Toon posts:

[FreeBSD] /etc/issue

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je inlogt via telnet kun je een leuk welkoms-berichtje laten verschijnen door in je /etc/issue wat te zetten :)

Maaruh...
Ik heb geen telnet, alleen SSH. Waar moet ik dan deze tekst zetten?? Want mn issue pakt ie dus niet :?

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Was dat niet /etc/issue.net ?

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
jammer ik wou dat ook wel maar issue bestaat bij mij niet in /etc/ of in een andere dir :(

Verwijderd

Staat dat niet in /etc/motd :?

Verwijderd

Topicstarter
Was dat niet /etc/issue.net ?
Nope... werkt niet :'(
Staat dat niet in /etc/motd :?
Nope... dat is de melding die je krijgt nadat je bent ingelogd... de issue is voor je je username en wachtwoord ingeeft.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52

jep

Issue is niet van toepassing als je SSH't, gewoon de motd gebruiken voor je welkoms berichtjes (Daar is hij trouwens ook voor, issue is alleen voor 'blaat.nl system login' ;).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 15:44 schreef M4RTiN het volgende:
jammer ik wou dat ook wel maar issue bestaat bij mij niet in /etc/ of in een andere dir :(
ennuh... je moet die issue zelf aanmaken (net zoals de motd)... deze staan niet standaard op je systeem (is gewoon een tekst bestandje)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 mei 2002 15:56 schreef jep het volgende:
Issue is niet van toepassing als je SSH't, gewoon de motd gebruiken voor je welkoms berichtjes (Daar is hij trouwens ook voor, issue is alleen voor 'blaat.nl system login' ;).
hmja... misschien heb je gelijk ;)
Dat het gewoon niet mogelijk is... want bv. WideXS (die alleen met SSH werkt), heeft ook geen issue als je inlogt.

• 2P
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-06 01:34

2P

:wq

Check je sshd_config.
Hier moet een regel staan zoals deze:
code:
1
Banner /etc/issue.net

Log je trouwens in via PuTTY ?
Dan moet je er voor zorgen dat je het SSH protocol versie 2 gebruikt. Versie 1 ondersteunt nml. geen banners.

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

In sshd_config is er de optie
code:
1
Banner /etc/issue

edit:
dubbel

signature has expired

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
Als ik met ssh inlog op mijn eigen server dan krijg ik de normale motd hoor.
Kan aan mij liggen.
Maar die tekst heb ik verder nergens anders neergezet dan in mijn motd.

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

Pagina: 1