Toon posts:

[Access xp] records toevoegen uit lijst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem waar ik absoluut niet uit kom.. Ik ben een access applicatie aan het maken als stageopdracht. In mijn database heb ik een tabel werknemers en een tabel projecten. Bij een project moet het mogelijk zijn meerdere werknemers te selecteren die aan het project werken. Ik heb daarvoor een extra tabel gemaakt [projectdetails] waarin is opgeslagen welke werknemers aan welke projecten werken. Tot zover heb ik het allemaal voor elkaar.
Nu wil ik in het formulier waar een nieuw project kan worden toegevoegd twee keuzelijsten. 1 waar de werknemers te selecteren zijn en 1 waar de geselecteerde werknemers staan. (je kent het wel... met van die pijltjes er tussen om items van de ene kant naar de andere te brengen) Vervolgens moeten de records opgeslagen kunnen worden (waar dus voor alle items in de lijst met geselecteerde werknemers een record gemaakt wordt in [projectdetails]..
Pleaze help want ik zit echt helemaal vast! :?
Alvast bedankt,

Jelmer de Zwart (jelmer@internetprojects.nl)

• Sjnirk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03-2025

Sjnirk

Hie vrieve

Op maandag 06 mei 2002 15:27 schreef jdz het volgende:
Hallo,

Ik zit met een probleem waar ik absoluut niet uit kom.. Ik ben een access applicatie aan het maken als stageopdracht. In mijn database heb ik een tabel werknemers en een tabel projecten. Bij een project moet het mogelijk zijn meerdere werknemers te selecteren die aan het project werken. Ik heb daarvoor een extra tabel gemaakt [projectdetails] waarin is opgeslagen welke werknemers aan welke projecten werken. Tot zover heb ik het allemaal voor elkaar.
Nu wil ik in het formulier waar een nieuw project kan worden toegevoegd twee keuzelijsten. 1 waar de werknemers te selecteren zijn en 1 waar de geselecteerde werknemers staan. (je kent het wel... met van die pijltjes er tussen om items van de ene kant naar de andere te brengen) Vervolgens moeten de records opgeslagen kunnen worden (waar dus voor alle items in de lijst met geselecteerde werknemers een record gemaakt wordt in [projectdetails]..
Pleaze help want ik zit echt helemaal vast! :?
Alvast bedankt,

Jelmer de Zwart (jelmer@internetprojects.nl)
Je laad de werknemers tabel in een listbox, en gebruikt die pijltjes toetsen dan om de geselecteerde naar de overkant te gooien, is een property welke geselecteerd is, en aan de overkant heb je ook een listbox staan die je zou kunnen koppelen aan een tijdelijke tabel ofzoiets?

Ik heb het ook gemaakt en dat is ongeveer het idee erachter

Bikkelen gebeurt pas na 2:00

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 15:21

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

anders is het misschien interessant om eens te kijken op forum.computertotaal.nl
....

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Verwijderd

Topicstarter
uhh... ik snap er niet veel van?!? verklaar je nader... het grootste probleem is om de gegevens goed in de nieuwe records te krijgen...

-jelmer-

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 15:21

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

tja.
De ene lijst zal een lijst van alle medewerkers zijn minus de medewerkers die al gekoppeld zijn en de andere lijst is een lijst met medewerkers die al gekoppeld zijn.

Ik neem aan dat je een koppeltabel hebt? Die projectdetails... geloof ik?

Wat is het probleem precies, je zegt dat je vast zit, maar waar zit je vast.. wat lukt niet?

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 10:40

Paxlie

chaos en inslag

listbox - 2 knoppen - listbox
dan geef je de knoppen in VBA de opdracht
om een query uit te voeren wat de wijziging is (dus of ie geselecteerd is), dan requery je beide listboxen
uiteindelijk kan je ook nog knopje eronder zetten met save. Dan sluit ie alles af en hoef je niet meer op te slaan, want dat doet ie bij iedere wijziging

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. ik begin een idee te krijgen hoe ik het moet gaan doen... Thanks peeps! Als iemand me nog iets verder op weg kan helpen over hoe ik de query in elkaar moet zetten ben ik helemaal happy!

Groeten,

Jelmer
Pagina: 1