Hoe autoradio als MP3-speler gebruiken ?

Pagina: 1
Acties:

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Ik zou graag een draagbare mp3-speler op mijn autoradio(Kenwood KDC-96R) willen aansluiten.
De enige mogelijkheid die ik zelf zie is de mp3-speler op de CD-wisselaarkabel aan te sluiten, alleen
vind ik geen schema van de draden in de vierkante stekker waarop ik alles moet aansluiten.
Kan iemand mij hierbij helpen?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

http://www.mp3car.com/hardwarecats.asp?Type=H&Cat=M

De meest simpele oplossing....

Anders moet je gewoon naar de kabeltjes kijken. Line input kabeltjes zijn meestal van die afgeschermde kabeltjes . Als het 1 grote draad is die naar de stekker gaat moet je effe het dekseltje van de radio oplichten en kijken naar wat erop lijkt en doormeten welke pennen het zijn op de stekker.

Maar kan je zonder wisselaar de radio toch op een aux of wisselaar mode krijgen :? zo niet kan je net als Sony die line-in niet direct gebruiken. Sony heeft wel een XA-107 module waarmee 2 line inputs op de wisselaaraansluiting gecreëerd kunnen worden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Moris
De eenvoudigste oplossing had deze recente kabel geweest, zie volgende url:
http://www.kenwood.nl/products/caraudio-list.asp?sif2=19&sif3=58&pid=131
Alleen heb ik bij mijn oudere radio-cd een vierkante in de plaatst van een ronde stekker.
Daarom vind ik geen andere en eenvoudigere oplossing dan de vierkante kabel bloot te leggen, om hierop aan te koppelen met een andere kabel.
Zo kan ik nog steeds het het geluid regelen via de radio zelf, maar dan moet ik de kleurcode wel kennen.
Ik heb dus nodig een ground, een links kanaal, een rechts kanaal en een brug om de aux te activeren op de radio.

Verwijderd

Heb je er ook een versterken instaan?? Dan moet je zelf de kabeltjes ff verbouwen en er een hooftelefoonsnoertje voor slopen, die stop je dna in je minidisc, cd speleer, mp3-speler en dan wordt alles via je versterker versterkt.....

Zo heb ik ook een radio box gebouwd, reuze handig, je kan er alles op aan sluiten.....

• Moris
Op dinsdag 07 mei 2002 22:15 schreef X-X-X het volgende:
Heb je er ook een versterken instaan?? Dan moet je zelf de kabeltjes ff verbouwen en er een hooftelefoonsnoertje voor slopen, die stop je dna in je minidisc, cd speleer, mp3-speler en dan wordt alles via je versterker versterkt.....

Zo heb ik ook een radio box gebouwd, reuze handig, je kan er alles op aan sluiten.....
Ik heb inderdaad een versterker in de wagen staan.
Als ik het overweeg om met verloopstekkers de mp3-speler aan te sluiten op de hoofdtelefoonuitgang krijg ik dan geen vervorming of bromgeluid door het volume van de mp3-speler te regelen?
Mijn oorspronkelijke bedoeling is dit via de line-out van de mp3-speler in de plaats van de hoofdtelefoonaansluiting en zo dan op die manier de regelingen zoals volume via de autoradio te regelen.
Tenzij er geen andere oplossing is en er geen bromgeluid ontstaat wil ik het geheel aansluiten via de hoofdtelefoon-uitgang van de mp3-speler.