Toon posts:

Resonerende fan

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een fan in mijn kast resoneert (of was het nu resoneerd) Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.salden/images/Smilies/no.gif

Doe pc aan, begint met weinig geluid, maar dan gaat'ie toch tekeer !!!!! En daarna is het weer een tijdje stil, en dan begint de sh.t weer opnieuw.

Oplossing Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~r.salden/images/Smilies/neutraal_huh.gif

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Stof erin misschien :?

Ff flink de stofzuiger er doorheen trekken :)

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:53
Voltage aanpassen. Het hoeft maar een klein beetje hoger of lager en je hebt er al geen last meer van.

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

hmm komt me bekend voor, had ik ook met een CPU FAN een paar weken later was ie dood en dus ook mun CPU :(, maarja als iets resoneert trilt het hard en kan het zichzelf en andere onderdelen van je PC kapot laten gaan. Dus als je een keer tijd hebt kan je het beste die fan vervangen. Niks om je de komende uren/dagen zorgen te maken maar twordt wel tijd dat je um vervangt.

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 13:17
HAMER (sla hem eruit).

Nee, effe serieus ik denk dat deze fan losgehaald moet worden om te kijken of dit de boosdoener is. Als dit zo zou zijn kan je hem weer vastschroeven met rubber ringetjes tussen de fan en de case. Lost dit ook niets op dan een andere fan proberen, of de fan weglaten.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 16:21 schreef DrNo het volgende:
[..] ook met een CPU FAN een paar weken later was ie dood en dus ook mun CPU :(,
[..]
Gelukkig is het bij mij NIET de fan van de CPU, dus zal die wel niet zo snel :r zijn.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:53
Op maandag 06 mei 2002 16:21 schreef DrNo het volgende:
hmm komt me bekend voor, had ik ook met een CPU FAN een paar weken later was ie dood en dus ook mun CPU :(, maarja als iets resoneert trilt het hard en kan het zichzelf en andere onderdelen van je PC kapot laten gaan. Dus als je een keer tijd hebt kan je het beste die fan vervangen. Niks om je de komende uren/dagen zorgen te maken maar twordt wel tijd dat je um vervangt.
Het klopt dat de fan op een gegeven moment kapot gaat, maar ik geloof niet dat hij andere onderdelen er ernstig door kan beschadigen. Vliegt de fan draaiend door je case terwijl hij alle draden doorsnijd?! :D

Verwijderd

Smeer die fan eens met een paar druppels olie.

Verwijderd

Als de cpu van resoneert en dus vet gaat trillen, trilt je cpu natuurlijk mee, das natuurlijk niet goed voor je amdtje...

Maar als je case fan o.i.d. resoneert kan je m het beste gewoon ff schoonzuigen met de stofzuiger. Trilt ie dan nog, koop dan gewoon ff een nieuwe, ze kosten maar 15 piek (gemiddeld). Wil je echt een goede nieuwe, dan moet je zoeken naar een pabst fan. Deze kosen mischien 2x de normaal prijs maar zijn wel stukke stiller en gaan langer mee.

edit:

Pas op met die olie. Die kan er namelijk afspatten als je de fan aanzet... (niet dat dat je pc beschadigd ofzo maar ik weet niet of dat type olie dat jij gebruikt geleid.)

Verwijderd

Topicstarter
/me zegt, zal vanmiddag maar eens gaan stofzuigen

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 16:27 schreef gve het volgende:
Smeer die fan eens met een paar druppels olie.
Ja joh vooral doen .... hou dan je webcam ff bij de hand en post de foto's hier dan kennuh we nog lachuh :P
Pagina: 1