DScaler tv-kaart capturen

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Aangezien ik op deze treurige dag wat delen daarvan wil capturen dacht ik dat maar "even" te doen...

maar het video gaat perfect met de divx 5 codec.

maar ik krijg geen audio..

ik heb alle audio codecs geprobeert, maar ik heb het idee dat het iets met het line in gebeuren te maken heeft. Heeft iemand er ervaring mee ?

• Attilla
kickje :)

Verwijderd

probeer eerst eens uncompressed audio.
en controlleer of je inputs wel aan staan en aangesloten zijn.

je gebruikt VirtualDub om te capturen?

Verwijderd

Capturen kun je beter met VirtualDub doen. Bij DScaler is dit nog in een experimentele fase.
En je kunt het geluid inderdaad beter als PCM meecapturen. Anders heb je grote kans op asynchoniteit met je videostream.

• Attilla
ok dan zal ik het eens proberen met virtualdub....

maar daar kan ik toch geen kanalen kiezen :?

Verwijderd

Nee dat klopt. Kanalen kiezen moet je met DScaler doen.
Dat is inderdaad irritant. Daarom hoop ik ook, dat DScaler snel beschikbaar komt met goede capture mogelijkheden.
Tot dan is het nog wat behelpen.

Verwijderd

Ik ken die Dscaler niet, maar bij mijn TVtuner/Capture kaartje kan ik gewoon eerst een kanaal instellen, om die vervolgens te selecteren in VirtualDub.

Als ik hogere kwaliteit wil, maak ik nooit gebruik van de interne Philips tuner, maar van een externe Philips tuner (in videorecorder) en sluit deze aan op de S-Video aansluiting.

Ik weet niet welke hardware compressie jouw kaart ondersteund, maar in mijn geval kom ik het beste uit met YUV422 (Brooktree Capturekaart), MJPeG (Zoran Capturekaart) of Geen Recompressie (DVkaart).

Om deinterlacing te doen, kun je het beste een input selecteren die 2x zo hoog is en die onthefly filteren naar 1x.

Audio pak ik meestal uncompressed, neemt toch maar 650MB per 74 minuten in - en m'n IDE harddisken trekken die (totale) bandbreedte toch wel.

Lange stukken kun je het beste doen middels de Span functie (of hoe het ook al weer heet), dan wordt een capture over meerdere AVI verspreid, zodat je niet beperkt bent aan de maximum filesize van je FileSystem (Fat16/32/NTFS etc).

Veel succes!

Verwijderd

Mooi dat men het momenteel daarover heeft.

Ik heb wat dat betreft namelijk het volgende probleem:

Als ik onder Windows XP onder ofwel WinTV2000 ofwel DScaler een zender instel en afsluit en vervolgens wil gaan capturen met Virtualdub, blijft hij niet op de laatstgekozen zender staan! En er zit wel iets van een handmatige tune-optie op, maar die is heel gebruikersonvriendelijk en je kunt daarmee volgens mij niet fijnstellen. Het rare is dat het in Windows98 dus wel perfect werkt (eerst met WinTV2000 zender instellen, afsluiten, dan Virtualdub opstarten en "Capture AVI" selecteren).

Ik heb voor XP WDM drivers die iets van een week, hoogstens twee weken oud zijn. Voor de rest uiteraard e nieuwste Virtualdub, DSCaler en WinTV2000. Hoe los ik dit op? Bij voorbaat dank.

Verwijderd

*kick*

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 16:17 schreef euss het volgende:
Ik ken die Dscaler niet, maar bij mijn TVtuner/Capture kaartje kan ik gewoon eerst een kanaal instellen, om die vervolgens te selecteren in VirtualDub.

dscaler is een programma om tv te kijken, met het doel door een deinterlace techniek een suprieure beeld kwaliteit te krijgen, er zit een capture mogelijkheid (timeshifting), maar die is nog experimenteel, en kan nog maar of halve resolutie capture (max altijd @ ...X288)

Als ik hogere kwaliteit wil, maak ik nooit gebruik van de interne Philips tuner, maar van een externe Philips tuner (in videorecorder) en sluit deze aan op de S-Video aansluiting.

Temic tuners zijn ook goed, op somige pinnacle zitten er wel eens op (op mijn pctv studio (geen pro) zat een temic 4006, maar die heb ik weg gedaan wegens compatibliteits problemen, en omdat hij niet stereo was)

Ik weet niet welke hardware compressie jouw kaart ondersteund, maar in mijn geval kom ik het beste uit met YUV422 (Brooktree Capturekaart), MJPeG (Zoran Capturekaart) of Geen Recompressie (DVkaart).

meeste tvkaarten hebben geen hardware compressie, behalve bv de hauppauge wintv pvr, die heeft hardware matige mpeg 2 :P , je kunt meestal het beestje hjuv of mjpeg gebruiken, zonder compressie zit je schijfje namelijk zo vol ;), divx strekken de meeste pc niet op full res (768x576), 352x288 lukt meestal wel.

