Hoge ping naar NIC(100 Mbit)....

Pagina: 1
Acties:

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb hier op het werk een server(Compaq DL360) staan die dient als gateway naar internet voor de werkstations. Beide netwerkkaarten (Intel Pro 100) zijn gekoppeld aan een 100 Mbit switch. Op het moment dat een gebruiker in het netwerk begint te kazaa'en (downloaden) neemt de ping tijd van mijn externe interface ontzettend veel toe. (soms >500 ms)

Hoe is dit mogelijk? De internetverbinding heeft een maximale bandbreedte van 4 Mbit, waarvan de werkstations maximaal 2 Mbit kunnen gebruiken. Aangezien de NIC 100 Mbit is vraag ik me af of dit normaal is?

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
je zou eens kunnen kijken of de kabel nog goed zijn( of ze negers gebroken of zo zijn)

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
staat hij op full duplex?

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm omdat Kazaa je upload helemaal dichtgooit ?
Dat soort proggies is echt de pest voor andere gebruikers van een verbinding, edonkey heeft het nog veel erger..

• xantos
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 16:37 schreef KillerAce_NL het volgende:
Hmm omdat Kazaa je upload helemaal dichtgooit ?
Dat soort proggies is echt de pest voor andere gebruikers van een verbinding, edonkey heeft het nog veel erger..
Ja maar zoals ik al zei kan de upload maximaal 2Mbit zijn, dit wordt geregeld door een traffic-shaper. Hoe kan deze 2 Mbit (upload?) mijn ping-tijden van deze 100 Mbit NIC zo om zeep helpen?

De netwerkkabel zal het probleem waarschijnlijk niet zijn daar deze in een serverruimte ligt waar verder niemand komt. Ik zal het toch eens proberen..

De netwerkkaart functioneert uiteraard in full-duplex mode.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op maandag 06 mei 2002 17:18 schreef xantos het volgende:

[..]

De netwerkkaart functioneert uiteraard in full-duplex mode.
ja ok, maar heb je die kaart 'geforceerd' in full duplex mode, of laat je dit door de switch zelf 'auto-negotiaten'?

had namelijk enkele weken geleden ook probs met een compaq server (ook met intel nic overigens) op een 3com switch, die servers stonden via de compaqsoftware voor de nic op Full-Duplex (geforceerd via de driver) daar kon de 3com switch niet tegen, deze wilde het zelf regelen :) (transferrates van 100kbp's met die kaartjes toen, nadat ie op auto stond op normale snelheid..

probeer het dus eens op 'auto' te zetten kijken of dit helpt

A wise man's life is based around fuck you

• xantos
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 20:01 schreef zwelgje het volgende:

ja ok, maar heb je die kaart 'geforceerd' in full duplex mode, of laat je dit door de switch zelf 'auto-negotiaten'?

probeer het dus eens op 'auto' te zetten kijken of dit helpt
Ok.. Ik zal het eens proberen. Ik moet dit persé met die diagnostic software doen he? Het is een linux-server en eigenlijk wil ik die niet nog eens rebooten.
Pagina: 1