Toon posts:

router en ipx/spx en allerlei vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
okay een vraag wat is DMZ???? ik heb deze instelling op em router , werkt perfect kan nu weer alles en al me poorten staan open ..(even wel een firewall op em computer gezet hehehehe:-)
maar wat is dmz nou en kan ik er meerdere instellen??? heb een edimax 6004 router. Okat tweede vraag wat is nou ipx/spx en hoe stel ik dit in??? me router kan het aan maar hoe weet ik niet. is het beter dan tcp/ip en sneller?

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Hoewel jij waarschijnlijk dit probleem moeilijk vindt, is het een typische beginners-zoekvraag. Je kunt de informatie die je wilt hebben namelijk uitstekend vinden via zoekmachines en dergelijke.

In het algemeen valt er [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/47279]hieruit[/url] op te maken dat je veel vragen opent waarop je met een beetje moeite eenvoudig een antwoord kunt vinden. Doe dus een beetje beter je best, en open niet alleen zelf topics maar probeer ook anderen te helpen (want dat is waar GoT om draait :7).

Toch zal ik je even op weg helpen:

IPX/SPX is een verouderd protocol dat vroeger werd gebruikt op netwerken. Tegenwoordig wordt overal TCP/IP voor gebruikt, omdat dat veel beter, sneller en betrouwbaarder is.

Wil je weten wat DMZ betekent, dan kun je op Whatis.com terecht: http://searchwebmanagement.techtarget.com/sDefinition/0,,sid27_gci213891,00.html

Verwijderd

Topicstarter
thanks, i love you

Verwijderd

he dennis, lukt het al? Hoor ik nou is je vriendin zwanger?
Maare je router werkt niet echt hè, als ie klaar is moet je het maar effe zeggen, dan zullen we hem voor je testen.

KAAS ON AIR }:O

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:33
Op maandag 06 mei 2002 21:15 schreef Kjev het volgende:

Tegenwoordig wordt overal TCP/IP voor gebruikt, omdat dat veel beter, sneller en betrouwbaarder is.
Dat is een aparte discussie waard... >:)

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Was ipx/spx niet een protocol die ontwikkeld is door novell.
En ik geloof dat bij de nieuwste novell deze protocol nog steeds gebruiken kan.
Ik geloof ook niet dat deze langzamer is.
Ik bedoel hoe kan je zeggen dat een protocol langzaam is.
IPX/SPX heeft verschillende nadelen invergelijking met TCP/IP. Maar heeft ook een paar voordelen.
Er zijn ook nog verschillende versies van IPX/SPX.

Maar hoe het allemaal precies zat ???????
Pagina: 1