Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea
Misschien kun je hier iets mee:
http://www.crusoe.net/~jeffp/sexeger/
Het geeft in ieder geval meer informatie over je probleem.
Op de Perl website wordt trouwens gezegd dat het gebruik van reverse niet zoveel performance-verlies oplevert, aangezien reverse erg efficient is in vergelijking met de regex-engine in 't algemeen en de meeste regexes die gebouwd worden in 't bijzonder.
(Misschien ten overvloede: een modifier die dat doet, bestaat dus (nog) niet.)
http://www.crusoe.net/~jeffp/sexeger/
Het geeft in ieder geval meer informatie over je probleem.
Op de Perl website wordt trouwens gezegd dat het gebruik van reverse niet zoveel performance-verlies oplevert, aangezien reverse erg efficient is in vergelijking met de regex-engine in 't algemeen en de meeste regexes die gebouwd worden in 't bijzonder.
(Misschien ten overvloede: een modifier die dat doet, bestaat dus (nog) niet.)
* muba juigt!
Danku! Hrrmz wel stom dat op die websites stond dat het dus wel zou kunnen met regexp dingen, maar dat het uiteindelijk dus moet met normale Perl commando's.
Danku! Hrrmz wel stom dat op die websites stond dat het dus wel zou kunnen met regexp dingen, maar dat het uiteindelijk dus moet met normale Perl commando's.
Inderdaad, sexeger heb ik nog krom om gelegen 
Maar wat wil je precies doen dat je niet met een 'gewone' regex kunt bereiken en ook niet met een simpele 'reverse'?
[edit]
Zocht dus toch gewoon naar 'reverse'
Maar wat wil je precies doen dat je niet met een 'gewone' regex kunt bereiken en ook niet met een simpele 'reverse'?
[edit]
Zocht dus toch gewoon naar 'reverse'
'K wou n getal ombouwen naar iets duidelijk leesbaars:
1452367 wordt 1.452.367
Mijn regexp: s/(\d{3})/$1,/g
Leverde op: 145.236.7
Ik wist van te voren ook wel dat het dit zou gaan opleveren, daarom zocht ik ook die modifier om het van rechts naar links te doen... maar met 2 maal reversen kom je er ook.
1452367 wordt 1.452.367
Mijn regexp: s/(\d{3})/$1,/g
Leverde op: 145.236.7
Ik wist van te voren ook wel dat het dit zou gaan opleveren, daarom zocht ik ook die modifier om het van rechts naar links te doen... maar met 2 maal reversen kom je er ook.
s/(\d{3})(?=(?:\d{3})+$)/$1,/g
ofzo zou ik dan eerder doen. Maar liever nog gewoon een number formatting functie
ofzo zou ik dan eerder doen. Maar liever nog gewoon een number formatting functie
Waarom die $ in je regexp? Dat is einde-string, maar dat hoeft er niet per se te staan. Wat voor number-formatting functies zijn er zoal dan?
Hij is wel noodzakelijk voor de goede werking van regex, de setjes drietallen moeten immers raken aan de achterkant van de string (als daar 1 of 2 cijfers tussen kunnen zitten heeft het hele idee van drietallen geen zin).MUBA: Waarom die $ in je regexp? Dat is einde-string, maar dat hoeft er niet per se te staan.
Je hebt gelijk als het gaat om niet-gehele getallen, dan zou je naar een decimaalteken moeten kijken ipv naar een eol-anchor.
Je zou dan zoiets kunnen krijgen (punten tussen duizendtallen en komma als decimaalteken):
code:
1
| s/(\d+?)(?=(?:\d{3})+(?:$|,))/$1./g |
Volgens mij voldoet printf() of sprintf() hier alWat voor number-formatting functies zijn er zoal dan?
Pagina: 1