Mobo + proc. kapoet?

Pagina: 1
Acties:

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een probleem. We hadden vandaag een mini-LANparty (met zn drieen :) ) , maar toen ik mn pc wilde opstarten, hoorde ik allemaal piepen (van het bios, omdat de videokaart het waarschijnlijk niet deed). Op het scherm bleef staan 'No Signal Input'.

Waarschijnlijk heeft de videokaart het begeven vanwege een statische schok (in mn kast zat een window, die ik eigenlijk allang dicht had moeten maken |:(|:(|:( )

We hadden ook nog andere videokaarten erin gedaan, van AGP en PCI, maar ze deden allemaal hetzelfde, No Signal Input, met een paar piepen.
De videokaart (die ik net een dag had |:( :( )is zowieso stuk.

Zou de videokaart die statische schok doorgegeven hebben aan het mobo? Want volgens mij ligt het behalve aan de videokaart ook nog aan de PCI en AGP slots.

Ik ben bang dat ik een nieuwe mobo moet gaan kopen, én een nieuwe processor, want ik denk niet dat ze nog mobo's maken voor (boxed) Pentium 3's.

Alle specs:
Mobo: Weet niet wat voor merk, van mijn vaders collega...
Proc: Pentium 3 @ 450 mhz (boxed)
Videokaart; Nvidia TNT 2
De pc is ongeveer uit 1997 - '98 denk ik.

edit:

Oh BTW, het fannetje op de videokaart, en de fan op de processor draaien nog allemaal, ik weet niet of het er wat mee te maken heeft...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
De monitor aan een andere PC gehangen, en toen deed 'ie het wel met één van die videokaarten?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• JER00N
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 20:56 schreef Abbadon het volgende:
De monitor aan een andere PC gehangen, en toen deed 'ie het wel met één van die videokaarten?
Nee, toen nog steeds niet.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Op maandag 06 mei 2002 21:15 schreef Pastasaus het volgende:

[..]

Nee, toen nog steeds niet.
Ah, dan is het waarschijnlijker dat er iets mis is met de monitor of de monitorkabel zou ik zeggen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Je kan a.d.h van je mobohandleiding nagaan wat die biepjes betekenen die je als je opstart te horen krijgt.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat zowel uw videokaart, als mobo als cpu stuk zijn gegaan.

Test je (stukke :?) videokaart eens in een andere PC.. doet die het dan ook niet, en krijg je dezelfde biepjes te horen, dan ligt het waarschijnlijk daaraan.

Dan moet je verder kijken, wat er eventueel nog beschadigd zou kunnen zijn.

Koppel alle overbodige apparatuur los.
(enkel mobo,cpu,mem,videokaart).. en kijk eens ofdat ie het dan wel doet.

Dit probleem kan je het beste oplossen door systematisch na te gaan aan welke onderdelen dit zou kunnen liggen.

• JER00N
  • Niet online
Dat denk ik niet, want andere monitors op mijn computer gaven hetzelfde resultaat...

Verwijderd

Ik denk dat je het mobo opgeblazen hebt:

http://www.radioshacksucks.com/against/comp26.htm
heeft een "mooi" verhaal over het opblazen van een mobo door er verkeerd RAM in te monteren en de "no signal input" error.

Nu nog er achter komen HOE je het modo opgeblazen hebt (anders blaas je de nieuwe ook weer op!):
- kapotte videokaart die het mobo kortsluit
- verkeerd gemonteerde videokaart
- ontladingen door ongeaarde PC
- ontladingen door aan/ontkoppelen monitor terwijl PC aan staat
- niet ontladen PC voor dat je er aan rommelt
- monitor niet geaard/ontladen
- andere defecte onderdelen

• JER00N
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 21:32 schreef euss het volgende:
Ik denk dat je het mobo opgeblazen hebt:

http://www.radioshacksucks.com/against/comp26.htm
heeft een "mooi" verhaal over het opblazen van een mobo door er verkeerd RAM in te monteren en de "no signal input" error.

