Ik heb een MSI K7T266 Pro2 Raid met 256 mb DDR geheugen gekocht, moet ik nu nog ergens opletten in het bios zodat het geheugen op goede snelheid loopt ??
Athlon XP loopt op een FSB van 133, en DDR loopt ook op deze bussnelheid, dus dat staat standaard goed. Misschien CAS 2/3 wijzigen, maar dat ligt eraan welk merk geheugen je hebt.
Volgens mij is het mobo "slim" genoeg om dat zelf wel te detecteren. Overklocken zal je het geheugen in ieder geval niet want het mobo kan (normaal) maar 266 mhz aan en ik neem aan dat je modulles dat ook zijn.
Op maandag 06 mei 2002 16:56 schreef Koeskoes het volgende:
meestal staan bij een nog niet veranderde bios alles op ze standaard instellingen. Bij mij was dat dus met 100 mhz fsb
Maar jij hebt denk ik een Athlon Thunderbird met een FSB van 100 mhz, en dan staat inderdaad 't geheugen standaard ook op 100 mhz. Als je een Athlon XP hebt, die een FSB van 133 heeft, staat ie standaard ook op 133 Mhz.
Ok bedankt allemaal, hij stond inderdaad standaard op 100 Mhz, ik heb dat meteen op 133 Mhz gezet dus voor het geheugen staat dan ook alles goed, ok duidelijk .