Welke poort van router open voor vpn van Win2k

Pagina: 1
Acties:

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:47
Wink2k VPN server met een aparte Allied Telesyn AR220 router (NAT) voor Inet connectie.

Welke poort (of poorten) moet ik mappen naar het ip adres van m'n Win2k server voor VPN zodat er van buitenaf connectie gemaakt kan worden ?

• Baileys
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025
Poortje 1723 PPTP

• Loewe
Op maandag 06 mei 2002 16:22 schreef Baileys het volgende:
Poortje 1723 PPTP
Deze heb ik verwezen naar het ip adres van de server. Is dit voldoende of zijn er nog meer poorten ?

• Baileys
Yep, zo moet tie het doen.

• Loewe
Dan zal het ergens anders in zitten. Ik krijg een error 678: the remote computer did not respond. :(

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

dat heeft ook nog iets te maken met protocol 47 en GRE of zo...

best k*t allemaal.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Baileys
Ik heb dezelfde situatie ook getest maar dan met een ascend pipeline router, en alleen poortje 1723 is was voldoende.

Later deed ik hetzelfde met een cisco 1603 R en deze moest eerst een update ondergaan van de IOS voordat tie poortje 1723 wil kunnen forwarden.

Verwijderd

in de kb van ms staat redelijk wat over dit onderwerp. Wellicht dat je dat artikel kan opzoeken? Heb zo snel de link niet.
Gewoon zoeken op vpn en firewall ofzo

• Loewe
Ik heb de kb van MS al meerdere malen doorgespit zonder resultaat. Idd ip poort 47 kom ik ook meerdere malen tegen maar die kan ik niet mappen op de Allied Telesyn. Zou het daar aan liggen ?

Of staat er iets fout op de client (Win XP) Voor m'n VPN verbinding met MXstream moest ik in m'n vpn client verschillende dingen aanpassen met PAP en CHAP etc. ?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

het is niet poort 47, maar protocol 47.

allemaal heel weird.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:04

Predator

Suffers from split brain

move to [forum=19]
Op maandag 06 mei 2002 18:00 schreef Dirk-Jan het volgende:
het is niet poort 47, maar protocol 47.

allemaal heel weird.
Weird is het niet, vervelend wel :P

Je moet echt een omzet module hebben voor IP protocol 47 (GRE tunneling) ivm de headers.
Het is dus zoals Dirk-Jan zei wel NIET poort 47 maar wel protocol 47.

Er zijn wel al topics geweest zoals deze maar omdat ik weet op wat ik moet zoeken en jij niet ben je bij deze geexcuseerd :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1