epox 8k3a + ddr boot probleem

Pagina: 1
Acties:

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Mijn epox 8k3a loopt herboot soms spontaan,maar daarbij hoor je een lange beep met vaste tussenpozen die niet meer stopt.

Ik denken: geheugenprobleem dus.

Geheugen eropnieuw ingezet: hetzelfde
na ca 20 keer erin en eruit deed hij het pas weer. Dit probleem heb ik vandaag opeens al 3 keer gehad, en het lijkt er echt op dat dat geheugen niet goed vastzit ofzo...

KAN DIT?

m'n processor (amd duron 800, ooit eens op 1066 gedraaid) wordt maar 30 graden dus dat is het probleem niet.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Ander geheugen geprobeerd??

• thettes
nee, ik heb echt gen ander ddr geheugen, vroeg me alleen af of er zo een oplossing was. Het geheugen is dus niet kapot want ik typ nu wat op die computer, maar ben bang dat ie elk moment weer uitvalt.

Verwijderd

/me heeft hetzelfde probleem.. :(

spontane reboot en dan gepaard (gepaard :? >:) ) met een kort piepje.

kep zelf samsung twinmos 512 ddr333 geheugen wat toch goed geheugen zou moeten zijn.
Ik denk eerder aan een geheugen aanstuurings probleem, ik w8 al en tijdje op een nieuwe biosupdate, deze zou wat verbeterde mem eigenschappen hebben.

krijg ook wel eens vage BSOD'zz IRQ_L_OR_LESS_EQUAL
krijg jij die ook wel eens?

• thettes
nee, ik krijg bdw ook juist stilte - lange piep - stilte - lange piep - enz.

ook geen beeld.

• thettes
ja kreeg um net wel.... maar is vandaag nu onderhand al 6 keer gebeurd, dit probleem... en deze pc draait nog wel als server!

Verwijderd

ik denk toch dat het een brak reepje geheugen is hoor. Je moet maar eens proberen een ander exemplaar van iemand te lenen ofzo. Geheugen kan heel zijn, brak, en kapot ;).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zitten de klemmetjes wel goed aan de reepjes vast? Kun je het reepje -met enige kracht- weer eruit trekken zonder aan de klemmetjes te zitten? Er is namelijk kans dat je de reepjes niet hard genoeg zou hebben ingeduwd. Bij DDR bankjes is het meestal zo dat je meer kracht nodig hebt om een reepje vast te klikken, dan je zou verwachten :)

• thettes
ja, ik heb ze echt goed aangeduwd, al die keren weer.

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 16:17

Ettie

Ik moet nu ook ff inhaken.

Kep ook de 8K3A en helaas erg vaak BSOD's.
Heb al meerdere malen een schone WIn2k + SP2 install gedaan, maar helaas... :(

De volgende BSOD's heb ik, vooral bij een koude boot:
IRQ_LESS_OR_NOT_EQUAL
FAULT IN NON PAGED AREA
bladiebla fout in ntoskrnl.exe

Vraag me af of dit aan het mobo, de BIOS (laatste versie) of een hardwareconfiguratie ligt!?! :?

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

Pagina: 1