Nu nog er achter komen HOE je het modo opgeblazen hebt (anders blaas je de nieuwe ook weer op!):
- kapotte videokaart die het mobo kortsluit
- verkeerd gemonteerde videokaart
- ontladingen door ongeaarde PC
- ontladingen door aan/ontkoppelen monitor terwijl PC aan staat
- niet ontladen PC voor dat je er aan rommelt
- monitor niet geaard/ontladen
- andere defecte onderdelen
Ik denk dat het komt door statische electriciteit, want dat window van mn casemod was nog niet dicht|:(

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Maar hoe komt er dan statische electriciteit in je kast. Dan moet je je kast aanraken of een hardware onderdeel van je PC? :?

• JER00N
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 11:27 schreef BronX het volgende:
Maar hoe komt er dan statische electriciteit in je kast. Dan moet je je kast aanraken of een hardware onderdeel van je PC? :?
Weet ik ook niet, maar hij werd vervoerd met de auto naar een lanparty, en als je uit de auto stapt krijg je ook wel eens een schok...

Als je iets in je kast zit te klooien aan kaarten enzo, dan moet je zorgen dat je telkens 'ontlaad', je meot dan je kast aanraken om die statische electriciteit in je te ontladen aan de kast, zodat je altijd een gesloten kring hebt.

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Het lijkt mij aannemelijker dat je pc tijdens het vervoer naar die mini-lan party een fysieke schok gehad heeft (laten vallen, butsen, heb je hem vervoerd in een auto?)

Het window kan het probleem bijna niet zijn. Mijn pc draait al bijna 3 jaar zonder enig probleem zonder zijkappen (die ben ik namelijk ooit kwijt geraakt >:) )

Als het statische electriciteit is moet je daadwerkelijk in je pc hebben zitten kloten voordat je hem aanzette. Als dat zo is, heb je iets gemerkt of gevoeld van een schok?

Als je het geheel niet meer aan de gang krijgt hebben ze hier misschien nog een moederbord voor je pentium 3:
http://www.nowthatsit.nl
http://www.tweedehands.nl
http://www.ebay.nl

[edit1]
Ik zat dit bericht te typen terwijl bovenstaande post werd geplaatst, vandaar dat het lijkt of ik deze niet heb gelezen
[/edit1]

[edit2]
Tip: gebruik een polsbandje als je in je pc aan het werk bent. Deze kan je bij de electronicazaak krijgen.
[/edit2]

• JER00N
  • Niet online
Ik heb even via Danny Terwindt een adres gekregen waar ze nog wat ouwe mobo's verkopen.
Ze hebben deze:

---------------------------
5 x 601 cf sound+vga (celeron+pentium 3)
11 x 610af sound+vga (celeron+pentium 3)
59 x663 as sound (amd duron + athlon fsb 200)
33 x 694 as sound (celeron+pentium 3)
12 x 866 as sound (amd duron+athlon+xp) ( 45,-)
4 x 867 as sound (amd duron+athlon+xp) ( 45,-)
4 x 911 af sound+vga (celeron+pentium 2+3)
3 x 993 an (celeron+pentium 2+3)
35,- per stuk ex verzendkosten

----------------------------

De specs staan op www.jetway.com.tw

Ik vraag me af of de processor ook kapot is?
Want als die nog heel is, kan ik gewoon voor 45 euro een nieuw mobo kopen.
Welke zou ik dan moeten nemen?

Het is een Slot1-boxed-P3 op 450mhz.

• JER00N
  • Niet online
Ok, ik ga nu van iemand anders een Gigabyte mobo overkopen.
Uhm... zou ik dat ouwe ding nog nuttig kunnen gebruiken?
Misschien kan ik hem voor 20 euro ofzo doorverkopen aan iemand die zin heeft om dat ding te gaan repareren, maar anders ga ik er een kunstwerk van maken >:) (samen met die 2 verrotte videokaarten) >:) >:) >:)
Pagina: 1