Toon posts:

[.NET] Windows XP Style Buttons en W2k?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik weet hoe ik de Windows XP actige knoppen moet gebruiken in m'n dotNET applicatie (hoewel ik 't nogal omslachtig vind), maar ik vroeg me af of als ik dat doe het programma ook nog draait onder W2k (en W98 bijvoorbeeld). Want je past immers je executable aan.

Overigens, 'k heb de informatie van de volgende url:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dv_vstechart/html/vbtchUsingWindowsXPVisualStylesWithControlsOnWindowsForms.asp

Iemand enig idee?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gebruikt hij niet gewoon standaard die winxp knoppen? bij mij doet hij dat ieder geval wel.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, als ik hem op FlatStyle.System zet veranderd er volgens mij niets. 'k zal nog eens proberen.

Nope, er veranderd helemaal niets. Ik blijf die oude W98 buttons houden. 'k weet niet of je die URL gelezen hebt, maar die zal toch wel niet voor niets bestaan.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, er staat op die URL volgens mij ook een mechanisme om te controleren op het besturingssysteem. Misschien dat ik daar iets mee kan doen.

Verwijderd

Om je progje XP style te maken voeg je gewoon een manifest resource toe aan het bestand.

Oudere Windows versies doen hier niks mee, dan krijg je gewoon de old-style buttons. Het draait dus nog steeds op oudere versies.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, 'k heb ffies een programma geprobeerd te draaien onder W98 waar ik zo'n manifest in gedaan heb, maar dat vond ie niet zo leuk. Kreeg een vage foutmelding over een Exception die niet afgehandeld kon worden. Maar stond verder niet bij wat voor exception, alleen een threadid en en nog wat vage andere getalletjes.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 19:54 schreef jmezach het volgende:
Hmmz, 'k heb ffies een programma geprobeerd te draaien onder W98 waar ik zo'n manifest in gedaan heb, maar dat vond ie niet zo leuk. Kreeg een vage foutmelding over een Exception die niet afgehandeld kon worden. Maar stond verder niet bij wat voor exception, alleen een threadid en en nog wat vage andere getalletjes.
Dat is raar, dan heb je meer dingen veranderd. Alleen een XML bestand als resource kan de oorzaak daarvan niet zijn. Windows 98 doet daar echt niets mee.

Verwijderd

Heb je toevallig InitCommonControls() aangeroepen? Dat moet idd in een try catch... Door de manifest kan je app niet crashen...

Verwijderd

InitCommonControls moet je natuurlijk altijd aanroepen. Maar 98 zou toch niet moeten crashen zonder InitCommonControls, XP juist.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 21:08 schreef dev het volgende:
InitCommonControls moet je natuurlijk altijd aanroepen. Maar 98 zou toch niet moeten crashen zonder InitCommonControls, XP juist.
Nee, want volgens mij zit InitCommonControls alleen in de nieuwste versie (6) van de common controls. In '98 kan die die functie dus niet vinden... Maar mischien heb ik het fout

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 21:12 schreef KoenM het volgende:

[..]

Nee, want volgens mij zit InitCommonControls alleen in de nieuwste versie (6) van de common controls. In '98 kan die die functie dus niet vinden... Maar mischien heb ik het fout
InitCommonControls bestaat volgens mij ook al in oudere versies van Comctl. In bepaalde gevallen moest je het ook aanroepen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, 'k heb verder niet zo veel veranderd. Alleen die code die op die URL staat helemaal aan 't eind in m'n project gegooit, maar volgens mij kan dat het probleem niet zijn. Het probleem ligt blijkbaar ergens anders in m'n programma. 'k heb het programma nog niet eerder op een andere machine gedraait dan m'n eigen.
Pagina: 1