[Geh] Compaq Deskpro XL 6200, DIMM, inkeping prob

Pagina: 1
Acties:

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020
Hallo,
Ik heb als servertje een Compaq Deskrpo XL 6200, met maar liefst 32MB geheugen (2x 16MB, EDO DIMM volgens de partlist). Nu kon ik goedkoop van iemand ander Compaq EDO DIMM geheugen overkopen, 2x 32MB. Alleen, dat geheugen past niet in de geheugen bankjes omdat de inkeping in het kleine deel van de module iets teveel naar rechts (of links weet het zo niet uit mn hoofd) zit. Puur een 'mechanisch' probleem dus. Volgens mij heeft het precies dezelfde specs, technisch gezien. Ik vraag me dus af of ik eventueel met een schilmesje of klein vijltje die inkeping iets kan verplaatsen (tis maar 2,5mm ofzo, raak daarbij ook geen pinnetjes kwijt ofzo). Iets zegt mij dat Compaq die inkeping niet zelf heeft bedacht maar het iets is met voltages (dus dat ergens de specs niet van kloppen), of het zou kunnen dat Compaq om zichzelf te beschermen gewoon iets kleins heeft veranderd zodat er geen ander soort modules in passen.

Wie o wie heeft er tips of ervaring mee of whatever.. :)

Alvast bedankt!

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Je hebt grote kans dat het registered of buffered geheugen is dat niet in je mobo past omdat jij nonregistered geheugen moet gebruiken. Als 2e optie kan het ook nog zijn dat je zelf 5v edo hebt en dat die andere simmetjes 3,3v zijn. Dan passen ze ook niet.....

Dus ook niet als je ze gaat vijlen >:)

De kick van Electric!

• djazete
weet iemand een methode om aan de hand van de codes op de chips te achterhalen wat voor type/voltage etc het geheugen is..? dan kan ik het namelijk even die hard nakijken want van die compaq documenten word ik niet echt wijzer van..
tnx iig

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Het geheugen wat jij nodig hebt is buffered edo.. (5V)..

Die gewone dimms die je nu hebt zijn helaas unbuffered.. Vandaar het nokjes-verschil..

(Heb toevallig zelf ook een XP 6150, welke op de processor na identiek is).
Dit type geheugen zit ook en meerdere p-pro servers (in ieder geval die van compaq), dus misschien dat je daarvoor nog ergens iets kunt vinden.. Oude proliant/prosigna ofzo..

• djazete
hmm okay. tnx..

misschien wil iemand dat buffered wel ruilen met unbuffered.. :) daarmee zou ik wel geholpen zijn denk ik :)
amar da's meer iets voor vraag en aanbod. Bedannkt in ieder geval. dan ga ik ook niet zitten vijlen :)