Welke digitale camcorder moet ik hebben?

Pagina: 1
Acties:

• Jex
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik (of eigenlijk mijn ouders :)) ga een digitale videocamera kopen alleen ik zie door het bomen het bos niet meer.

Ik weet wel wat ik er zo al mee wil doen.
De bedoeling is dat er instructie video's mee worden opgenomen, dus een goede geluids en beeld kwaliteit.
Ook wil ik er projecten mee gaan doen waarvoor een hoge beeld kwaliteit nodig is. En voor die projecten is het ook nodig dat er uit het film materiaal foto's kunnen worden gehaald van goede of (liefst)hoge kwaliteit.

Welke camcorder kan ik het beste kopen of welke features moet ik zekerweten hebben?
Het buget is vrij ruim.

phtnblst

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wij hebben pas een digitale cam gekocht. Dus wij hebben al onderzoek gedaan (men ma en ik )
Wij hebben de canon 550i
De beeldkwaliteit vind ik erg goed, (zeker als je em overzet ipv een hi8).

Foto's kan je vergeten. Je moet gewoon beelden halen uit de film, want geen enkele camera rond een zachte prijs kan dat echt goed. Die canon camera hadden wij overgines gekocht van de aanbieding van correct (met dat weekend)

Wij zijn erg tevreden over dat ding. de prijs was iets van 1299/1399 euro.

de zoom (22x optisch) is erg groot. Digitale zoom zit er ook op, maar dat zie je al snel. maar iig, 22x is veel!.

Er zit tevens ook software en een firewire kaart in. Voor geluid ben ik bang dat je voor consumenten op de camera nooit goed af bent. Een losse microfoon aansluiten op de camera is de beste optie.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

kijk eens voor de gein bij de aldi :)
maybe als ik geld heb dat ik hem ga halen.
maar is volgens mij wel leuk ding zit alleen geen fire-wire maar usb op is wel jammerzzz

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

zow, begin eens met modellen bekijken in folders van fabrikanten, info inwinnen en dergelijke :).

't is dat camcordertopics niet elke week in de lijst staan, maar normaal gesproken vereisen we toch iets meer zelf uitzoekwerk. Foei :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ligt er idd aan. Wij dachten zelf te kiezen tussen een JVC PM-30(ofzowiets) of iddd de canon.
Wij zijn voor de canon gegaan :P
bekik et inderdaad eens, en kijk naar wat andere modellen..suc6 ermee

• zjobke
  • Laatst online: 28-03-2023

zjobke

dus.....

ik zou wanneer je veel foto's gaat maken met die camera kiezen voor een camera met een appart geheugen kaartje. De kwaliteit van de foto's uit een film geïmporteerd zijn kwalittatief slecht.
Ik heb zelf een panasonic nv ds27 en erg tevreden.

wanneer je de filmpjes op je comp gaat bewerken en je het terug wil zetten naar je camera moet je beschikken over dv-in/out.

kijk wanneer je een camera gaat kopen naar je ccd (het aantal pixels) hoe meer deste beter je beeld kwaliteit....

realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op maandag 06 mei 2002 17:55 schreef zjobke het volgende:
ik zou wanneer je veel foto's gaat maken met die camera kiezen voor een camera met een appart geheugen kaartje. De kwaliteit van de foto's uit een film geïmporteerd zijn kwalittatief slecht.
Ik heb zelf een panasonic nv ds27 en erg tevreden.

wanneer je de filmpjes op je comp gaat bewerken en je het terug wil zetten naar je camera moet je beschikken over dv-in/out.

kijk wanneer je een camera gaat kopen naar je ccd (het aantal pixels) hoe meer deste beter je beeld kwaliteit....
die canon had ook een geheugenkaartje apart.. maar brak dat ie foto's zijn :( net als een webcam :(
de dv/in/uit zit bij die canon bijgeleverd. de CCD van dat ding is ook erg hoog.

misschien al nioeuwsgierig ?? :P

• Jex
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2024
Ok, geluidskwaliteit is dus gewoon een kwestie van een mic kopen.
Maar nu vraag ik me dus af hoe goed de foto kwaliteit van een beeldje dat genomen is uit een stuk film precies is . Want ik snap er niets van, wat is de resolutie van een stukje film (dat is toch in lijnen :?) en als je dat stukje film dan omzet in een foto (in pixels) wat voor resolutie krijg je dan en wat voor kwaliteit?
Op maandag 06 mei 2002 17:43 schreef JvS het volgende:
zow, begin eens met modellen bekijken in folders van fabrikanten, info inwinnen en dergelijke :).

't is dat camcordertopics niet elke week in de lijst staan, maar normaal gesproken vereisen we toch iets meer zelf uitzoekwerk. Foei :P.
Ik zelf wel wat research gedaan, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

phtnblst

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Op maandag 06 mei 2002 19:12 schreef Jex het volgende:
Ok, geluidskwaliteit is dus gewoon een kwestie van een mic kopen.
Maar nu vraag ik me dus af hoe goed de foto kwaliteit van een beeldje dat genomen is uit een stuk film precies is . Want ik snap er niets van, wat is de resolutie van een stukje film (dat is toch in lijnen :?) en als je dat stukje film dan omzet in een foto (in pixels) wat voor resolutie krijg je dan en wat voor kwaliteit?

[..]

Ik zelf wel wat research gedaan, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Heb net vanmiddag een JVC GR DVL167 besteld, kijk maar eens bij www.jvc.nl naar de specs, er zit ook dv in/out op via firewire.

Prijs 829 euro (ik zocht iets onder de 1000 euro)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Pagina: 1