Om deinterlacing te doen, kun je het beste een input selecteren die 2x zo hoog is en die onthefly filteren naar 1x.

klopt, maar kost nogal veel tijd, snelle pc, en een grote hd, daarom zou capturen met dscaler wel makkelijk zijn

Audio pak ik meestal uncompressed, neemt toch maar 650MB per 74 minuten in - en m'n IDE harddisken trekken die (totale) bandbreedte toch wel.

we zijn niet allemaal aan die luxe gewent ;)

Lange stukken kun je het beste doen middels de Span functie (of hoe het ook al weer heet), dan wordt een capture over meerdere AVI verspreid, zodat je niet beperkt bent aan de maximum filesize van je FileSystem (Fat16/32/NTFS etc).

goeie tip

Veel succes!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
VirtualDUB kan wel kanalen kiezen, tenminste ik wel met de standaard WDM drivers van http://btwincap.sourceforge.net/

Het is wel even zoeken waar je kanalen kan switchen, maar het zit erbij.

Alleen met die WDM drivers heb ik wat andere problemen: [topic=498107/1/25]

De standaard Hauppauge drivers ondersteunen geen hogere res als 352x288 en op die res zijn de subtitles lastig leesbaar

Maximum filesizes:
FAT: 2 gigabyte
FAT32: 4 gigabyte
NTFS: net zo groot als je HD

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 16:03 schreef TweakerNummer het volgende:
VirtualDUB kan wel kanalen kiezen, tenminste ik wel met de standaard WDM drivers van http://btwincap.sourceforge.net/

Het is wel even zoeken waar je kanalen kan switchen, maar het zit erbij.

Alleen met die WDM drivers heb ik wat andere problemen: [topic=498107/1/25]

De standaard Hauppauge drivers ondersteunen geen hogere res als 352x288 en op die res zijn de subtitles lastig leesbaar

Maximum filesizes:
FAT: 2 gigabyte
FAT32: 4 gigabyte
NTFS: net zo groot als je HD
Kun jij mij misschien vertellen hoe het instellen van de TV tuner via de btwincap drivers nou precies in zijn werk gaat? Als ik de TV Tuner oproep vanuit een Directshow of VfW applicatie, krijg ik het volgende venster te zien:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/d.debuisonje/got/btwincap_tuner_window.jpg

De vraag is: wat moet ik hiermee? :? Ik bedoel, als ik op AutoTune klik, dan loopt hij inderdaad alle zenders af, maar hij slaat ze kennelijk niet op. Wat is de bedoeling nou? Dat ik handmatig al die kanalen onthoud (terwijl ze tijdens de autotune razendsnel langskomen) en met een potloodje opschrijf? Dat lijkt me sterk. |:(

Kan iemand me hier verder helpen? Want het enige wat ik nog wil weten is hoe ik nou kanalen kan opslaan en selecteren in Directshow en VfW applicaties zoals Amcap en Virtualdub.

Bij voorbaat dank! :)

Verwijderd

Ik had het overigens niet zo erg gevonden als ik gewoon met een applicatie de zender kon kiezen, applicatie afsluiten en vervolgens Virtualdub opstarten om precies DIE zender te capturen.

Helaas werkt dat dus alleen in Win9x met de standaard Hauppauge drivers. WDM drivers (zij het van Hauppauge zelf of de btwincap drivers) staan dit kennelijk niet toe. :(

Maar als iemand me dus kan vertellen hoe ik het makkelijkst met die btwincap WDM drivers mijn zenders kan instellen, dan zou ik dat erg op prijs stellen. :)

Verwijderd

Ik weet gewoon zeker dat ik iets over het hoofd zie.

Wellicht iets ongelooflijk triviaals... |:(

Anyone care to enlighten me, please? :?

Verwijderd

Het is zo'n bitch om al die zenders handmatig in te stellen, zeker aangezien ik kennelijk nergens standaard frequenties zoals op van de frequentietabel van mijn kabelbedrijf direct kan invoeren. :(

Kan iemand misschien uitsluitsel geven?

Oh, ik wist dat ik een ander topic had moeten openen. Met de huidige titel gaat men er waarschijnlijk vanuit dat het specifiek om Dscaler gaat. Dat is niet het geval... :'(

Verwijderd

Ben ik dan de enige die dit probleem is tegengekomen?

Dat lijkt me sterk... :?
Pagina: 1