RPC server niet gevonden?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-06 16:36
Als ik een printer wil installeren op me computer dan krijg ik een foutmelding: Kan bewerking niet voltooien. De RPC-server is niet beschikbaar.
Hoe verhelp ik dit?
Ik draai winnt 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Probleem komt bekend voor. Gebeurt wel vaker bij NT4. Meestal krijg ik de zaak nog geredt door de map \winnt\system32\spool\drivers helemaal leeg te gooien en daarna de registry door te spitten naar printerdrivers. Verwijder deze ook allemaal. Daarna een keer booten en dan op hoop van zegen nog een poging wagen. Lukt dit niet dan installeer ik de NT helemaal opnieuw.

Welke printer heb je ? toevallig een HP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
Eeuhh.. jah inderdaad een HP maar ik kan echt niet NT opnieuw installeren dat gaat gewoon niet :S :'( is er geen andere oplossing? Het is namelijk PC van een bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 20:29 schreef Sonic- het volgende:
Eeuhh.. jah inderdaad een HP maar ik kan echt niet NT opnieuw installeren dat gaat gewoon niet :S :'( is er geen andere oplossing? Het is namelijk PC van een bedrijf...
Ik zou gewoon die driver map onder winnt eens weggooien en de registry doorspitten naar verwijzigingen naar die printer. Tot nu toe heb ik meer dan de helft van de pc's kunnen redden hiermee.

Ik heb net nog effe gezocht op www.microsoftcom/technet maar kon zo niks vinden. Misschien dat bellen met HP helpdesk iets brengt.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 18:25
installeer het laatste service pack eens opnieuw.

Dat deed bij mij het geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
ik probeer eerst wel die service pack, dat lijkt mij het veiligst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Die problemen komen wij ook vaker tegen op het werk...Hebben jullie toevallig een Novell Client geinstalleerd?? Zoja, opnieuw installeren, of upgraden. Zoniet, dan is het servicepack idd een goede keuze (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49121

Wellicht een domme opmerking, maar draait de Spooler-service wel?
Pagina: 1