welkom op GoT trouwens. ;)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Palomar
  • Niet online
Op donderdag 09 mei 2002 19:51 schreef MST_Morpheus het volgende:
Mocht je ergens een oude PCI S3 Virge tegenkomen, die kun je uitstekend voor een 2e monitor gebruiken.
niet als je van plan bent om win2K of winXP te gebruiken :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op donderdag 09 mei 2002 19:59 schreef rick_h het volgende:

[..]

niet als je van plan bent om win2K of winXP te gebruiken :)
kheb hier zowel XP als 2000 draaien met een S3Virge als 2e videokaart,

ik zie het probleem niet,

A wise man's life is based around fuck you

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik ook niet, een kennis van mij draait ook met een S3 Virge als 2e kaart met XP. En hij heeft ook geen problemen daarmee. Dus een nadere verklaring zou wel gewenst zijn.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Palomar
  • Niet online
dan hebben jullie die s3 kaart zeker als primary kaart in bios ingesteld? Is nl. een bekend probleem dat S3 kaarten (ik weet niet alle, iig wel de trio en virge) niet werken als secondary kaart in win2k/xp. Heeft te maken met iets wat niet aanwezig is in die chips..

zijn heleboel topics over.. bijv: [topic=230563/1/999]
[topic=91393/1/999]
etc..

ik had zelf nl. ook dat probleem.. heb toen maar een matrox millennium PCI gekocht (2dehands)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op donderdag 09 mei 2002 21:35 schreef rick_h het volgende:
dan hebben jullie die s3 kaart zeker als primary kaart in bios ingesteld? Is nl. een bekend probleem dat S3 kaarten (ik weet niet alle, iig wel de trio en virge) niet werken als secondary kaart in win2k/xp. Heeft te maken met iets wat niet aanwezig is in die chips..

zijn heleboel topics over.. bijv: [topic=230563/1/999]
[topic=91393/1/999]
etc..

ik had zelf nl. ook dat probleem.. heb toen maar een matrox millennium PCI gekocht (2dehands)
klopt in de bios heb ik die S3 als primary ingesteld anders doet ie het niet,

overigens heb ik ook een matrox millenium 220 geprobeerd (ook PCI trouwens) ook die moet in de bios als primary worden ingesteld anders doet deze het ook niet!)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1