A7V geeft piep en gaat uit

Pagina: 1
Acties:

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:33
Ik heb een probleem met het A7V moederbord van Asus.
Het flashen van het moederbord naar versie 1010a was mislukt (pc vastgelopen e.d.), daarom heb ik heb opgestuurd naar www.flashbios.org en die heeft hem opnieuw geprogrammeerd met bios versie 1010a.

Ik de chip er weer ingezet enz. Pc aangezet: hij gaat aan, geeft 1 lange piep en gaat dan weer uit.
Vervolgens alles eruit gehaald: alle insteekkaarten, hd's losgekoppeld etc. -> zelfde probleem, weer gaat hij aan, geeft een piep en gaat uit.
Als ik ook het geheugen eruit haal geeft hij lange piepen achter elkaar, volgens het moboboekje hoort dit ook zo.
Maar zodra ik het geheugen er weer in zet geeft hij 1 lange piep en gaat uit.
Deze fout heb ik verder nergens kunnen vinden, en ik heb zo'n beetje alles al geprobeert:

• CMOS clear soldeerpunten
• Batterij eruit en een tijd wachten
• Ins ingedrukt houden tijdens booten

Het helpt allemaal niets. Iemand enig idee hoe ik dat ding weer aan de praat ga krijgen?

Verwijderd

Het gebeurt regelmatig dat het geheugen met statische vingers wordt aangeraakt. Dat knappen de kleine vezels. Volgens mij is namelijk bij een lange piep het geheugen stuk. Probeer eens van iemand geheugen te lenen en test het dan eens uit. Dat is wat ik altijd doe als ik een probleem tegenkom. Als ik het geheugen vastpak ontlaad ik mijzelf ALTIJD van statische energie.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 15:54 schreef MikeN het volgende:

hij gaat aan, geeft 1 lange piep en gaat dan weer uit.
Sla het boekje van je mobo er eens op na.... Hierin staat altijd wel een omschrijving van dit soort alarm geluiden!!

Het moederbord piept namelijk ter indicatie dat er iets fout zit!! Deze "morse code" staat meestal in je documentatie beschreven!! :7

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:27

JWO

check ff of je cpu fan op je mobo zit aangesloten, er zit nl een check voor in je bios

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 17:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Misschien domme vraag, maar weet je zeker dat je de bioschip op de goede manier erin hebt gezet?? (het kan op 2 manieren, en 1 is dus hardstikke fout... >:)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:33
Op maandag 06 mei 2002 16:31 schreef Tweaker-Willem het volgende:
check ff of je cpu fan op je mobo zit aangesloten, er zit nl een check voor in je bios
Tweaker-Willem gaat door voor de auto ;)
Die @#$$%&%%^&%%$%^ van Mycom hadden de CPU fan op de PWRFAN aansluiting aangesloten, en dan doet de nieuwe BIOS versie het niet. Gelukkig stonder er 3 regels over op a7vtroubleshooting.com.
Evengoed bedankt voor jullie hulp allemaal :)
Pagina: 1