Ik ben aan het proberen Java te leren, maar heb wat problemen met Vectoren. Uit de bestaande documentatie word ik ook niet echt wijzer... wat ik zoek is ff een goed voorbeeld
(of een schop in de goede richting)..
Nu mijn problemen
Ik heb een innerclass met een toString() methode. Een berg instanties daarvan stop ik in een Vector. Vervolgens probeer ik de indexOf() methode van Vector te gebruiken om te kijken of een String hierin voorkomt (oftewel gelijk is aan mijn object z'n toString(). Maar om een of andere reden krijg ik altijd -1 terug...
mijn code:
In de else komtie dus nooit, terwijl in mn vorige versie met gewoon String alles wel goed werkte. Om een of andere reden werkt die indexOf() niet goed met de toString() van de objecten die derin zitten
Ok.. tweede probleem
Geeeeeeen flauw idee hoe ik dit efficient kan aanpakken, maar ik wil vervolgens die Vector gaan sorteren op "amount" dus...
NB: Ik zoek geen uitgewerkte scripts, maar voorbeeldjes/hints in de goede richting, zodat ik weer wat verder kom in m'n Java leerproces
Bij voorbaat dank!
Nu mijn problemen
Ik heb een innerclass met een toString() methode. Een berg instanties daarvan stop ik in een Vector. Vervolgens probeer ik de indexOf() methode van Vector te gebruiken om te kijken of een String hierin voorkomt (oftewel gelijk is aan mijn object z'n toString(). Maar om een of andere reden krijg ik altijd -1 terug...
mijn code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| static class Keyword{
String keyword = "";
int amount = 1;
Keyword(String kw){
this.keyword = kw;
}
public String toString(){
return this.keyword;
}
}
[...]
int kwIndex = list.indexOf(ele);
if(kwIndex<0) list.addElement(new Keyword(ele));
else{
Keyword kw = (Keyword)list.elementAt(kwIndex);
kw.amount++;
} |
In de else komtie dus nooit, terwijl in mn vorige versie met gewoon String alles wel goed werkte. Om een of andere reden werkt die indexOf() niet goed met de toString() van de objecten die derin zitten
Ok.. tweede probleem
NB: Ik zoek geen uitgewerkte scripts, maar voorbeeldjes/hints in de goede richting, zodat ik weer wat verder kom in m'n Java leerproces