Toon posts:

USR8000 Broadband router vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben thuis een USR8000 router staan voor het internet verkeer.

Aangezien we bij ons thuis 2 hele knappe koppen hebben *kuch kuch* die heel veel van pc's afweten *kuck kuch* is deze goed ingesteld *kuch kuch* en staat er een wachtwoord op.

Nu had ik graag een instelling veranderd (Ik wil DMZ host zijn) maar dat gat niet zonder het wachtwoord.
Ik heb al geprobeerd om via een brute-force cracker het wachtwoord te achterhalen maar daar gaat veel teveel tijd inzitten.

Het is mij bekend dat ik de router kan resetten door via een null-modem te telnetten en tevens dat hij te resetten is door de resetknop 3 seconden ingedrukt te houden.

Nu heb ik hier een aantal vragen over:

- Als ik de resetknop 3 seconden lang ingedrukt hou, is het wachtwoord dan ook gereset naar ADMIN (Misschien dat iemand met een USR8000 dit even kan uitproberen voor mij)?

- Is het ook mogelijk om met de router te telnetten via UTP (Zo ja, welke poort en commando's)

Heel voorzichtig vraag ik ook of er een manier is om achter het wachtwoord te komen omdat ik daarmee niet alleen alle instellingen bewaar maar tevens het niet zo snel zal opvallen dat er een instelling is gewijzigd.
Ik heb er geen enkel bezwaar tegen om de router gewoon compleet te resetten (Ook wachtwoord weg) dus eigenlijk is mijn echte vraag of een hardware-reset dat voor mekaar krijgt of dat ik eventueel via UTP kan telnetten (Een NULL-modem zou ik wel kunnen regelen maar dan moet ik mijn hele PC naar beneden verhuizen)

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
kijk eens in de handleiding op routers staat bijna altijd een wachtwoord en die is meestal standaard en staat vermeld in de handleiding of bijgeleverde boekjes

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 22:21 schreef marrekau117 het volgende:
kijk eens in de handleiding op routers staat bijna altijd een wachtwoord en die is meestal standaard en staat vermeld in de handleiding of bijgeleverde boekjes
Klopt, maar wanneer dat standaard wachtwoord (ADMIN) veranderd is kun je het niet meer gebruiken.

Voordat ik mijn complete PC naar beneden verhuis (en elders een null-modem kabel heb geregeld) om te gaan telnetten (met Hyperterminal) wil ik graag weten of ik hetzelfde ook kan bereiken door een harde reset te doen (Reset knop indrukken, stroom eraf, 5 sec w88, stroom erop, 10 sec w88, reset knop loslaten).
Als het namelijk zo is dat na een harde reset het oude wachtwoord er nog steeds instaat dan heb ik er uiteraard weinig aan. Komt bij dat alle instellingen dan weer veranderd moeten worden zonder dat ik een wachtwoord heb.
Via een telnet-sessie kun je het wachtwoord wijzigen maar het is mij om het even of het nu gewijzigd of verwijderd word).

Kortom:
- Haalt een harde reset het wachtwoord weg (Of terug naar std. ADMIN)?
- Kan ik in de console komen met telnet over UTP?

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:03
ik zou zeggen, probeer het :?.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 23:35 schreef psmeets het volgende:
ik zou zeggen, probeer het :?.
Zoals ik al zei:
Als het niet lukt zijn de instellingen wel weg maar kan ik ze niet meer terug zetten.
Dat zal wel een beetje opvallen of niet?

Ik moet dus een van deze dingen doen:

Harde Reset (Alleen als het wachtwoord dan weggaat)

Telnet over UTP (Volgens handleiding kan het alleen via null-modem maar misschien dat iemand een andere mogelijkheid weet)

óf ik sluit mijn eigen pc aan via een null-modem maar dat houd in dat ik met mijn hele pc aan het slepen moet.

Ik ga het niet uitproberen als ik niet zeker weet dat er geen risiko aan verbonden is.

Verwijderd

Topicstarter
Even een voorzichtige schop.

Is er iemand in het bezit van een USR8000 router die voor mij even zou kunnen kijken of een harde reset het wachtwoord ook terugzet naar "ADMIN"?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op dinsdag 07 mei 2002 14:36 schreef RolfLobker het volgende:
Even een voorzichtige schop.

Is er iemand in het bezit van een USR8000 router die voor mij even zou kunnen kijken of een harde reset het wachtwoord ook terugzet naar "ADMIN"?
ja hoor, maar dan moet je tot vanavond 23:00 wachten...

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 14:57 schreef zwelgje het volgende:

[..]

ja hoor, maar dan moet je tot vanavond 23:00 wachten...
Wij wachten vol spanning af :)

• Zwelgje
Op dinsdag 07 mei 2002 19:34 schreef RolfLobker het volgende:

[..]

Wij wachten vol spanning af :)
vergeefs gewacht, ik was tot 23:45 bij een klant bezig.... :(

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wat dacht je ervan om die 2 knappe koppen eens te vragen naar ut password :) Die zullen sowieso niet blij zijn met je aanpassingen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een nullmodem geregeld en ga het daarmee wel fixen :)

Edit:
Gefixt :)

Harde reset haalt het wachtwoord gewoon weg :)

Verwijderd

Ik heb net een USR8000 Broadband router geïnstalleerd.
Thuis draai ik een FTP & Webserver, die voor USR8000 toegankelijk was via satoshi.homeip.net

Nu werkt dat precies niet meer met die router :s
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ie m'n IP aan Dyndns doorspeelt?
De handleiding laat toch wel te wensen over, voor die speciale gevallen...

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 20:20:
Ik heb net een USR8000 Broadband router geïnstalleerd.
Thuis draai ik een FTP & Webserver, die voor USR8000 toegankelijk was via satoshi.homeip.net

Nu werkt dat precies niet meer met die router :s
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ie m'n IP aan Dyndns doorspeelt?
De handleiding laat toch wel te wensen over, voor die speciale gevallen...
volgens mij heeft de originele 1.25 versie van de usr8000 deze optie niet, zelf heb ik dus ook een usr8000 en deze voorzien van een SMC firmware... dan werkt het wel

maar goed ik zit bij xs4all daarin heb ik gewoon een vaste hostname/ipadres.. :)

Verwijderd

Wat houdt die SMC firmware precies in? Is dat zo'n tweak zoals bij de Alcatel Speed Touch Home?

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb firmware versie 1.27 hier, nergens te downloaden! :)

Geeft die SMC firmware veel functies meer?

Verwijderd

1.27 voor een USR8000?
Linkje?

Verwijderd

Hmmm... even gezocht met Google... Er zijn toch mensen die problemen hadden met de SMC Firmware. Ze konden o.a. niet meer terug naar 1.25 en konden ook niet meer upgraden :?
Heb je ook zo'n probleem met die SMC?

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Versie 1.27 staat hier!

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Filetransfer werkt op deze router zonder problemen met msn.
Maar heeft iemand al de voice-communication aan het werken gekregen?
Op welke manier heb je dit gefixt?

Verwijderd

Dank u ^.^

• IndoBoy
  • Laatst online: 18-08 20:32

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Doet die 1.27 nou beter???

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Verwijderd

Gewooon een aantal bugfixes.

• IndoBoy
  • Laatst online: 18-08 20:32

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Wat ik bedoel is de upgrade waard. Ik merk nu bijvoorbeeld mijn router de internet bandbreedte niet meer zo goed verdeeld. 1 PC tegelijk kan nog maar internetten. Dus misschien helpt dit. Misschien moet ik er maar een nieuw topic over maken.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Pagina: 1