Op maandag 06 mei 2002 18:36 schreef DAzN het volgende:
En om nu nog te schermen met een Staroffice 5.2 full version... beetje oud.
Mja, wat wil je er dan opzetten? Soffice 6? Gaat geld kosten. Soffice 6-beta? Expired na een maandje ofzo. OOo? Biedt die wel dezelfde functionaliteit (begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot voorstander van OOo, maar niet alle source van Soffice is vrijgegeven, dus OOo heeft niet alle functionaliteit van Soffice).
Op dinsdag 07 mei 2002 10:33 schreef ACM het volgende:
Je kan ze zelf tegen elke 2.4 kernel 'hercompileren', maar bij mijn weten _mag_ redhat ze niet meeleveren.
Idd, de nVidia drivers mogen alleen in (semi-) source-vorm verspreid worden, niet in binary vorm. Erg irritante beperking imho.
Op dinsdag 07 mei 2002 10:37 schreef banaan-X het volgende:
Waarom niet? Ik draai KDE3 hier ook geoptimaliseerd voor PII/III (i686) op een Duron... Of is t bij een kernel toch ff iets anders?
Voor gcc is optimizen voor pII en pIII hetzelfde: i686 compile flag meegeven. Maar de pIII heeft nog wat meer features die de pII niet heeft (sse2 bijvoorbeeld, die jouw duron niet heeft). Hier maakt gcc 2.x nog geen gebruik van (3.x wel iirc).
Aangezien de athlon based cores afaik 100% pII compatible zijn zou een normaal programma gecompiled voor pII/pIII wel op een Duron moeten draaien.
Maar de kernel maakt ook met gcc 2.x al onderscheid tussen de pII en de pIII; de kernel heeft namelijk allemaal CPU-specifieke assembly in zijn source. Door in de config het juiste CPU type te kiezen wordt niet alleen door gcc geoptimaliseerd, ook de Makefiles gebruiken andere source voor andere architecturen (en types van die architecturen), dus met een pIII-compiled kernel op een Duron zou je wel degelijk problemen kunnen krijgen (pII weer niet als het goed is, omdat athlon cores pII compatible zijn).
Magoed, das allemaal een beetje iffy