Toon posts:

een tweede beschaving

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je aanneemd dat antimateri bestaat ( en dat doe ik)

dan kun je dus van die positronen en co ook anti molekulen bouwen en dus ook anti mensen maken :)

Das een idee
iedereen heeft dus een min kloon vanzichzelf
voeg je ze samen word je een gamma straaltje :)

• Infinithlon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-01 19:01

Infinithlon

i was there!

Wat als je weet dat antimaterie bestaat en dat er al positronen bestaan???

Know your current events dude...

when i wake up people take up mostly all of my time!

Verwijderd

Topicstarter
ok ok ik zal het berichtje ff aanpassen

weet ook wel dat het er is maar mischien tweifelen mensen eraan

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:40

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
twijfelen ;)

nah, ik geloof daar niet zo erg in, bovendien, wat moet ik ermee? die antimens, als ik die tegenkom, ben ik dan ineens een gammastraaltje? volgens mij zouden er dan veeel meer mensen spoorloos verdwijnen..

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Dat er anti-materie bestaat wil nog niet zegggen dat er een anti-jij is. Wat wil je met deze thread zeggen?

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
jah.. als ik je goed begrijp neem je het 1 op 1 ... maar wie zegt dat de antimaterie op dezelfde manier gerangschikt is?...

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Uitgaande dat het stabiel is dan kun je ze nog gewoon waarnemen hoor

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Je schijnt te denken dat antimaterie iets heel vreemds is. Dat is het niet, de naam is misschien wat ongelukkig gekozen, maar antimaterie is gewone materie. het gedraagt zich precies hetzelfde als gewone materie. het enige verschil is dat het een tegengestelde lading heeft.

En het heeft de vervelende eigenschap dat het zichzelf annihileert als het zijn tegenpool tegenkomt, maar die eigenschap heeft gewone materie ook!

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Heel leuk allemaal, maar hoe dacht je die anti-jij tegen te komen? Hij kan niet door de atmosfeer, zonder de lucht in gammastraaltjes te veranderen...

Interessanter is de discussie of anti-materie in grote hoeveelheden bestaat. Dat anti-materie bestaat, lijkt me wel bewezen, er zijn heel veel kernreacties waarbij positronen gedetecteerd zijn (of je moet volhouden dat positronen gewoon electronen zijn, die terug in de tijd reizen zoals prof. 't Hoofd (nobelprijswinnaar) zegt, maar die gelooft ook dat electronen eigenlijk piepkleine zwarte gaten zijn, en dan vind ik 't wel heel vaag worden...).

In het jonge heelal was er alleen straling en dus moet op een gegeven moment uit die staling materie en anti-materie gevormd zijn. In gelijke hoeveelheden dus!! Het is dus de vraag wat er met die materie gebeurd is. Volgens mij kunnen er twee dingen gebeurd zijn:

- Door een 'symetriebreking' is er meer materie, dan anti-materie gevormd. De antimaterie wordt helemaal opgebruikt in een reactie met de kleinere hoeveelheid materie. Er blijft dus materie over die het heelal vormen waar we nu in leven.
- De materie en anti-materie gaan een eigen weg. Er bestaan dan dus grote hoeveelheden anti-materie (misschien dus ook wel hele sterrenstelsels met planeten en anti-jij's).

Welke is waar? Iemand meer info?

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat ik er van gehoord heb is de eerste mogelijkheid de ware. Er was een constante die iets verschilde voor materie en antimetarie, waardoor er op iedere 10^30 deeltjes een extra materie-deeltje ontstond.

Nu weet ik niet zeker of dit in een gewoon, een inflatie of in alle Big Bang-modellen gold.

Ik zal eens even kijken.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Sure enough, in 1964 two researchers named Fitch and Cronin were looking at decays of the K meson. Particles like the K can decay to lots of different sets of particles, and there's a probability for each decay mode. The anti-K should be expected to decay to antiparticles of these sets with the same probabilities. But one decay was found for which the K and anti-K probabilities were different by about 0.2%. Many further tests have shown that this difference is real, and that CP violation is real.[/quote]Van <a href="http://www.room103.com/archive/q_antimatter.htm">Antimatter?</a>

K-mesonen gedragen zich dus in ieder geval anders als materie dan als antimaterie.

Verrot, ik moet een andere computer zoeken... Ik post zo verder.

Lord Daemon

Verwijderd

Cronin boy, Go fitch!

;)

Verwijderd

Topicstarter
maar wat gebeurt er dan met licht in de buurt van anti materie?

dat duwt dan toch alle positronen naar de kernen toe?

hoe kun je die genen dan zien?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Waarom duwt licht positronen naar de kern van het anti-atoom toe? Het foton is zijn eigen anti-deeltje, dus gedraagt het zich tegenover positronen net zo als tegenover elektronen. Bovendien zijn de mechanica wetten voor materie en antimaterie gelijk; immers de antimaterie heeft ook een positieve massa.

Weet je hoe vaag je je voelt als Altavista het volgende weet te producere: 'Shop the web on +symmetry +antimatter' ?

Nou ja, ik zie nu verder even niets. Kijken of ik iets kan vinden in mijn dictaat van vorig jaar.

Lord Daemon

Verwijderd

Topicstarter
hmmz jullie willen dit via de natuurkunde doen, ook goed

ff mezelf es wat meer verdiepen in deze niet zo vast staande kost

(dat kost relatief gezien weinig tijd want heb tijd zat :) )
Pagina: 1