Heel vaag probleem met abit kt7

Pagina: 1
Acties:

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Laatst tweedehands mobotje gekocht met mem en proc. Vandaag dus aangesloten: bij de eerste keer opstarten een cmos error. Na een aantal keer herstarten en cmos reseten en een paar vage handelingen ging die dus weg.

Daarna werkte ie wel en de twee hdd die eraan hingen geformat. Daarna 1 van de schijven eraf gehaald, cdrom eraan en weer booten. Nu wordt helemaal niks herkend. Geen cd-rom, geen hdd niks. Hij start alleen op via de opstartflop. Het vreemde is ook dat de cd-rom en hdd geen stroom krijgt. Als de hdd en cd-rom op een andere voeding zit lukt het wel, en op de voeding van het mobo met de datakabel eruit gaat ie ook gewoon aan. Iemand die weet wat het probleem kan zijn.

ps: net dus weer ff geprobeerd: cd-rom en hdd krijgen wel stroom, geen beeld :?

Verwijderd

Zit er geen gerantie meer op mainboard anders Abit ff mailen repleyen meestal wel heb trouwen ook KT7 gehad ook vaak vage mem problemen. Maar heb hem doorverkocht >:)

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 18:10 schreef gotties het volgende:
Zit er geen gerantie meer op mainboard anders Abit ff mailen repleyen meestal wel heb trouwen ook KT7 gehad ook vaak vage mem problemen. Maar heb hem doorverkocht >:)
Rara wie hem nu heeft :+

Maarre, hoeveel watt is je voeding?? misschien trektie het wel niet :)

Verwijderd

toen ik een nieuwe PSU in mijn bakje hebt gestopt werkt mijn pc ook niet,eerst boot het op en ziet mijn hdd's niet enz,dan ziet het mijn cd drives niet.Met oude PSU werkt het fijn.
Ik heb toen mijn plextor niet aan gesloten en werkt alles weer met nieuwe PSU.Met Plextor niet .

Plextor vervangen werkt alles wel.Dus het kan zijn dat jij ook een cd drive prob hebt of zo.

Was gek bij mij dat het met de oude PSU wel werkt en met mijn nieuwe enermax 350w niet..

K'zal zeggen begin met 1 hdd op ide 1 master dan 2'de hdd of een cd drive op ide 1 slave en zo en kijk wanneer hij het niet doet..

• ajampaniki
Na hij deed het ff, maar de hdd veranderd steeds heel vreemd van grote. Echt zo vaag. Fdisk werkt dus wel maar echt vaag.

• ajampaniki
schop

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Op maandag 06 mei 2002 21:35 schreef ajampaniki het volgende:
schop
Ja schop.... beantwoord dan ook zo'n vraag als wat voor PSU je d'r in hebt liggen. Zo heeft 't allemaal geen zin natuurlijk.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• ajampaniki
Op maandag 06 mei 2002 21:46 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Ja schop.... beantwoord dan ook zo'n vraag als wat voor PSU je d'r in hebt liggen. Zo heeft 't allemaal geen zin natuurlijk.
Na tligt niet aan de voeding als je ff gelezen hebt. alles start nu gewoon op hoor. allen zit iets goed fout met de ide's

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Op maandag 06 mei 2002 22:31 schreef ajampaniki het volgende:

[..]

Na tligt niet aan de voeding als je ff gelezen hebt. alles start nu gewoon op hoor. allen zit iets goed fout met de ide's
Ik kan het er niet zo uit opmaken, maar alla. Andere IDE kabel geprobeerd? BIOS? Toch zou ik ook een andere PSU proberen, you never know.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 18:11 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

Rara wie hem nu heeft :+

Maarre, hoeveel watt is je voeding?? misschien trektie het wel niet :)
Mijn voedingen zijn allemaal 300W geloof dat het zo'n brakke Codegen was. Heb nu Aopen voeding met P4 stukken betersss :9~

• ajampaniki
Ok kheb ondertussen het probleem opgelost. Khad hem uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. toen herkende ie alles. Xp geinstalled en werkte perfect. Ff geprobeerd over te klokken en dat werkte ook goed maar op een gegeven moment kreeg ik een vage lijn door me beeld waar alle pixels door elkaar gingen staan en toen liep ie vast. Weer terug geklokt en weer opgestart: weer hetzelfde. Weer pixels door elkaar. daarna wilde ie helemaal niet meer starten. Niks op het beeld. Toenet weer geprobeerd maar ik krijg nu de hele tijd lange piepjes die ook niet ophouden.
Pagina: 1