Toon posts:

[HTML] typ="image" probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het doorsturen van de variabelen in een form. Ik heb een preview en een insert button. De waarde is dus belangrijk voor PHP.
code:
1
2
<input type="image" src="preview.gif" value="TRUE" name="preview">
<input type="image" src="insert.gif" value="TRUE" name="insert">

Deze werken niet. Ze gaan wel naar de juiste pagina, maar geen vars? :'(

Is dit niet mogelijk?

Verwijderd

Heb je al eens print_r($HTTP_GET_VARS) gedaan om te kijken of en hoe de variabelen aankomen?

Ik meen me ook te herinneren dat een image ook de coördinaten waar geklikt is meestuurt.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:39

Pelle

🚴‍♂️

Klopt ja. De naam van de image wordt niet meegestuurd, maar opgesplitst in twee variabelen: preview.x en preview.y (of preview_x en preview_y zou ook kunnen..).

Daar zul je dus op moeten checken. De oorspronkelijke bedoeling van de <input type="image"> was namelijk dat je met 1 image de mogelijkheden bood tot meerdere verschillende acties in het verwerkende script, omdat van een image namelijk eenduidig de coordinaten zijn door te geven, in tegenstelling tot een button die afhankelijk van het platform en de browserinstellingen gerenderd wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dit was een hele stomme vraag, ik was helemaal die coordinates vergeten.

Het moest $_POST['preview_x'] zijn ipv $_POST['preview'] |:(

bedankt voor het opfrissen van mijn geheugen. :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

precies, je kunt ook gewoon kijken of preview.x bestaat of insert.x als je wilt weten welke button geklikt is.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:16
Ik zou trouwens niet naar de button kijken maar in de form gewoon ergens een hidden value meesturen of kijken of count($_POST) groter is dan 0...want als iemand op enter drukt in dat form wordt het form wel gesubmit maar worden de coordinaten van submitbutton niet meegestuurd.
Pagina: 1