[19" rack]Zelf bouwen.. achterkant?

Pagina: 1
Acties:

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik wil zelf een 19" cabinet maken.. veel automatiseringsbedrijven halen bij doe-het-zelf of audiozaken rackprofielen, en bouwen zelf een kast in het serverhok, omdat dat weer een paar ruggen scheelt.

Zie hier voor voorbeelden van die rackprofielen.

Dus ja, da's duidelijk.. die dingen kopen, op maat zagen, in een kast schroeven, en de computerbehuizingen erin. Boutjes vast, en klaar is kees.

Maarrrr.. da's aan de voorkant! Maar als je nou tien kasten op elkaar zet? Als je dan aan de onderste moet sleutelen, en je haalt die eruit. Ik denk niet dat zo'n profiel de sterkte heeft om 9 behuizingen horizontaal te houden als ze maar met vier boutjes aan de voorkant vast zitten!

Dus die kasten moeten ook aan de achterkant of onderkant ofzo bevestigd worden. Maar hoe doet men dat!? Kan iemand dat uitleggen of tekenen ofzo? Thnx in advance.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-08 13:00
Daarvoor moeten er dus slides (geleide rails) in die kast gemonteerd worden.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 15:53
Ik snap niet waar je het idee vandaan haalt om 10 19" cabinets op elkaar wilt zetten...naast elkaar lijkt mij makkelijker!

• axis
Ik bedoel 10 behuizingen in één cabinet natuurlijk :+

maar die sliders, da's een goed idee...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 17:28

magneet

Magnetic enhanced

hij bedoeld 10 systemen/ apparaten in 1 rack maar vaak zit het idd met een soort van ladesysteem eringeschroef waarop dan de systemen staan

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 06 mei 2002 15:23 schreef vandijk het volgende:
Daarvoor moeten er dus slides (geleide rails) in die kast gemonteerd worden.
Idd., hiermee kan je ook makkelijk een case d'r uit halen en ze zijn best stevig. Op de 19" cases (de 4U enzo heb ik 't dan over) hebben ook van die "slides" bijgeleverd zodat je ze zo in het een kabinet kan schuiven :)

• axis
Je kan ook van die losse geleidersets kopen... dan doe'k doe maar... Mijn 19" kasten (nu nog maar 2) hebben wel van die gaatjes aan de zijkant voor een geleidersysteem.

Hopen dat het een universele maat is. Kan je dan nog wel zonder extra schroeven ofzo een systeem uit het cabinet halen? Of moet je dan eerst weer die geleiders losschroeven?

• axis
Op maandag 06 mei 2002 15:27 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Idd., hiermee kan je ook makkelijk een case d'r uit halen en ze zijn best stevig. Op de 19" cases (de 4U enzo heb ik 't dan over) hebben ook van die "slides" bijgeleverd zodat je ze zo in het een kabinet kan schuiven :)
aha

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 15:53
oooh...nu snap ik het :+

Maar even zonder dollen...Denk eens aan de driehoeks constructie...gewoon een paar stukken ijzer diagonaar tegen de achterkant monteren, en je hebt een hele stijve! Ik denk dat ik die profielen (die toch al rechtop staan en de kracht beter opvangt dan liggend) wel het gewicht kunnen dragen hoor...maar je kan ook van die slides nemen.

Maar wat maakt het eigenlijk uit als je de onderste er uit haalt. De kasten zijn toch niet op elkaar gestapeld? Volgens mij is er geen probleem waar je je zorgen om moet maken.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Je hebt dus 4 profielen.
Als je een goede server koopt dan monteer je een slee aan de 4 profielen zodat je de server eruit kan trekken mocht de bak vol hangen (anders kun je er niet meer bij).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• axis
Op maandag 06 mei 2002 15:32 schreef nigelator het volgende:
Je hebt dus 4 profielen.
Als je een goede server koopt dan monteer je een slee aan de 4 profielen zodat je de server eruit kan trekken mocht de bak vol hangen (anders kun je er niet meer bij).
precies.. dat bedoel ik, of ja, daar ben ik nu achter.

Pagina: 1