Toon posts:

P166 MMX Echt supertraag

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst van iemand een P166 gekocht waar Win98 al opstond en dit draaide best redelijk. Ik wilde hem toch ff schoon hebben dus, format c: en opnieuw Win98 erop. Dit ging allemaal nog wel, totdat ik de resterende tijd zag! +/- 240 minuten, ik denk, na ja laat maar gaan, kan wel goedkomen... :) Installatie klaar en het ding echt supertraag, +1 minuut om een folder te openen. Nog Mandrake 8.1 geprobeerd maar dat duurt iets van 9,5 uur, :D
Er zit 32Mb Ram in, moet toch genoeg wezen voor Win98?
Weet iemand waaraan dit kan liggen? Ik heb nog een andere HD geprobeerd, maar dat maakt ook niks uit...

Verwijderd

cd rom naar de maan heb ik ook gehad

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ziet eruit dat of je cdrom dus kaduuk is. of mogelijk is je kabel gewoon rot.

Verwijderd

wat voor ram zit erin edo of sdram? gooi er anders 32 bij scheeld ooik ff wat hoor

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 17:40 schreef clockdevil14 het volgende:
wat voor ram zit erin edo of sdram? gooi er anders 32 bij scheeld ooik ff wat hoor
helpt ook maar niet bij het installen van windows en het zal zeker niet zo`n verschil opleveren van 285 naar 60 min
ik ghad in de pc uit mijn sig eerst 32 mb ram bij het installen van win merk je daar niks van.

Verwijderd

hmmm raar probleem
Op maandag 06 mei 2002 17:43 schreef computerboer22 het volgende:

[..]

helpt ook maar niet bij het installen van windows en het zal zeker niet zo`n verschil opleveren van 285 naar 60 min
ik ghad in de pc uit mijn sig eerst 32 mb ram bij het installen van win merk je daar niks van.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Juh, is je cdrom of flatcable ja :) Keb ut ook al een paar keer gehad..

Verwijderd

Topicstarter
D'r zit EDO ram, maar dat is wel en idee ja! ik zal ff kabeltje vervangen vanavond 's kijken of dat werkt, :)
En bedankt!

Verwijderd

Jullie zeggen allemaal dat het de cdrom is die kapot is, maarre,waarom start zijn map dan zo traag op (openen) :? ????
1 minuut om een folder te openen.

Verwijderd

Je computer is zo trag omdat het klezen van de CDROM en Harddisk slecht gaat.

Door een slechte kabelverbinding of vuile/bescahdigde CDROM is deze steeds bezig met foutcorrectie en dat duurt uuuuren ;)

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 18:02 schreef botmans het volgende:
D'r zit EDO ram, maar dat is wel en idee ja! ik zal ff kabeltje vervangen vanavond 's kijken of dat werkt, :)
En bedankt!
Een mmx heeft toch sdram geheugen?

• Faico
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Kan ook Edo ram zijn

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:00

Xanax959

relax...

Dit heb ik een keer gehad met een partitie fout, geklooid met linux, en toen had ik ineens 2 actieve fat32 opstartpartities op 1 harde schijf. Gevolg, ongelovelijk traag lezen van de gegevens op de harde schijf...

Atari portfolio Dos 2.11

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de CD-Rom ff bij de HD aangehangen en nu draait ie super, niet gedacht dat zo'n oud dingetje nog zo lekker kon draaien, :) Ik heb nu alleen een schijf van 500Mb in plaats van 2,3GB, met fdisk gekeken en Partition Magic 7, maar die zien niks vreemds... :? Dit is na de poging om Mandrake 8.1 te installen...

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:31
Op maandag 06 mei 2002 20:28 schreef ureal het volgende:

[..]

ligt aan het mobo

Verwijderd

Op woensdag 08 mei 2002 11:02 schreef botmans het volgende:
Ik heb de CD-Rom ff bij de HD aangehangen en nu draait ie super, niet gedacht dat zo'n oud dingetje nog zo lekker kon draaien, :) Ik heb nu alleen een schijf van 500Mb in plaats van 2,3GB, met fdisk gekeken en Partition Magic 7, maar die zien niks vreemds... :? Dit is na de poging om Mandrake 8.1 te installen...
Dan is die HD niet goed gejumpered en wordt hij (bij aanwezigheid van een slave) beknot tot 500MB :(

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15
Op maandag 06 mei 2002 20:28 schreef ureal het volgende:

[..]

Eehhh nee hoor, wat Sjoak al zei...

Kijk, mijn oude Pentium 233 MMX zit op een Asus SP97-V en daar kunnen 4 reepjes EDO-RAM op :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 mei 2002 11:25 schreef Dalik het volgende:

[..]

Dan is die HD niet goed gejumpered en wordt hij (bij aanwezigheid van een slave) beknot tot 500MB :(
Ok, dank! Is allemaal al weer een tijdje geleden, die oude zooi, :z

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

500MB :?
Staat je bios op CHS ofzo :?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:47
Ik heb ook een keer een windows installatie van 2 uren meegemaakt, had ik van een K6/2-400 de L1 cache op disabled staan, kijk daar ook ff naar, want een Pentium 166MMX zonder L1 cache is nog veel slomer :(

Verwijderd

Topicstarter
HAd ik al naar gekeken, het was de 2e IDE poort, die is een beetje gaar. Win98 staat er nu op en draait perfect, uptime van 20 uur nu, :o

Ik ga nu ff kijken of ik dat 500Mb probleem kan oplossen met de jumpers...

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 08 mei 2002 19:01 schreef botmans het volgende:
HAd ik al naar gekeken, het was de 2e IDE poort, die is een beetje gaar. Win98 staat er nu op en draait perfect, uptime van 20 uur nu, :o

Ik ga nu ff kijken of ik dat 500Mb probleem kan oplossen met de jumpers...
Nee in je bios moet je harde schijf niet op CHS staan. En nee dat los je niet op met jumpers...

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 08 mei 2002 16:15 schreef _JGC_ het volgende:
Ik heb ook een keer een windows installatie van 2 uren meegemaakt, had ik van een K6/2-400 de L1 cache op disabled staan, kijk daar ook ff naar, want een Pentium 166MMX zonder L1 cache is nog veel slomer :(
Ik heb een keer zowel de L1 als de L2 cache van mijn celeron uitgezet, toen duurde alleen maar het opstarten van windows een half uur ofzo :z (of was het nou langer?)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff in de BIOS gekeken en daar stond alles op autodetect, de keuzes waren verder CHS, Logical Block, Extended CHS...
Ik hem op Logical block gezet maar geen succes, :?

Verwijderd

Topicstarter
Zit daar niks in dan wat Dalik zei over de jumpers??

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op woensdag 08 mei 2002 19:27 schreef botmans het volgende:
Ik heb net ff in de BIOS gekeken en daar stond alles op autodetect, de keuzes waren verder CHS, Logical Block, Extended CHS...
Ik hem op Logical block gezet maar geen succes, :?
Zet eens op extended CHS. Eventueel even handmatig al die gegevens over cylinders enzo invoeren (staan op je hd, op de behuizing).

Pagina: 1