Toon posts:

Brander dood??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP8200+ brander en een Lite-on 24x10x40x. En toen ik vanochtend mijn pc aan deed deden mijn beide branders het niet. Na even de ide kabel van de HP8200+ eruit te halen deed mijn Lite-On het wel weer. Ze zitten beide aan dezelfde kabel. Maar mijn HP8200+ doed helemaal niets meer! Krijg hem ook niet meer open of dicht. Betekend dit het einde van mijn 4x-tje? Had hem net 2e hands gekocht om op 1x te kunnen branden.. :'(
Of heeft iemand een idee waar het aan kan liggen????

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Is je kabel niet gewoon brak :?

Probeer die eerst eens te vervangen.

Verwijderd

Jupertje uit een van de branders gevallen?
Lijkt onmogelijk, maar overkomt de beste :? :)

Verwijderd

Topicstarter
Nej ligt niet aan de kabel, had ik al getest. En ook de power kabel is okay, maar toch komt er geen lampje dat gaat branden en hij reageert ook niet op open en dicht... :'(

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:22

Bjorker

Cadillacs rule!

Al geprobeerd met de Lite-on op master en de hp op slave? Zoja.. probeer het dan ook eens andersom.
Maar als hij niet open gaat kan eigenlijk niet daar aan liggen. Zodra er spanning op staat moet dat toch werken.

Nope

Verwijderd

Topicstarter
En het jumpertje zit er ook nog keurig in. Denk ook niet dat dat wat uitmaakt, want hij reageert helemaal niet. 0,0.

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2025
Heb je ook al geprobeerd om alleen de hp aan te sluiten. Dus de lite-on helemaal loskoppelen.

Mijn speelgoed

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 16:16 schreef Bjorker het volgende:
Al geprobeerd met de Lite-on op master en de hp op slave? Zoja.. probeer het dan ook eens andersom.
Okay, kan dat wel even proberen, maar voorheen werkte het allemaal prima....
Maar zoals ik al zei, de CDR reageert helemaal niet... Dus dan kan het toch niet aan liggen of hij master/slave of whatever is???

<edit>
Ik heb ook al geprobeerd alleen de HP aan te sluiten.. Werkte ook niet... :'(
<edit>

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op maandag 06 mei 2002 16:15 schreef Sir_Mj het volgende:
Nej ligt niet aan de kabel, had ik al getest. En ook de power kabel is okay, maar toch komt er geen lampje dat gaat branden en hij reageert ook niet op open en dicht... :'(
Branden de lampjes? Compleet los op een kabel hangen?!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd, PWA. En dan gaan de lampjes nog niet aan... :'(

Hij's dood he?

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:22

Bjorker

Cadillacs rule!

Op maandag 06 mei 2002 16:18 schreef Sir_Mj het volgende:

[..]
Maar zoals ik al zei, de CDR reageert helemaal niet... Dus dan kan het toch niet aan liggen of hij master/slave of whatever is???
Nee inderdaad. Dan lijkt het er meer op dat je hp dood is helaas.

Nope

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, moet ik mijn signature ook weer veranderen.. :'(

En toch raar dat hij het van de ene dag naar de andere dag opeens helemaal niet meer doet!! Alsof er een tijdbommetje inzit!

Verwijderd

ist niet de voeding ?
dooje cdrom geeft altijd licht :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan het nou aan de voeding liggen? De rest van de apparaten doen het toch ook prima? Ook als ik alle IDE devices unplug en alleen de brander wel, werkt hij nog niet...
Slaan werkt trouwens ook niet... :7
Pagina: 1