Toon posts:

Probleem met ADSL+Sharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al een tijdje ADSL, en eerst deelde ik dit met de PC van me Pa, met ICS van Windows 2000: werkte perfect.

nu had ik dus een tijdje geleden een oud pentium 1 barrel gekregen (133 mhz, 16 mb ram), en ik dacht, daar maak ik een router van.

heb ik dus gedaan. allereerst Winroute Lite geprobeerd, deed het maar half. daarna Winroute Pro, toen kwam ik erachter waarom Lite het maar half deed: Connection limit aanpassen in register.

Toen werkte het dus allemaal (altans, dat dacht ik). Het probleem is namelijk dat na een tijdje, meestal na een dag ofzo, of als ik een half uur met 50 kbps aan het downloaden ben, de internet verbinding er uit ligt. winroute zegt daarentegen dat ik gewoon verbinding heb, maar als ik dan een browser opstart, staat daar maar de hele tijd: Finding gathering.tweakers.net...., en daarna wit scherm met "this page cannot be displayed" (dacht ik). dit gebeurt ook als ik op die brakke pentium een browser opstart.

nu werd ik dat een beetje zat, en heb ik vandaag Sygate geprobeerd, maar na een tijdje zelfde resultaat: proggie zegt dat alles in orde is, maar surfen: ho maar.

wat is het probleem? ligt het aan Wanadoo ADSL? of doe ik iets fout? wat kan ik anders nog proberen? win2k draait niet op zo'n oude bak, en er zit geen floppydrive in, dus Freesco is (voorlopig) ook geen optie.

alvast bedankt!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Ik heb dat ook maar dan met de DrayTek Vigor 2200E.

Bij mij werkt een modem reset altijd wel.

Volgens mij klapt de modem eruit bij lange grote downloads :?

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Heb je met Winroute wel de 'IPfragmode' grap toegepast? Zoek maar eens op GoT.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
kun je als je niet meer kunt surfen wel pingen?? bijvoorbeeld naar het ip van de dns van je provider??? (probeer eens een ping naar 62.251.0.6 dit is de dns van hccnet)
Wat voor modem heb je?? bij een speedtouch home van alcatel op ethernet is het misschien wel een optie om het te tweaken. dan heb je die pc ertussen niet meer nodig...dan is je modem ook meteen router. ook hier heb ik af en toe wel eens hetzelfde probleem gehad als wat jij hebt....maar bleek dus bij de provider te zitten. Heel soms dat je effe je modem uit en aan moet zetten en daarna draait ie weer door.......

iRacing Profiel

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Sorry hoor... maar ff in anti-Winhoos-modus;

Gewoon de hele zooi eraf rotten en FreeSCO gaan draaien (uiteraard wel met 2 NIC's :P )

Ik heb in het verleden flink wat pakketten geprobeerd... allemaal storten ze op gegeven moment in... de 1 wat eerder dan de ander... en sinds XP was het helemaal janken...
Omdat ik ook LAN party's hostte werd ik hier helemaal niet lekker van |:(
Toen maar overgestapt naar FreeSCO (kan al op een 386 met 8Mb ;) )
Ik draai nu 24*7 met 5 pc's erachter... echt vlekkeloos *D

Er is toch wel een half uurtje waarbij je een floppy kan lenen van een andere machine en FreeSCO op z'n HDD kan knallen ?!

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Topicstarter
ff dan wat vraagjes over Freesco:

ondersteunt het mijn nic's? ik heb een "NE 2000 Compatible" en een "Realtek 8139"

kan je met Freesco ook printers delen? vond ik namelijk wel handig van me huidige opstelling.

draait het ook gewoon op een HD? dan kan ik later als ik weer een floppydrive heb het gewoon op me floppy copieeren.

kan ik pingen naar andere site's? ik denk het niet, want er staat: finding gathering.tweakers.net... als hij kan pingen staat er : opening gathering.tweakers.net... toch? het is iig geen dns probleem, want ik kan ook me email niet chekken, en msn gaat er ook uit...

ga ik vanavond maar eens aan Freesco beginnen.....
is het lastig te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
freesco.org ligt eruit??

tweaken van me Speedtouch Home lukt niet... lang verhaal, niemand had een oplossing

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Op maandag 06 mei 2002 18:54 schreef schaapie het volgende:
freesco.org ligt eruit??

tweaken van me Speedtouch Home lukt niet... lang verhaal, niemand had een oplossing
Vertel het probleem es, misschien kunnen we je helpen?

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op maandag 06 mei 2002 18:42 schreef schaapie het volgende:
kan ik pingen naar andere site's? ik denk het niet, want er staat: finding gathering.tweakers.net... als hij kan pingen staat er : opening gathering.tweakers.net... toch? het is iig geen dns probleem, want ik kan ook me email niet chekken, en msn gaat er ook uit...

ga ik vanavond maar eens aan Freesco beginnen.....
is het lastig te installeren?
ok, dat er staat finding gathering.tweakers.net wil niet zeggen dat hij niet kan pingen. Probeer nu maar gewoon de dns van je provider te pingen, dan weet je of je iig de provider kan bereiken of niet.....zo ja, dan moet je alleen nog even je dns-server adressen nakijken...als die goed staan, dan lijkt het erop dat de dns van de provider niet goed functioneert. Zo nee, dan zit het in je verbinding....elimineren van de mogelijkheden dus.

Freesco is niet zo heel moeilijk te installeren, je moet alleen wel heel goed lezen wat er op je scherm komt, en de vragen beantwoorden.....dan valt het verder reuze mee. Heb hem ook een aantal malen opgezet voor kabelinterpret en dat was met een uurtje wel gedaan. Dan draaide freesco ook meteen als dhcp. perfect

suc6 ermee

iRacing Profiel

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Lijkt mij dat je genoeg hulp hier kunt krijgen... :Y)

Gooi het eens in de groep zou'k zeggen... bij mij was het ook idd in een uurtje gepiept... en ik deed het ook voor het eerst (FreeSCOen bedoel ik dan he! :z )

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Een nog veel makkelijkere unixoplossing is coyotelinux....

Floppyrouter, met windows floppy creator...

kijk op www.coyotelinux.com......

Verwijderd

Oh ja , ondersteund allebei je nic's....:+
Pagina: 1